Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Tarlós nem simogat punkokat

2006.08.15. 19:45 szabóZ

Nagy emberek jönnek-mennek a Szigeten, körbenéznek, általában elcsodálkoznak a különleges bioszférán, etetik a vicsorgó punkokat, fotózkodnak a mélyen dekolált gót lányokkal, és tizenéves rappereket simogatnak. Az utolsó nap Tarlós István, Óbuda polgármestere, a Fidesz főpolgármester-jelöltje volt soron, jött is hajszálcsíkos bankáringben, és vele színben harmonzáló hózentrógerben, és nem nagyon vette észre, hogy hatvanezren mulatnak mellette.

Kicsiny kampánycsapata élén körbenézett, ügyet sem vetett a körülötte lődörgő fotósokra, akik minden áron egy képbe akarták komponálni egy arra járó félmeztelen gimis kiscsajjal, vámpírnak öltözött halálmetálossal vagy legalább egy kókadozó tarajú punkkal. De sehogy sem jött össze. Tarlóst ugyanis nem nagyon érdekelték a poros, mocskos, fennhangon ordibáló szigetlakók, csak a logisztikáról, meg a pénzügyekről faggatta a Sziget szervezőit, és a fogadására megjelent Gerendai Károly fesztiváltulajdonost.

Mintha elmennénk egy állatkertbe és még csak rá se néznénk a perzsa leopárdra, a fehérfejű rétisasra, vagy a galléros páviánra, csak az izgatna minket, hogy mégis hogyan lehet, hogy önműködően öblít a Pálmaház melleti vécé piszoárja. Ráadásul a Sziget nem is egy állatkert, hanem egy nagy buli, ahol a választópolgárok szórakoznak. Mert hogy a punkok is szavaznak. Sőt egyes meg nem erősített értesülések szerint még a gruftie-k is.

De persze ez csak egy rövid kitérő, egy tudósításhoz méltatlan, elfogult vélemény, a lényeg az, hogy hírügynökségi jelentések szerint Tarlós István, Budapest III. kerületének polgármestere elégedett a Sziget Fesztivál szervezői által a zajvédelem érdekében tett erőfeszítésekkel. Mert, hogy az ő már esténként is csak tompa dübörgést hall otthon, azt is csak nyitott ablaknál.

40 komment

Címkék: sziget

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szuperapu · http://szuperapu.blog.hu/ 2006.08.15. 21:16:16

A punkok nem szavaznak.
Főleg nem Tarlósra akárhogyis simogatja őket. Ezt tudják a punkok, és lehet hogy a főpolgármester-jelölt is.

stica 2006.08.15. 21:38:45

Az állatkertben van kerítés. Hajrá Pista bácsi.

kárérte 2006.08.15. 22:07:42

Szerintem idén Göncz Kinga volt a legszánalmasabb az eu-stároban. Tavaly meg Bozóky Punk's not dead pólóban.

De végülis egy Uhrin Benedek meg Sebeők közé befér pár politikus is. :)

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2006.08.15. 22:11:21

PolBlog? Szigethez sok köze nincs.
Amúgy meg nagyjából egészében érdektelen, kivel jattol Tarlós. Busz menjen, kutyagumi tűnjön, város működjön. Ha ezt képes megvalósítani, akkor ő legyen a pörge kalap az ország vízfején. Nem érdekel, hogy esetleg van, akit komál, és van, akit meg nem.
Ha frankónak tartom, hogy punkok, meg minden, akkor én vagyok az ideális főpolgármester? De tőlem szavazhatna a szigetnép is, külföldistől, punkostól, sarki fényes büféstől, legalább pár napig megint mi lennénk a téma a világsajtóban. Csak akkor csináljuk meg. Lássunk neki. Új Magyar Lendület-Egyensúly programot, Kft. formában, Gerendai Károly miniszteri bisztosz vezetésével!

Teddystyle 2006.08.15. 23:46:35

Melyik politikus nem ment ki még eddig a Szigetre? :-/
Lassan ott lesz a plenáris ülés :-/

depro 2006.08.16. 00:08:28

A zajszintről:
Én a Rómain lakok, emeletes házban. Éjjel-nappal hangosan dübörög a hangzavar. Az ablakok remegnek a nyolcadikon.
A Kaszásdűlőn lakókat szerintem meg se kérdezzétek, hogy alszanak éjjel.
Örülök neki, hogy Tarlós úr az Ürömhegy szomszédságában "csak tompa dübörgést hall".

Vélemény a fesztiválról:
Tudja mindenki főképpen miről szól ez. Nem a zenéről, sosem erről szólt. Drog. Pia. Abberáció. Igénytelenség. 1x voltam kint. Marihuána szaga a levegőben, a bokor alatt kiskanálban melegítik a herkót. Ez lenne a "magyar kultúra" politikai támogatással. Hát, sajna ide jutottunk.

oszkar 2006.08.16. 02:43:40

de pro, milyen kár, hogy nem szóltál előbb, bameg! nem tudtam, miről szól a sziget, ezért elpazaroltam egy egész hetet (és az elmúlt években még mennyi időt), azzal, hogy még egy rohadt füves cigibe se szívtam bele! (ráadásul elpasszolnom is alig tíz pakettet sikerült tegnap este)

lorant73 2006.08.16. 04:23:23

Vajon ő szólt a kerékbilicselős akció miatt??(ha nem bocs neki)
Jöttünk haza,és csak külföldi autok lettek kerékbilincsezve.Ráadásúl,sok helyen szerintem jogtalanul(ugysem mer vitatkozni a külföldi).Utolsó nap,had szopjon ha kijön 1 hét után,nem szerdán,nem pénteken,nem hétfőn,hanem az utolsó nap.Ha forgalmat zavaró helyen van.Megértem.Megállni tilos táblánál van.Megértem.De ez egyszerű,rosszindulatú parancs utáni szívatás.Gratulálok és hányok.Egy hét jókedvemet rontották el ezzel.
L.

lorant73 2006.08.16. 04:30:34

Kedves De Pro
13 éve nekem a zenéről,barátokkal együtt bulizásról szól a Sziget.
Kicsit demagóg vagy persze valakik drogoznak is,de nem gondolod komolyan,hogy ezért fizetnek napi 6 rugot ,hogy bennt drogozzanak?amikor otthon kevésbé veszélytelen....De bocs ha miattam nem tudtál aludni.Sajnálom.

dromedar 2006.08.16. 08:01:57

De Pro
Kaszásdűlő-n lehet aludni, azt tettem én is.
Szerintem te nem voltál kint egyszer sem.

padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.08.16. 08:52:25

Vannak olyanok, akik azert fizetnek 6 rugot, hogy bent drogozzanak. De ok azert akarnak bent drogozni, mert jo a zene, vannak erdekes programok, lehet mindenfele emberekkel beszelgetni stb. Es akar a drog, akar a program hianyzik, nem mennek.

A drogok az atlagfogyaszto szamara nem onceluak (ha onceluva valik, azt hivjak szenvedelybetegsegnek, de nem ez a jellemzo), akik bulin, koncerten, szinhazban hasznaljak, azok a szorakozas intenzivebb megelese okan fogyasztjak, igy ezektol nagyon nehez elhatarolni. Persze ezek a vitak egyaltalan nem a drogokrol szolnak, de en akkor is szivesen eszosztok ez ugyben.

mazsola 2006.08.16. 10:40:17

De Pro,
én idén voltam kint életemben először (eddig azért nem, mert én is tartottam egy hasonló helyzetről, mint amiről te írsz). Igaz ugyan, hogy láttam jointtal szaladgáló emberkéket, de nem volt túlnyomó többség.
A többség eloszlott a művészeti, politikai, blog, kajás, és koncertsátrak között, és ott figyelték az előadókat, eladókat.
Jó lenne a negatív sztereotípiákat végre kigyomlálni a fejekből.

tuff 2006.08.16. 11:15:33

de pro,
te egy szánalmas segfej vagy

urbanlegend 2006.08.16. 11:58:42

De Pro!

Volt a szigeten operaelőadás, volt kint a Terror Házának, a Műcsarnoknak, a Szépművészeti Múzeumnak stb. sátra. Mindenki válogathatott kedvére. És valakinek egy egyhetes bulizásról szólt a sziget.

Szerintem minden ember kiengedi a gőzt valahol. Jobb így, mintha otthon vernék az asszonyt. Kíváncsi lennék, hogy az ilyen magadfajta karót nyelt emberek hol vezetik le a fölösleges energiáikat.

_UnderCover_ 2006.08.16. 12:34:47

Köszönöm DePro, felnyitottad a szemem.

Namostaztán 2006.08.16. 13:47:09

Tarlós is tudatmódosítás egy nemhétköznapi módját kereste a szigeten! Ahogy a képen láttam az arcát neki sikerülhetett megőriznie tudatát abban a formában, ahogy neki tetszik...Nem tudhatom mennyire eredményes egy ilyen látogatás, illetve azt sem, hogy a tudatálllapotváltozás szükséges-e ahhoz, hogy Ő vagy bárki kapcsolatba kerüljön egy másik tőle eltérő tudattal...

De Pro te nem vagy véletlenül reménytelenül függő, ... Arra gondolok, hogy pl. tehetnél kísérletet arra, hogy mittudoménmikor szerzett élményed alapján szerkesztett benyomásaidat megváltoztatnád és nem általánosítanál belőle az idők végezetéig! Lehet, hogy kisebb időintervallumokban érdemes gondolkodnod...az feldolgozhatóbb lehet...pl. akkor azt láttam, akkor az történt, az tettem...ma 2006. augusztus 15-e van, ma reggel is láttam felkelni a napot :) AJÁNDÉK REGGELI IMA a fogmosás mellé: Mától kezdve nem HALUCINÁLOK, hanem TÁJÉKOZÓDOM! vigyázz!!! ha ezt nem tartod be és minden körülmények mellett megtartod tudatállapotod (változtatás nélkül!) fogkefévé válhatsz!!!

depro 2006.08.16. 16:18:13

Köszönöm mindenkinek a kommenteket!
Nemrég jött haza a 18 éves unokahúgom a szigetről, valamiért rázza a hideg (szó szerint)... Valaki biztosan tudja a diagnózist... mitől lehet??? hideg volt?

urbanlegend 2006.08.16. 16:34:56

öööö, lehet, hogy megfázott netalántán?

Dzsefi 2006.08.16. 20:21:53

még az is megeshet, hogy az egy hét nemalvás és forrósátorbólkiahidegbe megártott a szervezetének. vagy elakapták a bokor alatt herkázók, ugye.

ganxta 2006.08.16. 20:24:56

De Pro,

sohasem nem beszélek veled többet!

kiengedted a 18 éves ártatlan unokahúgod a Szigetre???
hát milyen polgár vagy te???

Frontier 2006.08.16. 20:37:55

De Pro, én az unokahúgodat kérdezném meg, végülis lehet, hogy ő jobban tudja, nem? :)

Kelia 2006.08.16. 21:32:45

A fesztiválhoz nem szólok hozzá, mert nem voltam. A zajszint viszont a Rómain valóban rettenetes. És mivel a munkahelyem a lakásom és a Sziget között van, nem csak este élvezhettem a dolgot. Hál'Istennek az ideit is túléltük!

oszkar 2006.08.16. 22:19:28

kelia, biztos nem könnyű ezt az egy hetet elviselni. de gondolj bele, az én munkahelyem a szentendrei úton van, ott a zajszint egész évben rettenetes, csak azt mégcsak nem is élvezi senki se.

Parasite 2006.08.16. 22:24:16

jézus de pro ne legyél már ekkora szerencsétlen béna :D

Namostaztán 2006.08.16. 22:39:04

De Pro! Nehéz lehet megfelelni neked, ha vidáman érkezett volna és azt hallod tőle...Óh, istenem milyen fanasztasztikus buli volt!!! Akkor hogyan néztél volna rá, nos így kicsit másképp fest a dolog, egyébként a szépirodalom több példát is hoz erre az esetre pl. Salinger egyik hőse mikor nem alaudt már több napja, akkor annyira fázott, hogy több zoknit is felhúzott...hogy ne dideregjen, ja és forró fürdőt is vett.

picaboo 2006.08.16. 22:47:36

Ne szeressétek a világot, se azt, ami a világban van. Ha valaki szereti a világot, abban nincs meg az Atya szeretete. Mert mindaz, ami a világban van, a test kívánsága, a szem kívánsága és az élettel való kérkedés, nem az Atyától, hanem a világtól van. A világ pedig elmúlik és annak kívánsága is; de aki Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké.

Dennis 2006.08.17. 08:12:48

De Pro! Miért tőlünk kérded? Kishúgod kérdezze meg gyógyszerészét kezelőorvosát! Az meg fogja majd állapítani, hogy egy jó buli után megizzadva kisétált a kicsi lány a hűvös augusztusi éjszakába... De mi köze ennek a droghoz???

Apropó, ha már ennyire tudod,segíts! Én egy hétig kerestem kinn a drogdealereket, de nem találtam...

mind 2006.08.17. 08:32:17

Kedves De Pro!

Csatlakozom én is az érted rajongók táborába, hiszen egy újabb nyilatkozat, mely bírál valamit, ami sok más embernek nagyon sokat jelent. Először voltam kint a Szigeten, valahogy nem éreztem, hogy nagyobb válságban lenne a magyar kultúra, mint általában a világ kultúrája. Érdemes lett volna újra kilátogatnod a Szigetre, és a fikázás helyett végigjárni azokat a sátrakat, ahol magadra szedhettél volna némi kulturális töltetet.
Négy ember jött oda, kérek-e drogot. Mivel abszolút nem érdekel a téma, rögtön el is felejtettem ezeket a kérdéseket. Nem ez maradt meg bennem a Szigetből, de ugye mindenkinek arról szól, amiről hagyja és szóljon.
Bocsáss meg De Pro, de túl azon, hogy szólásszabadság van, és mindenki azt mond, amit akar, azt hiszem Te is csak egy irigy ember vagy, akinek fáj más boldogsága és öröme. Én sem éreztem kint közösséget a sok részeggel, de azért a Prodigy alatti hangulat egyűvé emelte az embereket.
Javaslom, hogy jövőre vegyél fel egy koszos tornacipőt, menj ki a Szigetre, keress magadnak zenét, és ne a drogosokat figyeld. Úgy sokkal könnyebb lesz, hidd el.

Ami pedig Tarlóst illeti. Van benne valami báj, ahogy éveken keresztül a sajtóban üzenget, hogy zajos a Sziget, takarodjanak a melegek stb., most meg a nagy választási hévben félreteszi az ellenszenvét, és elvegyül a nagy hózentrógerében a tömegben, ahol már zaj sincs. Ez okoz hányingert, nem a szigetlakó drogosok.

csaba 2006.08.17. 08:41:20

Én Tarlósban nem azt szeretem, hogy a fidesz jelöltjeként indul, nem is azt, hogy kvaterkázik (kvaterkázna) a punkokkal, meg lejön a nép közé és képmutató módon lazáskodik. Ez utóbbi úgyis csak a plebsnek fontos.

Azt szeretem benne, hogy a munkáját elvégzi.

Tőlem egyébként maradhat Demszky is a főpolgármester, nem én szívok pesten...

mind 2006.08.17. 08:43:35

Inkább vagyok toleráns plebs, mint másokat tények ismerete nélkül plebsnek nyilvánító bárki.
Ha nem szívsz Pesten, akkor honnan vagy ennyire jól értesült arról, Tarlós miképp végzi a munkáját?

jozo 2006.08.17. 08:44:54

voltam a szigeten, tetszett

hogy valaki drogozik, tegye, az ő dolga

de a Csápgéza nem szolhat a politikáról!!!

ez a szigetről kell hogy szóljon, és ... abba, aki idekeveri a politikát!

a parlament eleve megfordul ott, számoljatok be erről, de ne arról, ki a favorit, mert kilóg a lóláb...

pazola 2006.08.17. 08:49:41

Nahat, en mar ezt a sztorit hallottam valahol.. Nem tudja valaki, hogy hol lehet azokat megtalalni, akik eroszakkal fuves cigi fustjet fujjak a szamba. Vagy ehhez csajnak kene lennem? Szoljatok mindenkepp, fontos! :)

haopepe 2006.08.17. 08:55:03

de pro,

sajnállak, meg a családodat is! szánalmasak vagytok! (najó, az unokahugi nem)

urbanlegend 2006.08.17. 09:36:42

De Pro!


Híres ember lett belőled, bekerültél az index főcikkébe. Tarlós-konform :D :D :D

index.hu/kultur/showbiz/szigetfinal0/

csajszi 2006.08.17. 10:02:39

De pro-nak üzenem, hogy igen, hideg volt este a szigeten, azért rázta a hideg a kedves unokahúgát, mert biztos nem vitt pulcsit. Ha meg vitt, akkor vagy idegi alapon rázta a hideg, vagy bekapott valamit, de akkor a nevelésével lehet a probléma, amelynek az okát a családban kell keresni. Nekem semmi bajom nem lett a szigeten, igaz én nem is bujkáltam a bokrok alján kanalat melegítő narkósok után kutatva!

Comment 2006.08.17. 10:11:36

De Pro!

Egész hét alatt nem regisztráltam, csak olvasgattam a hozzászólásokat. Neked sikerült olyat írni, hogy most regisztráltam és válaszolok a kommentedre. Először azt terveztem, hogy elküldelek a sunyiba (direkt óvatosan fogalmazok), de aztán rájöttem, hogy ha annyit írok csak, hogy "menj a .urva anyádba", akkor csak erősíteném az előítéleteidet.

Szóval csak annyit szeretnék mondani, hogy szerintem te testesíted meg azt a magyar állampolgárt, aki miatt ez az ország ott tart, ahol van. Kicsinyes, irigy, paranoiás, más örömén bosszankodó, okoskodó senkiházi. Ha a te kezedben lenne a döntés a kultúrpolitikát illetően, szerintem vagy barna ingben masíroznánk a Hősök terén fallanxokba rendeződve, vagy piros nyakkendővel fehér ingben egy kicsivel arrébb, a Felvonulási téren. Komolyan mondom felháborító, ahogy az emberek véleményt alkotnak olyanról, amiről valószínűleg fogalmuk sincs, max. valamelyik kereskedelmi TV fél perces "tudósításából".

Szégyelld magad, és inkább kussolj.
Egyre azért nagyon kíváncsi lennék: hány éves vagy?

vory 2006.08.17. 11:13:14

Nem értem, én emlékszek rosszul, vagy Tarlós "Úr" volt az aki pár éve még fel volt háborodva a sziget miatt, és a melegeket is ki akarta írtani, a drogosokat meg egyenesen lefejezni.
Nem félt attól a szigetlátogatása során, hogyha vannak kint melegek Ő is azzá válik? Legalábbis ilyen érvek hangzottak el az ő szájából pár éve. Igaz akkor mog nem volt szükség a szigetelők szavazataira.

Zatchkophei 2006.08.17. 11:13:50

Sajna-bajna vége a Szigetnek, és az erkélyen nem hallgathatom a fantasztikus zenét még 1 évig.

Depro, Te idióta szélsőséges fasz! A heroin-függőknek nincs pénzük Szigetre, emellett leginkább a gyors, bogyesz meg a zé, ami ott jellemző. Esetleg kalap.
Amiről fogalmad sincs, miért kell belepofázni, lenézni, lekezelni és irígykedni?
"Herkó.." ..mekkora gyökér! Ezt a kalambóban láttad?

Mellesleg, leszámítva h szélsőségesen eltúloztad a drog-dolgot, van benne azért vmi. Valóban, az emberek butára isszák magukat, bekerülnek a tévébe, mint féleszméletlen fiatal, aki nyilván 'belőtte a kannabissszt magába'.
Ez egy réteg.
De a többiről megfeledkeztél, akik valóban tradícióból járnak ki, zene, haverek, buli miatt.

Bosszantó, hogy ilyen takony emberek -mint Te- ítélik meg Mo kulturális helyzetét. Menj inkább kötelező olvasmányokat olvasni, aztán feküdj le, itt az ideje a délutáni szunyálásnak, nemde, bogaram?

opeca 2006.08.17. 13:57:04

De jó ez a hozzászólósdi, most csinálom először, hehe:)

Tehát amit én kiolvasok a hozzászólásokból, hogy ugyan vannak drogosok, alkoholisták, masszív részegek, de aki ide ír, az azon fekete, Armani öltönyös úriemberek társaságába tartozik, akik minden hiedelem ellenére vannak és léteznek a Szigeten.

Gyerekek, kijafaszt néztek Ti hülyének?

Legyünk őszinték, elgalább önmagunkkal. A Sziget egy bazi nagy tivorányzó hely, ahol ugyan több sátorban próbálják hinteni a kultúrát, de, hogy ez lenne a fő motívuma. . ., kételkedhetünk benne egy keveset.

Nem kell lenézni, de magasztalni se. Lóf@sz kultúra nincs ott, hacsak a sok tobzódó külföldit bele nem vesszük, persze nem is azért hozták létre. A funkcióját mindazonáltal tökéletesen betölti. Kinek pár órányi, kinek egy napi, esetleg heti - ahogy Sparrow kapitány mondaná, fékevesztett szertelenséget enged.

Viszont a kultúrát nem ez alapján kell mérni. A kultúrát a szétgraffitizett, agyonrongált, sz@rszagú fővároson keresztül kell mérni.
A Szigetet tessék békén hagyni, mert az arra van, hogy ne az utcán őrjöngj hanem ott. És ez így jó.

És elítélni sem kell senkit aki a Szigeten bulzik, mert akinek elegendő, hogy jópár beszívott alkesz között tomboljon a tonnányi szemét közt, azt kultúrember tiszteletben tartja. Csak amikor kilépsz onnan alkalmazkodj újra a civilizációhoz.

padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.08.18. 08:37:23

Bazz, _ha_ olvastad a hozzászólásomat, akkor sejtheted, hogy én nem fekete Armaniban, hanem inkább bakancsban, picsarészegen látogatom a szigetet.

A drogok (nagyvonalúan beveszem a piát is ebbe a kategóriába)ugyanúgy szolgálhatják a szórakozást, új ismeretek megszerzését, új érzések megtapasztalását, az önsimeret elmélyítését, mint a művészeti tevékenységek, amik - gondolom szerinted is - a kultúra részei. Sőt a fogyasztott drogok és a fogyasztáshoz tartozó szokások is a kultúra részei, mégha ez a kultúra nem is mindig szimpatikus. (Zárójelben utalnék itt a somelier-k költői borbírálataikra, a pszichedelikus rockra, vagy az impresszionizmusra.) A kultúra az nem egy isteni magasságokban lebegő, elitista faszság, hanem a társadalmi létnek egy vetülete, velejárója. Lehet szeretni, nem szeretni, de a létében kételkedni kurvára felesleges (azon túl, persze, hogy bármiben érdemes kételkedni kicsit).

Kis drogos kultúra illusztrációnak:
Kosztolányi Dezső - Comprendre c'est tout pardonner

Csodálkozol a kokainistán,
s nem érted?
Gondolkozzál az okain is tán -
s megérted!
süti beállítások módosítása