Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Leszakadt a hetijegye, kidobták

2006.08.15. 13:51 jackyll


Utolsó felvonásához érkezett az egyhetes hajógyári kábulat, és még ilyenkor is előfordulhat, hogy lehúzzák az embert. Miklóssal az történt ugyanis, hogy a tavalyinál jóval gyengébb minőségű anyagból készült hetijegy egy koncerten leszakadt a kezéről. (Hallottunk olyat is, akiről külső fizikai interakció nélkül, magától leesett.) Amire a Sziget válasza az volt, amit rá is írtak, hogy a "sérült karszalag érvénytelen":
Kezdődött a Sziget. Én meg megnézegettem, hogy milyen programok lesznek, és láttam, hogy két napon ott a helyem, és plusz egy hétvége biztos be fog esni. Az, ugye, három nap – kis számolás és lamentálás után úgy döntöttem beruházok egy hetijegyre. Kicsit drágább így, de esetleg kinézhetek még máskor is. A nagyjával meg is volnánk mára, már csak egy nap van hátra… és mit ad isten? Hát, Exploited koncerten leszakad a karszalagom. Hiába, no, nem bírja a szalontáncot. Akkor ezt valahogy pótolni kell, mondok.
Nem igazán akartam az utolsó napra egy plusz jegyet fizetni – főleg, hogy nem is lesz olyan nagyon érdekes program, csak hát megígértem egy hölgynek… Szóval a leszakadt karszalaggal még a Szigeten belül odamentem egy biztonsági emberhez, aki teljesen korrektül elmondta, hogy ő nem tud mit tenni, kérdezzem meg a bejáratnál a jegyszedőket. Hát, átkeltem a hídon, és így tettem. Ekkor még vidáman, mert nem számítottam a biztonsági személyzet ilyen mérvű együttműködésére. A jegyszedő már elkedvetlenített egy kicsit: azt monda, nem fogják kicserélni, de menjek ki a Kék Konténerhez. Ennél a pontnál felvetettem, hogy miként tudom akkor igazolni, hogy egyáltalán bent voltam, de mint ez kiderül alább, kár volt ezért aggódni.

A kék konténerből ugyanis azt mondták, hogy nem tudnak mit csinálni, "ha egy kicsit fenn maradt volna" (ami a szabályok szerint ugyanúgy érvényteleníti a jegyet), vagy ha a velem levők jegyeinek hasonló a sorszáma (erre már nincs is értelmes magyarázat), akkor még csak-csak lehetne, de így… Így, hát nem cserélték ki, vehetek holnap napijegyet. Ha egyáltalán lesz kedvem, és nem viszem inkább tizenötezerért máshova a hölgyet.

Az eljárás azért remek, mert egyrészt nem kaptam meg a megrendelt és kifizetett szolgáltatást. Panaszkodom is egyet a Fogyasztóvédelemnél. Nem lesz belőle semmi, de hadd idegeskedjen a szervezőség is egy kicsit, ha már elrontották egy estémet. Sajnálom, de szerintem enyém a bosszú.

Másrészt jövőre száz százalék, hogy nem veszek hetijegyet, mert mi van, ha első nap leszakad a csuklómról a szalag (lett volna rá esély Sick of It All-on is). Inkább leszűkítem a látogatási napokat minimálisra. Tudok sörözni és gyrosozni a Szigeten kívül is, ráadásul olcsóbban. Sőt, a jegyárból megtakarított összegből tudom fedezni is az ilyen kiruccanásokat.

Harmadrészt, eddig jól éreztem magam a Szigettel kapcsolatban. De most valahogy úgy érzem, mintha egy frissítő városligeti séta végén szarba léptem volna. Nem baj, lesz mit mesélni a koncertélmények mellé.

Szóval egyszerűen nem értem, miért abból indulunk ki, hogy mindenki lopni akar, és csalni. Hol van ilyenkor az Ártatlanság Vélelme, a demokrácia egyik alapja? Mekkora a valószínűsége annak, hogy találok a Szigeten belül egy szakadt hetijegyet, és azzal akarok utolsó napra egy belépési lehetőséget kicsalni magamnak? Mindegy. Nekem többet ilyen problémám nem lesz. Marad az egy napi látogatás. Majd beosztom. Vagy beosztom nullára, meg nyár eleji PeCsára.

26 komment

Címkék: sziget

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ivadek 2006.08.15. 14:39:17

az idei Rockmaratonon is ilyen tipusu hetijegy volt (csak persze rózsaszinben...). Első nap mikor a jegyszedők adták oda, mondták is mellé: ha leszakadna (mert ezek szerint télleg leszakad:) ) vigyük vissza, kicserélik
egyik ismerősömnek ki is cserélték, és nem volt semmi nem lehet, bizonyítsd, stb...

liebmanndini 2006.08.15. 14:43:33

jó módszer ez... minél kintebb terelni a szerencsétlen szigetlakót, és akkor már nincs vele gond. talán jobban járt volna a benti jegyárúsokkal meg az ottani információs sátorral.

Matthew · http://csibor.blog.hu 2006.08.15. 14:50:06

Haveromról Death by Stereo-n letépték, megkereste, gond nélkül kicserélték.

Toymao 2006.08.15. 15:36:35

Most nem akarok kötözködni, de ez így van már hosszú évek óta (azért is van rá írva).

Mikinek persze szopóág, amit sajnálok.

gyöngycsepp 2006.08.15. 15:37:46

Nekem eltünt a kezemről tegnap 5perc után, úgy hogy még sehol sem voltam a Szigeten-még koncerten sem, akkor elég gáz lehet ez a Szalag ha csak úgy leszakad......ma mégis mivel menjek ki?
és hiába túrtam fel a fél szigetet utána, mert nem találtam, így nehéz bizonyítani bármit is....

Sanyi 2006.08.15. 16:06:52

Gondolom a szervezok adnak nyugtat, bar ez szerintem nem eleg. Szamlat kell kerni, nevre, cimre szolot es akkor nem lesz mire hivatkozniuk. Ha van szamla es nem cserelnek, akkor a FVF meg fogja oket birsagolni minden eset utan es kotelezni a jogsertes beszuntetesere - ami ez esetben akar az osszes szalag cserejet is jelentheti. Szerintem.

mángorló 2006.08.15. 16:41:02

a wan2-hegyaljás karszalag kéne az szövetből van. de a voltos is jobb ennél, emlékeim szerint ilyen volt a szigetes is régebben. a mostani szigetes valóban szarabb, nekem már szólt be beengedő miért van megkopva. anyádér bazdmeg azér (persze ezt nem mondtam hangosan) talán uccsó napot még kibírja oszt jónapot

ali3m 2006.08.15. 16:48:26

Már csak azért is nevetséges az egész mert ők anak a hetijegynek az árát megkapták amit te mutattál a jegyelenőrnek. Nem mindegy nekik hogy ki fizette ki azt a jegyet?(Nem azt akarom mondani hogy találtad de még ha találtad volna akkor is nem mindegy ????) A lényeg az hogy a jegy ki van fizetve és kész. Ebből is látszik hogy nem tiszteséges üzletre, hanem az emberek minnél nagyobb mértékben történő lehuzására törekszenek!!!
Mondjuk sztem az évek során a szigeten lévő programok egyre silányabbak.Az ár /élmény arány egyre roszabb. Nagyon kevés koncertért lennék hajlandó 6000ft-t fizetni. De hát, ők tudják nyilván jol megy a bolt különben változtatnának a hozzáálásukon(lásd letépett karszalag).

Pilota 2006.08.15. 16:59:53

Aterzem, hogy nagyon szar ez igy, dehat ra van irva a cuccra, hogy serult karszalag ervenytelen. Tessek vigyazni ra!!

Masreszt ha egyszer mar megserul vagy leszakad, akkor ne mutogasd, hanem rakaszd ossze, vagy sunnyogj!

Regen haverokkal zokni felso, gumis reszet levagva gyartottunk csuklora huzhato jegyvedoket. Mondjuk akkoriban letepni sem igen lehetett a jegyet.

Hat neked ez mar nem segit, te talan masok meg elkerulhetik a bajt.

Egyebkent szerintem is szar mar a Sziget, de legalabbis en mar sajnalok ra ennyi penzt.

ali3m 2006.08.15. 17:14:13

Miért nem tudnak kitalálni vmi olyan rendszert amivel ellenőrizni tudják hogy ki vett hetijegyet? Vigyék számítógépre azok nevét akik vettek hetijegyet, vagy találjanak ki valami mást. Igazán nem nagy dolog.

moNS 2006.08.15. 17:54:12

Nos, nem akarlak nagyon elkeseríteni, de a karszalagokat a legtöbb esetben kicserélik, főleg ha megvan a leszakadt karszalagod. Sajnos ott hibáztál, hogy inkalostól kértél segítséget, ugyanis nem ez a módja ennek, van információ, közönségszolgálat, és Sziget iroda. Kint jó hogy nem adnak másikat, akár el is kérhetted valakitől, akinek már nem kell, gondolj bele, ha egyszer megtennék, hogy ilyen esetben kicserélik, mindenki ezzel próbálkozna.

nyúl 2006.08.15. 18:05:48

Az, hogy nem cserélték ki szerintem (is) teljesen normális olyan szempontból, hogy megveszi vki a hetijegyet mástól 3 rugóért ucsó napra, előző meg májusban vette még 3 nap áráért stb. Nem átruházható. Nem 7 napijegyet akartak eladni 3 áráért.

Árdiszkriminációnak hívják az ilyet. Ennek meg alaptv-e, hogy ne lehessen átjárni a szegmensek/árosztályok között. Ez hasonló, amiért a wizzair-nél átírási pénzt kérnek. Különben vki lefoglalná a komplett gépet 0 FT + illetékért, aztán lazán nyomná a magasabb árszinten. Ebben nincs nagy érdeke se szigetnek, se wizzair-nek.

Másrészt, ha tömegesen visszacserélnék, akkor esetleg rosszarcúéknál divatba jönne, hogy másról letépjék.

Viszont az tényleg megoldást jelent, amit a sorszámnál ügyfelünk írt, hogy akkor lehessen kérni vásárlásnál, vagy akár már használat során is a regisztrációt. Név, szigszám (vagy hasonló) meg a jegy sorszáma. Így a jogosultnak sem kell paráznia egész héten, mint anno nekem is mindig. De ebben az esetben is be kellene mutatni az eredeti szalagot, különben így átadhatná a sajátját másnak, aki már nem regisztrál, ő meg újat kér.

Másnak meg ezután se cserélnék ki, tehát szervezőék sem járnának rosszul.

ali3m 2006.08.15. 19:21:05

Hát nem tudom hogy honnan veszitek azt hogy a karzalagot más esetben kicserélik. Velem pár éve az történt hogy félig leszakadt a karszalag a kezemről. Bementem a sziget irodára és kértem őket hogy cseréljék ki egy másikra, de erre nem voltak hajlandóak. Pedig egyértelmű volt hogy az én karszalgom az, hiszen még rajtam volt!!!
Ennek az árdiszkriminációs dolognak pedig sztem a sziget esetében nem sok a realitása, többen lógnak be a kerítésen keresztül mint ahány ember árulná a hetijegyét utolsó nap 3000huf-ért.De lehet persze hogy tévedek. Amugy meg ha valaki le akarja szedni és átteni másra a hetijegyét simán megteheti anélkül hogy letépné . ( csak a gombot kell letörni róla és rárakni egy újat ) Szóval az ilyenfajta jegykereskedelem már most is virágzik ugymond.

Megdobbent 2006.08.15. 21:38:41

Mert mar megint a sziget. Minek mar odamenni? :o

moNS 2006.08.15. 21:40:03

A karszalagot általában kicserélik, onnan tudom, hogy évek óta a Szigeten dolgozom, és nagyon sok esetet láttam, amikor kicserélték. A te eseted a ritkább, ebből nem kellene azt leszűrnöd, hogy soha, senkinek nem cserélik.
Vannak érdekesebb esetek is, pl. külföldieknek szoktak úgy is másikat adni, hogy elveszítik a karszalagot, mondjuk ha van vmi névre szóló papírjuk róla.
Egyébként valóban, meg lehetne oldani a névre szóló regisztrációt. Persze ez nem olyan egyszerű, mint ahogy te gondolod, egy csomó plusz munkával, szoftver ill. hardver vásárlással jár, no nem mintha nem volna rá pénze a Szigetnek... csak akkor meg tiszta rendőrállam feeling, hogy listájuk van azokról, akik hetijegyesek a Szigeten.
Nekem soha semmi baja nem lett még a karszalagnak egyébként, így valószínűleg nem olyan nehéz vigyázni rá.

Teddystyle 2006.08.15. 23:43:51

Hello! Nem szeretnél gonosz lenni, de nem ez az első hsz. amiben csak a panaszkodás megy, hogy: "jaj, a sziget így meg úgy, jaj de nagy igazságtalanság ért stb."
Lehet, hogy tévedek, de senki se nyomott pisztolyt miki fejéhez se, hogy kimenjen a szigetre, a másik pedig az, hogy önmagától szerintem nem esik le egy gombbal összefűzött, megtűzött karszalag.
"Hiába, no, nem bírja a szalontáncot." - erre inkább no comment.. Jaaaa, ha tettél is róla, hogy leessen, akkor meg miről is beszélünk?

Kalara 2006.08.16. 00:11:17

Valószínűleg nem magától esett le ez igaz. Azt tudom elképzelni, hogy szalontánc közben egy ember elviharzik melletted a föld irányába, mert kicsúszott a talaj a lába alól, és az első amit megtalál a te kezed. Ilyenkor annak örül az ember, hogy nem szakad le a karja. Szar érzés, ezt tapasztaladból tudom. És nem ez volt a szalag első terhelése. Az ilyen terheléseket a régi szalagok jobban bírták, volt, hogy a patent tört.

Ez a szalagtépés mindig is gond volt. Kezdetek óta. De tíz év alatt lehetett volna valamilyen megoldást találni erre, nem azt, hogy nem cserélünk. ennyi. Persze ehhez az kellene, hogy az mebereknek ne legyen előítélete rögtön (csal, hazudik, és biztos ő a hibás...). Ez csoda lenne, de lehetne egy szemléletváltás.Talán egyszer erről is szólhatna a sziget. Szerintem elfér a tolerancia mellett.


barceo 2006.08.16. 15:52:44

ali3m: Még új gomb sem kell hozzá!
Egy arc tavaly a Héven elég népes társaságnak mutatta be -többször egymás után!- a hetijegy szét-, és összepattintásának művészetét. (2 megálló között 5-6x megcsinálta, szóval nem egy bonyolult metódus.)

Egyébként a regisztráció lenne valóban a megoldás a sérült jegyek cseréjére.

nyúl 2006.08.16. 15:57:33

moNS!

A szoftver, hardver igényről annyit, hogy egy db EXCEL munkalapnak 65536 sora és 256 oszlopa van. A regisztrációs lista 1 db munkalapon elfér tekintve, hogy 65000-nél több hetijegy nem lehetséges.

A rendőrállam paránál össze szokás keverni a lehetőséget a kötelezettséggel. Természetesen lehetőségről van szó.

Amúgy nekem sem volt eddig vele problémám, viszont paráztam az első napokban mindig.

babsz 2006.08.16. 22:04:58

moNS,

ugye te sem gondolod, hogy egy károsult számára elfogadható magyarázat, hogy "általában" nem károsultak?
Miféle érvelés ez??

babsz 2006.08.16. 22:08:22

Úgy értem, te mit szólnál, ha laposra verne egy Inkalos, kitörné két fogad meg eltörné a kezed, és valaki azzal jönne, hogy "én ott dolgozom, és másokat nem szoktak megverni"?

Az ilyen emberek mentalitásától viszket a tenyerem. Nem csoda, ha olyan a sziget, amilyen, ha effélék dolgoznak ott...

Ja, és a szuperérvedre: ha felhívod a rendőrséget, hogy ég a házad, szerintem megmondják a tűzoltóság telefonszámát. Ez aztán a szervezés, egyik kéz nem tudja, mit csinál a másik...

Dennis 2006.08.17. 08:19:29

ali3m! Azért nem mindegy, hogy talált-e a jegy, vagy a tied volt! Az OK, hogy ki van fizetve, de ezzel az erővel veszek egy napijegyet és aznap letépem a karszalagodat és odasétálok a jegyellenőrhöz vele, hogy: jajjj...leszakadt...bocsika... és mulatok egy hétég a te kontódra... Szóval ez jól van így!

Egyébként a többi 380 ezer embernek miért nem szakadt le, ha olyan szar az a szalag. Én se a fotelben ültem egy hétig, gondolhatjátok. :-)

gyöngycsepp 2006.08.17. 13:15:30

Neked biztos jól van így, mert kitudod fizetni mégesgyszer a jegyet ha íilyen okos vagy, de valószínűleg ha 10embernek szakad le 365ezer emberből akkor azon is elkellene gondolkozni, meg azon is hogy valaki befizet egy napi jegyet utolsó napra és letépik a Prodigy koncerten a a hülye kis szalagját és ezért kirakjhák, utolsó nap, ahelyett, hogy már rég nem ezzel foglalkoznának, meg amugy is felháborító, érdekes 10évig egyszer em szakadt le a jegyem most, igen ugyhogy semmit nem csináltam, vajon mért??????

enba 2006.08.17. 13:36:21

belepofázok; tokaj-hegyalján meg wan2 feszten meg úgy egyáltalán minden normális helyen (novarock), át vannak már térve erre a hímzett karkötő-szerű szalagra, na olyasmit kéne ide is, mert azt tényleg csak konkrétan levágni lehet.

candy · http://wunderbike.postr.hu 2006.08.26. 00:46:09

ehh..reggel 8 tol du 4 ig van ellenorzes, uhogy uccso nap nem fogjak kirakni prodigy on, ami radsul fos volt...amugy iden volt masodszor, hogy hetijeggyel, nem pedig logva vtam szigeten, feltehetoen utoljara...bamulatos, hogy miert nem tartoztatjak le a foszervezoket es vezetnek napi 12 oran keresztul patkanyokat a seggukbe...fantasztikusan egyre inkabb olyan ez a tetves feszt, mintha direkt szabotalnak azok, akik aztan a penzt huzzak belole...kicsit olyan magyarorszag hangulata van...huzzunk bele...

netcobra 2006.08.26. 12:22:00

Ugy latom itt az un "ottalvos" hetijegyrol volt szo..Azt nem ismerem. Viszont a "hazamenos" karszalag a legjobb volt az elmult negy evben, amin kinnt voltam, egy het alatt meg a festek sem kopott le rola.. Eddig a 2003as volt a legszarabb, ami az elso nap utan mar toredezett be, de nagy nehezen meg az is kibirta..Az elmult 3 evben a karszalagoknak szerintem semmi baja nem volt, tobbszor beleakadtam mar veluk kiallo csavarba, kilincsbe, stb, egyszer nem volt veluk gond, levagni alig lehetett a sziget vegen..Egyszoval nem tudom aterezni a problemat, a karszalagok evrol evre egyre jobbak, tartosabbak.
süti beállítások módosítása