Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Tréfás és izgalmas kalandok Balatonon

2006.07.11. 13:58 .:sz-b:.

Állandó, mi több, rendszeres levelezőnk, akit csak Madafaka néven ismer az ország, újabb beszámolóval lepett meg minket, ezúttal egy balatoni minifesztiválról. Olvassák el az írást, amiben zenekarokról is esik szó, de sokat megtudunk a magyar borászat helyzetéről, a 66-os útról, gatyába szórt kavicsokról, illetve a horgászat és a vízimentés alapvető szabályairól:

Táxival tettem meg a Budapest-Balatonföldvár utat. A sofőr a korábban már bemutatott Ervin volt, akinek nem tetszik a Taxis Pityu becenév, annak ellenére, hogy második keresztneve tényleg István, mint kiderült.

Útravalóul egy Tesco öngyújtóval (miután a Relayest elhagytam a Déliben) és egy Route 66 néven futó doboz cigarettával szerelkeztem fel, mert a benzinkútnál nem volt kék L&M. Mind az öngyújtóban, mind a cigarettában már az első adandó alkalommal mélységesen csalódtam, viszont lehetőséget teremtett arra, hogy útitársaimnak elmondjam: a Route 66 egy úgy megtervezett út, hogy az egyenes szakaszain egy repülő simán le tud szállni.

Egyébként a dobozról az is kiderült, hogy Chicagóból tart Los Angelesbe, de Dani mondta, hogy ma már nagyon kevesen használják, hiszen mellette fut egy nyolcsávos autópálya is, szóval ez csupán turistanevezetesség. Az út nagy részét egyébként átaludtam, mert sokszor jártam már erre és annyira nem izgalmas. Volt egy kis dugó is a Balatonnál bizonyos körforgalomépítésnek köszönhetően, így bő háromnegyed órát késtünk a beígért három órás kezdéshez képest, ami nem jelentett túl nagy problémát, minekután csúszott a rendezvény.

Az Ezüstös Aranyér már játszott. Nem illettek nagyon ide, mert zenéjük kicsit erőszakosabb volt a többihez képest bár lágy, de még fúvósszekció se öregbítette a csapatot. Nem is volt rá túl nagy mozgás. Itt még a Dani által hazulról hozott Bockból fogyasztottunk, majd Dani átváltott a sörre, ám én úgy voltam vele, hogy ha már itt vagyok, hát bormustrát tartok. De előtte a Skambulance beállása alatt még volt egy laza fürdőzés a Balatonban, ha már lenn vagyunk. Az irataimat a sörsátor pultosára bíztam, hogy ne ázzon el a nadrágomban, majd jött a csobbanás. Skambulance alatt már az előbb említett borelosztó egységnél ácsorogtam és megtudtam, hogy a hazai borászok helyzete a sok idióta jogszabály miatt mennyire rossz. Nagy egyetértés volt, hogy a külföldi piacra nem nagyon lehet betörni, és ennek oka, hogy mások a kinti igények, mint az itthoniak, és hogy igazából az ember itthon is szívesen iszik külföldit, mert az más, viszont inna magyarba is inkább olyat, ha lehetne. Remélem tudsz követni.

Egyébként azért a Skambulance jött az Escape helyett, mert az Escape fúvósszekciója, hála a MÁV-nak nem tudott időben megérkezni. A Skambulance-t a Masszív követte. Többen állították, hogy én ennek a zenekarnak a grupija lennék. Na ezt most írásos formában is tagadom. Csupán arról van szó, hogy nagyon szeretem. Igazából a Publo Hunny óta nem rajongtam magyar bandáért. Mostanáig. Lehet Matthew-t ezért ütöttem meg, mire be akart hajítani a vízbe? Nem tudom, de ne is menjünk bele. A Masszív alatt először a küzdőtéren voltam, majd a színpadon hol ülve, hol meg Ervin elé állva. Utóbbiért bocsánat. Itt volt az első áramkimaradás is, melyet a zenészek ügyes a capella megoldással vezettek át, aminek én is aktív közreműködője voltam. Azt hiszem azt mondtam "hej". A rádiós mikrofonnak köszönhetően Szasza nagyon sokat mozgott a közönség soraiban, minden átmenet nélkül különböző helyeken tűnve fel, hogy táncra bírja a publikumot. Egyébként eggyel kevesebb gitáros volt csak jelen, de Dániel nagyon ügyesen vette az akadályt, bár látszott rajta, hogy feszült. A fúvósszekció ugyanannyi fővel vett részt most is, mint Skalandon, csak itt most Jojó volt jelen és SkaPeti nem. Ennélfogva mikor valaki a közönségből beszólt, hogy nem hallani a trombitát, Verának egy pillanatra nem esett le, hogy beugratták. Hisz nincs is.

Őket az Escape követte, amiről egy az egyben lemaradtam. Feltehetőleg erre az időre datálódik, mikor David Hasselhoffot meghazudtoló módon mentettem ki vagy négy embert a vízből... Bár elég lassan vetettem le a ruhám, de ez van, ha az ember pityókás (valami nagyon érdekes lehettem Skalandon, mert számos ember felismert, többek közt a menteni valók is, és hangos "Béla ne! Nincs semmi baj!"-kiáltásokkal próbáltak rávenni, hogy hagyjam őket. De a jó vizimentő kábé leszarja, hogy a fuldokló az ilyen stresszhelyzetben miket mond, tudniillik nem beszámítható). Kiúszásomkor a klasszikus Unicum-reklámot meghazudtoló módon nyúltam az üveg boromért, amiről egy képsorozat is készült. Volt hasas, illetve hátsaugrás is meg egyszer elestem. Aztán elmentünk páran fúvósokat nézni, mert igazából az is volt ma. Sőt. Ez volt a főprogram, hisz Földváron egész hetes térzenefesztivál van, és erre ült rá a skanap. Valami miatt beszaladtam a sövénybe. Lehet táncoltam.. Lehet...

Aztán vissza Last Minute-re. Semmi nem rémlik, csak hogy elmegy az áram, én meg magyar nótákat énekelek, próbálom rávenni a fúvósokat, hogy kísérjenek, de nagyon nem jön össze. Nem. Most bevillant egy kép. Játszottak is, aztán Roly rángat le a színpadról mikor is közlöm vele, hogy "Amikor engem valaki utoljára rángatott, annak eltörtem a kezét." Nagy megrökönyödést okozva ezzel, mert elég hangos voltam. Aztán felkonferáltam a Tigrist, megtapsoltattam a közönséget és ehhez hasonlók, de nem tudtak még akkor kezdeni, hát lejöttem. Namost vagy a Tigris alatt vagy már előtte jöttem össze egy lánnyal, akit nem Krisztának hívnak, de mivel úriember vagyok, ezért megváltoztattam a nevét - mivel van barátja és nehogy gondok legyenek, bár csókon kívül semmi nem volt, mert mint mondottam volt én egy igazi gentleman vagyok (mások szerint lúzer) - amit egyébként csak két órával később tudtam meg, mert akkor már érdekelt.

Mivel a felkonfban utaltam a "Neked nem elég..." kezdetű számra, így azt nekem is ajánlották, de nem tudtam rá figyelni, mert a lánnyal voltam elfoglalva. Ha ő nincs, bizisten felmegyek a színpadra. Aztán valahogy a színpad oldalához keveredtünk, ahol elhagytam az olasz napszemüvegem, amiért nagyon szomorú lettem. A barátaim itt kavicsokat szórtak a gatyámba, meg állítólag valami üveget is belehelyeztek, bár én erről nem tudok. A Tigris után a lánynak a barátnőjével haza kellett mennie. Elkísértem őket a vonatig majd föl is szálltam, mikor a barátnő kérdezte, hogy hova megyek, csak néztem, majd mikor jött a kaller, szólt, hogy szálljak le, mert nem tudok majd hazamenni, és igazat adtam neki. Úgyhogy leszállás és visszafutás Földvárra (egy megállót mentem a vonattal). Épp ekkor állt be a Flyjam. Kikértem magamnak egy kis sült csirkés krumplis hagymás izét, amit ugyan jóízűen fogyasztottam, de sajnos nem volt elég.

A Flyjam egyébként egy magát alternatív zenekarnak mondó banda. Emlékeimben inkább amolyan Colorstar-féle muzsika jelent meg őket hallva, azzal a különbséggel, hogy míg az utóbbi 6 éve nem tetszett, ez most igen. Mondjuk a beállásnál a női ének olyan idegesítően sikongató volt, hogy ennek elég alpári módon adtam hangot az asztaltársaságomnak. Ezt most nem idézem, pedig nagyon őszinte volt, és valahol még kedves is. Megtaláltam viszont az elveszettnek hitt szemüveget, csak nagyon koszosan. A Flyjam alatt végre sikerült elaludnom a színpadon. Na ez is kipipálva.

Utána még volt egy stéges afterparty, de előtte még találtam egy kis sültcsirkét, ami helyretett végre (az oda vezető úton megjegyeztem egy horgásznak, hogy "Nem lesz kicsit sok a három bot?!" (merthogy kettő a megengedett), mire ő azt felelte, hogy néha még kevés is. de nem fogott semmit. Muhaha.) Aztán próbáltam aludni egy két négyfős asztalból összetákolt alvóhelyen de nem jött össze, úgyhogy átmentem a vasút másik oldalán lévő kocsmához emberek után kutatva (útközben láttam egy sültkolbászt a földön, de azt azért mégse), majd végül a vasút meleg várótermében hajtottam álomra a fejem. Flyjam-en találkoztam még Filippel, akinek nagyon megörültem. Ő keltett, hogy jön a vonat, és ő keltett Kelenföldnél is, ahol le is szálltam és hazajöttem. Fáj a talpam. Tele van vágásokkal. Köcsög kagylók vagy kavicsok vagy üvegszilánkok vagy bármik. A hajam meg tiszta homok, és lehet büdös is vagyok. Vagy legalábbis nem jó szagú. Úgyhogy lefürdök.

3 komment

Címkék: zene reggae ska koncert beszámoló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Märton Hellstörm · http://thekillingscreens.com 2006.07.12. 21:40:46

hát ez botrányosan jó volt...

annyira, hogy csak azért tököltem 10 percet a regisztrációval, hogy ideírhassam ezt a fél mondatot... fasza...

szóval nem csak Madafakának, de jómagamnak is jár a gratuláció... (köszönöm...)

Toma 2006.07.13. 07:34:05

Mármint a beszámoló volt jó vagy a fesztivál?

Märton Hellstörm · http://thekillingscreens.com 2006.07.18. 13:02:50

a beszámoló... a ska-t amúgy annyira nem kultiválom... földvárt viszont egen...
süti beállítások módosítása