
Nekem például annak idején teljesen bejött a Libertines. Az ezredforduló óta ez volt az első rockzenekar, amire képes voltam olyan stabilan rákattanni, mint mondjuk korábban a U2 albumokra. A többi Franz Fredinandos stílerkedés mindig csak arról szólt, hogy milyen lazák a tagok, milyen jó a zakójuk, és milyen diszkósak a cinek, viszont itt éreztem először, hogy valami tartalmat is rejt a cucc: a számok mind átélhető kis melankólikus életképek a részeg tini életről és a hedonista önpusztítás szépségéről.
A Libertines eleve halálra volt ítélve: túl gyors siker, túl sok buli/drog/alkohol, két erős személyíségű énekes. Talán ez adta a dolog romantikáját, és talán pont ez a halálos ítélet teszi Pete Doherty zenéjét is olyanná, amilyen. Én a 2005-ben megjelent Down in Albion abumot is sokat hallgattam, persze eleve rajongóként álltam neki, viszont ennek talán kicsit ellentmond, hogy a konkurens (másik Libertines-énekes által készített) Dirty Pretty Things lemez már sokkal kevésbé jött be. A Babyshambles olyan, mint egy nagyon profi sulizenekar, pont úgy szól az egész, tök nyers minden, és a szétesett énekes motyogása ellenére valahogy mégis élvezhető a dolog.
Ez a Blinding kislemez viszont őszintén szólva gyenge szarakodás, a címadó dal az egyetlen jó szám, az I Wish egy vicces reggae, a többi viszont olyan középszerű, hogy meg sem bírtam őket jegyezni. Nem rossz, csak nem hagy igazán nyomot, nem igazán karakteres, pedig pont a jól megírt dallamok tették az Albion albumot olyan addiktívvá. Szegény Babyshambles úgy válik majd egy nagy viccé, hogy tényleg már csak bulvárhírként érnek majd valamit.
Foszt? 2007.01.26. 22:45:40
vd 2007.01.26. 23:43:22
Vercingetorix 2007.01.29. 15:32:42
Märton Hellstörm · http://thekillingscreens.com 2007.01.30. 06:46:47
bár pete doherty (és az NME) egy vicc - ha így tetszik luftballon -, de azért a libertines-nek voltak jó pillanatai (gondolok itt a 2002-es up the bracelet-re), ahogy a - nálánál azért lényegesen jobb strokes-nak is (is this it, 2001-ből)...