Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Tökéletes lemezek: Black Sabbath - Black Sabbath

2007.01.23. 09:00 sixx

1970. február 13. Történelmi dátum ez, hiszen akárhonnan is nézzük, ezen a napon született meg a heavy metal. Én először úgy 11 évesen találkoztam a Sabbath korszakalkotó első anyagával, de mivel a kalóz kazetta a második, Paranoid című albumot is tartalmazta, meg voltam róla győződve, hogy a Sabbath rögvest egy duplával kezdte a pályafutását, és nem értettem, hogy mondjuk a Judas Priest miért nem lépte meg ugyanezt. Aztán persze rájöttem a turpisságra.

Szintén gyermekkori élmény, hogy eleinte abban a hitben éltem: Iomminak ez egyik kezén nicsenek ujjak (ezt valamelyik barom haverom mondta), illetve csak korlátozott számban, bevallom őszintén, hogy a riffek hallatán nem nagyon tudtam ezzel az infóval mit kezdeni. Az igazság ennél ugye kissé árnyaltabb: Iommi egy üzemi balesetben elveszítette jobb keze gyűrűs és középső ujjának utolsó perceit, ami balkezes gitáros létére (másnak) talán a karrier végét jelentette volna. Hálistennek nem így történt.

A balesetről illetve annak következményeiről sok mindent lehet olvasni, sok helyen, ami a lemez és a Sabbath sound oldaláról nézve fontos, hogy Iommi az ujjait kímélendő lejjebb hangolta a gitárját, és akaratlanul megalkotta azt a jó kis borongósan súlyos hangzást, amitől a metál metál azóta is. A lemez címadó dalában minden benne van, ami a heavy metalról az embernek eszébe jut: iszonyú súlyos riff, tömény hangzás, jó kis headbangelős alap hozzá, és elgondolkodtató szöveg, amit persze lehet sátánistának is titulálni, de minek.

Az albumon hallható többi szám egyértelműen tükrözi Iommi bluesos gyökereit, a Wizard szájharmonikájánál nemigen áll távolabb hangszer az igazi heavy metáltól, de kérem szépen, a hetvenes években ilyen zenét nem nagyon játszott senki. Tegyük még hozzá az utcáról összevakart Ozzy tejesen szokatlan énekstílusát és hangját (valahol azt olvastam, hogy a stúdióban két éneksávot vettek fel, egy magasabb és egy alacsonyabb fekvésűt, ettől szól olyan furán az egész), aki a koncerteken bazi nagy keresztekkel a nyakában mindenféle boszorkányokról énekelt, miközben kerengő dervisként tapsolt a döbbenten álló nagyérdemű arcába (semmi csípőrázás, semmi kisfiús vigyor, semmi szexuális kisugárzás), és azt hiszem érthető, hogy mitől olyan jelentős ez az album és maga a zenekar is, melynek egy műfajt köszönhetünk.

62 komment

Címkék: zene brit metál tökéletes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borisz naiv 2007.01.23. 10:00:53

Type O' Negative-ék Black Sabbath feldolgozását ha hallgatom éjjeli magányos óráimban a szar is abbahagyja kavargását bennem, a Gonosz tekintetét a tarkómon érzem.

Low Key Lyesmith 2007.01.23. 10:36:08

Én attól csak röhögni tudok :D Annak ellenére, hogy k*rva jó szám. Szerintem az a feldolgozás egy kifinomult poén.

Laertes 2007.01.23. 11:59:03

Minden Idők Egyik Legjobb Lemeze ez nem vitás

csarlee 2007.01.23. 12:05:37

Egyértelmű alapmű!!!

gázcseretelep 2007.01.23. 12:06:10

Szerintem is minden idők egyik lemeze. Már majdnem tizenöt éve hallgatom, de nem tudom megunni.

Nekem inkább a pinot-k 2007.01.23. 12:07:54

Azért azt tegyük hozzá, hogy - elismervén korszakalkotó jelentőségét - az első egy összecsapott lemez, a Iommy nem tud gitározni, az Ozzy rémhamis stb. Tökéletes lemeznek inkább az ezt követő 2-t nevezném. És ezúton hívnám fel a figyelmét minden érdeklődőnek a jóval később készített "Sabotage" albumra, amelyik meglepően alulértékelt.

Zampano 2007.01.23. 12:15:56

Miért nem a paranoid?Egyértelműen az a jobb album,méghozzá azért,mert azon van az iron man, a paranoid,és minden idők egyik legtöbbet feldolgozott száma a warpigs is..

sixx · http://comment.blog.hu 2007.01.23. 12:16:00

jó az összes sabbath a maga módján. én, ha túl jó kedvem van, a Paranoidot veszem elő pl.

borovi 2007.01.23. 12:16:30

Már vártam erősen, hogy a van halenek, judas priestek, iron maidenek, mötley crüek után végre mikor jutunk el a valóban tökéletes előadók valóban tökéletes lemezeiig (uhh, de szép szó). Hál' isten, végre megtörtén... És lennének itt hallgatni valók bőven, Deep purple, Led Zeppelin, Uriah Heep, King Crimson, Emerson, Lake & Palmer Jethro Tull, Pink Floyd, Ten Years After, Yes, The Nice, The Doors és még hosszan sorolhatnánk. A Sabbathnak egyébként az első 4-5 lemeze mind tökéletes.

KingPin 2007.01.23. 12:30:31

ezt szerintem sem überelték később, messze a legütősebb lemezük és a műfaj legjobbja.

Artie 2007.01.23. 12:36:11

Dream Theater is jöhetne már...:)

Egyébként azért megkérdezném, kedves Borovi, hogy ha az Iron Maiden és a Judas Priest nem tartozik neked a tökéletes előadók közé, hogy élőben láttad már őket? Amit Halford művel 2-3 éve Pesten így közel a hatvanhoz... hát a hideg futkosott a hátamon! Az Iron Maiden meg 95-ben a PeCsában az énekelni nem tudó Blaze-zel olyan hangulatot csinált, amilyet azóta nem éltem át sehol.

Tökéletes albumoknak meg mondjuk ott van fentiektől a Painkiller és a Brave New World.

Artie 2007.01.23. 12:37:33

Esetleg még annyit, aki ott volt a JP-koncerten, az láthatta, amit alig akartam elhinni: a Painkiller nyitótémájában Travis barátunk olyan lazán ütötte a dobot, mintha épp sörözne valakivel. Azt hittem, annál a résznél nagyjából le kell bontani a dobszerkót... Hát tévedtem.:)

valdez 2007.01.23. 12:38:07

sixx: Végül is majdnem dupla a lemez :)
Az első '70 szeptember, a Paranoid '71 január. Én úgy tudom egyszerre is nyomták fel pár nap alatt.

ozzie 2007.01.23. 12:39:52

Miért heavy metál???Nem lehetne csak úgy simán metal?Black Szabat ez így jó?

sixx · http://comment.blog.hu 2007.01.23. 12:43:32

ozzie: mer' elbasztam, így jobb?

Türkménbasi 2007.01.23. 12:55:25

Itt kezdődött a metál, nem vitás.
De mikor emlékezünk meg a Purple In Rockjáról amikor meg a Hard Rock alapkövét tették le?

De Black Sabbath is rulez of course.

MuzX 2007.01.23. 13:08:35

Valóban alapmű.
De érdekes módon nekem a Sabbathtól a kedvenceim közt vannak olyan - egyesek szerint műfajidegen, vagy már nem az igazi Sabbathos - zenék is, mint a Planet Caravan, az Air Dance vagy a Lonely is the world...

valdez 2007.01.23. 13:09:44

Szerintem módosítani kellene a rovat címét tökéletes, populáris lemezekre. Mer' bizony hány zeneileg tökéletes lemez van rock/metál vonalon, ami nem lett nagyon ismert, néha még az előadó sem. Vagy lehet, hogy ettől már nem is tökéletes?

sixx · http://comment.blog.hu 2007.01.23. 13:27:22

szubjektíven tökéletes lemezek?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.01.23. 13:50:15

Maga a Paranoid szám egy mérföldkő, szvsz.

usererror 2007.01.23. 13:56:34

Tényleg egy tökéletes albumról van szó. Persze lehet az együttesek sorrendjéről is vitatkozni, de ennek az elején a helye, az tuti.

kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2007.01.23. 13:56:41

Nekem sokáig nem tetszett a Sabbath, aztán egyszer meghallottam az Entombed féle Under the sun feldolgozást, és akkor esett le , hogy mi akar ez lenni.

Kilgore Trout 2007.01.23. 13:58:33

Azért én 69 januárja és oktobere közé tenném az alapokat, amikor is az első 2 Led Zepp lemez megjelent. Az első bevezette, a 2. meg befejezte a hard rock megalapítását. És itt azért emlékezzünk meg a nagy tanító Jimi Hendrix nevéről is.

valdez 2007.01.23. 14:01:57

Amikről írtál idáig, szerintem 99%-ban szubjektíven és objektíven is tökéletesek :)
Csak pl.pont a Sabbath-ról eszembe jutott a Trouble, vagy más műfajban a Lynyrd Skynyrd akik nem igazán ismertek itthon, ezért nem is férnének ide. Jó persze vannak millióan mások is, mindegy, csak elmerengtem itt meló közben :)

natu (törölt) 2007.01.23. 14:53:52

Black Sabbath mindenek felett!
Aztán Kyuss! A többi nem számít.

natu (törölt) 2007.01.23. 14:56:24

Ja, és Bill Ward milyet ütött azokon a lemezeken! Rat Salad... eszeveszett állat!

rettentó 2007.01.23. 15:08:20

A Paranoid a tökéletes Sabbath lemez, nem csak a címadó dal miatt, és a "slágerek" miatt. Azon a lemezen nincs töltelékszám, míg itt az Evil Woman elég cikis, nem túl eredeti, mind szövegileg, mind zeneileg (mondjuk, nem ők írták, hanem Larry Wiegand). Amerikában eredetileg a valamivel jobb Wicked World került fel helyette. Én magam is szeretem a tökéletes lemezeket, és a Paranoid az egyik tipikus példám erre. De szeretem az első lemezt is, ott van pl. a Warning (ami feldolgozás, ezt most tudtam meg).

rettentó 2007.01.23. 15:12:36

natu: Bill Ward alulértékelt, teljesen igazad van. Üthette volna az alapritmus, de ő cifrázta. A Sabbath hangzást nekem sem csak Iommi gitárjátéka jelenti. Vegyük észre Bill bácsit is a háttérben!

rettentó 2007.01.23. 15:13:21

jav.: Üthette volna az alapritmusT :-))

Kurbli 2007.01.23. 15:14:01

Érdemes meghallgatni az 1983-as keltezésű és 1996-ban újra kiadott Live Evil c. összeállítást Ronnie James Dio-val. Innen a Children of The Grave és a Heaven And Hell nagyon jó. Érdekes a Black Sabbath Dio féle értelmezése is. Nagyon eltér Osbourne-étól. Előadók:
Tony Iommi - Lead Guitar
Geezer Butler - Bass
Ronnie James Dio - Vocals
Vinny Appice - Drums
Geoff Nicholls - Keyboards

MiZo81 2007.01.23. 15:45:52

Én csak annyit szólnék hozzá a dologhoz,
hogy én is nagyon szeretem a lemezt, és
én is úgy tudtam, hogy ezzel született meg
a heavy metal. Ám nemrég felhívták a
figyelmem arra a tényre, hogy a "heavy metal"
elnevezés két évvel korábbról származik,
Steppenwolf 1968-as "Born to be Wild" c.
számában hangzik el először a "heavy metal"
kifejezés, és a "súlyos fém" a motorokra
vonatkozik. Aki ezt mondta nekem, azt is
megkockáztatta, hogy bizony ezt a számot
kellene az első heavy metal számnak tartani.

Kurbli 2007.01.23. 16:15:23

Sokak szerint 1964-ben a Kinks You Really Got Me c. számában lelhető fel a zenei előfutár. A Steppenwolf idézett számában meg a kifejezés fordult elő első alkalommal. Mind1, a lényeg a metal.

spencer 2007.01.23. 16:18:32

Alapmű, persze.
De csak a rend kedvéért: a Heavy Metal
két évvel korábban született meg.
www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:nsrp287c058a

Nekem inkább a pinot-k 2007.01.23. 16:18:42

Ennek nincs sok jelentősége MIZO, a cikkíró úgy gondolta, hogy a heavy metal tartalmilag ezzel a lemezzel született meg. Most hogy a Steppenwolf már kimondta a szót, az nem igazán számít. Bár a Steppenwolf tényleg vagány zene, semmi köze a heavy metálhoz.

Apropó, metál. Az a röhely, hogy a Black Sabbath zsenialitása elindított egy egész műfajt, ahol középszerű szerzők és előadók prímán megéltek abból, hogy bőrdzsekit húztak, és gusztustalan hajkölteményeket viseltek. Szóval az egész heavy metál 1 nagy szar, incl. Judas Priest és Iron Maiden, meg az összes majom. Egyedül talán a Motörhead érdemes említésre, már ha az heavy metál egyáltalán.

valdez 2007.01.23. 16:30:24

vicces gyerek vagy te!

Alhazred 2007.01.23. 16:57:10

Ráadásul a You Really Got Me-ben Jimmy Page gitárszólóz, tehát.

jazzbubu 2007.01.23. 17:16:40

A Black Sabbath-nak inkább a Paranoid a
tökéletes lemeze.
Ez inkább korszakalkotó(az se kevés).

jazzbubu 2007.01.23. 17:57:08

"A tökéletes lemez"
Alapkövetelmény,hogy minden szám jó legyen,
ne lógjon ki a sorból.Az összes szám együtt
pedig alkosson egy közös egységet.Legyen az
egész egy "kerek egész".Ha megkérdezik,hogy
ismered-e ezt vagy azt a nagylemezt,ne a raj-
ta lévő jobb számok jussanak az eszedbe,ha-
nem az egésznek az íze,a kellemes emléke.

B- 2007.01.23. 18:02:27

Csodálkozom, hogy ezt az ismertetőt a kezdőoldalra kirakták, mert ahhoz képest elég felületes, noha a szándék abszolút dicséretes.

Lehetett volna írni például arról, hogy milyen helyet foglal el a debütalbum a Sabbath lemezek sorában: ez ugyanis az okkultista-sátánista metal archetípusa. A későbbi Sabs lemezek már érettebb alkotások, mind zeneileg, mind szövegileg, és kevésbé dominál ez a „démoni” vonal, vagy legalábbis sokkal absztraktabb formában (pl.: Sabbath Bloody Sabbath, Sabotage).

De az első lemeznek éppen ez a szexepilje, ez a nyers, kifinomulatlan, ösztönös, megbotránkoztató, sötét atmoszféra. A hajdani LP-t kinyitva pl. egy bazinagy fordított kereszt ötlött a hallgató szemébe. Persze ezt az egészet Ozzyék sosem vették túl komolyan – ennek jele pl. a N.I.B. dalcím kalandos históriája: mindenféle találgatások születtek róla, hogy mit is jelent a rövidítés (pl. Nativity in Black), miközben ez csak egy bennfentes tréfa volt a dobos hegyes (nib) szakállával kapcsolatban.

Vagy érdekes pl., hogy a War Pigs nóta váza már ekkor is létezett, sőt Walpurgis címmel játszották is: később átírták a szöveget a politikai vonulat kedvéért, talán már cikinek is érezték kicsit a sok okkultkodást (bár a mai metal zenészek lennének egyébként ilyen „önkritikusak”, vagy ha úgy tetszik, a magukra erőltetett szerepeiktől tudnának ennyire szabadulni olykor).

És ami a hangszeres játékot illeti: meg lehetett volna említeni, hogy mindhárom instrumentalistának teljesen sajátos és azonnal felismerhető stílusa van, amelyek így együtt tették teljesen egyedivé a zenét már a legelső lemezen is. Bill Ward dobjai és Geezer Butler basszusgitárja a gitárhoz hasonlóan önálló, cseppet sem alárendelt szerepet játszanak (Geezer egy szólót is megereszt).

Vagy meg lehetett volna említeni, hogy a legelső amerikai változaton jóval több számcím van feltüntetve, mint ahány ténylegesen szerepelt a lemezen: a 8 szám ui. olyan kevésnek tűnt, hogy poénból külön nevet adtak pl. a NIB intrójának, stb.. Meg lehetett volna említeni, hogy a Black Sabbath egy ősrégi horrorfilm címe volt.

Ami Iommi ujjait illeti: saját elmondása szerint Django Reinhardt történetéből merített erőt a balesete után, ami egyébként egyik utolsó munkanapján következett be (említésre méltó, hogy az ujjrövidülésben szenvedő nagy gitáros nem példa nélküli a történelemben). Igazából azt volt nehéz begyakorolnia, hogy az ujjbegyével nem érezte a húrokat (hiszen az ujjak hajlékonysága megmaradt), Iommi egyébként ezzel összefüggésben előszeretettel használja a kisujját olyan esetekben, amikor mások a gyürüst használnák. De ha már itt tartunk, én megemlíteném azt is, hogy a címadó szám fő riffje egy szűkített kvint hangsorra (amelynek igen baljóslatú a hangzása) épül, amit Iommi később szintén szinte védjegy-szerűen haszált.

Amúgy szvsz az első hat Black Sabi lemez egyaránt klasszikus, örökérvényű és jelentőségében, valamint egyediségében megismételhetetlen alkotás. A Sabotage (ami szerintem is indokolatlanul alulértékelt) után vhogy elveszett a szikra. Bármely, bármilyen felállásban azóta készült lemezük sokkal konvencionálisabb, mint az első hat bármelyike, noha a későbbiek között is akadnak remekművek.

Just for my 2 cents :-)

B- 2007.01.23. 18:07:14

Ja és hogy Ozzy nuku szexuális kisugárzás? A fiatal, kölyökképű Ozzy azért jóképű és sármos volt, amolyan kissrácosan (ezt nőismerőseim állítják). Nagyon hamar szét is baszta magát (vagy inkább szétlőtte).

seabeast 2007.01.23. 20:34:59

alap lemez, noha tényleg lehet hogy nem a legjobb. de ezt kijelenteni ilyen minőségű lemez esetén badarság.

rettentó 2007.01.24. 07:50:37

A heavy metal nem csak zene, hanem szövegvilág is, és ennek alapján ez az első metal lemez, ezt nehéz lenne cáfolni.

A kiadó rátett egy lapáttal, amikor fordított keresztet tettek a borítóra, ami a zenekar tagjainak később egyáltalán nem imponált.
anyátok: Akkor mi a jó? Ugye nem a punk? Ugye nem akarod ezt mondani? A Motörhead biztos nem heavy metal, mert azt szereted, mi? Imádom ezt a sznob logikát.

rettentó 2007.01.24. 07:53:24

www.sabbatum.com/

Még annyit, hogy a borítón egy angliai malom látható a háttérben.

valdez 2007.01.24. 09:46:47

Hogy mi a jó?
Ha ő azt tudná :)))
A Motörhead az Motörhead és kész :)

Nekem inkább a pinot-k 2007.01.24. 11:55:02

Bocs, ha valakit megbántottam, de általában azok a jó dolgok, amiből utána olyan iskolák születnek, ahol már a közepes tehetségek is megélnek. Tehát a punk sem jó, a heavy metál sem jó, a progresszív rock sem jó, a barokk sem jó. De jó a Sabbath, a Sex Pistols, a King Crimson meg az öreg Bach papa.

Szóval a cikk felütése, hogy ti. ezzel a lemezzel megszületett a heavy metal, azért disszonáns nekem, mert tautológia: ezzel a lemezzel megszületett a Black Sabbath, ami maga után vonja, hogy megszületett a Black Sabbath-ot követők műfaja is (aka heavy metal).

rettentó 2007.01.24. 12:38:27

anyátok: értem, amit, de ez a műfajoktól való ódzkodás idegen tőlem. Azt hiszem, annyiban igazad van, hogy a Sabbath nem metalt akart játszani, hanem zenét, és utánuk még csomóan jöttek, akik már HM-t akartak játszani, de az már nem volt olyan jó.
Amit a Maidenről és a Priestről írtál, az ízlés kérdése, de a te logikád alapján érthető. Ugyanez igaz a Pistolsra is meg Bachra is.

rettentó 2007.01.24. 12:40:11

JAV.: anyátok: értem, amit írsz, de ez a műfajoktól való ódzkodás idegen tőlem. Azt hiszem, annyiban igazad van, hogy a Sabbath nem metalt akart játszani, hanem zenét, és utánuk még csomóan jöttek, akik már HM-t akartak játszani, de az már nem volt olyan jó.
Amit a Maidenről és a Priestről írtál, az ízlés kérdése, de a te logikád alapján érthető. Ugyanez igaz a Pistolsra is meg Bachra is.

valdez 2007.01.24. 14:21:58

anyátok: szóval azt akarod mondani, hogy megszületett a Sex Pistols ami magával hozta a punk műfajt?
Hűha! Komoly hiányosságaid vannak, ha ezt így látod! A Sex Pistols egy menedzser által összeválogatott "fiúcsapat" volt ami már egy létező műfaj (punk) divat irányzatának üzleti meglovagolása volt. Amúgy jó srácok, én szeretem őket, de mint műfaj teremtők??? Hallottál már pl. a Ramones-ról ? és még sorolhatnám.

Nekem inkább a pinot-k 2007.01.24. 17:15:01

OK Valdez, pontatlanságon csíptél, akkor pontosítok: nem a Sex Pistols találta ki a punkot, mint ahogy nem Bach a barokkot és nem a King Crimson a prog.rockot. Ennyiben nem voltak jók a hasonlatok. De az üzenet marad: nincsenek jó, vagy rossz műfajok, ha valaki a metált jobban szereti mint a szinti-popot, nem feltétlenül van jó ízlése. Jómagam szívesebben hallgatok középszintű keményzenét, mint középszintű szintipopot. De ettől még nem gondolom, hogy a D.O.A. jobb lenne, mint az Alphaville (remélem nem tévedek a stílusbeli besorolásnál).

Ami fontos, hogy a Black Sabbath némi túlzással nevezhető zseniálisnak, az ún. heavy metal nagyjai pedig legjobb esetben is csak jó mesterembereknek. Ez a cikk a BS zsenialitásával foglalkozott, és szomorúan láttam, hogy a kommentek elmentek a "milyen volt Bruce Dickinson a pecsában" irányba.

csodaszerva 2007.01.25. 04:45:47

Eeegen.
Ozzynak volt stílusa,Dionak meg hangja,csak sajnos azt a ripacskodós operás metálfelfogást űzi,amit a nagy iskola követői általában.
Azért a Mob Rules hátborzongató(főleg az A oldal,höhö,viva la kazettazsargon),valamint lenne egy nagyon fontos kérdésem:
Ha jól tudom,az utolsó Ozzy-s BS album a Never say die,hát ez valami zseniális fúziója a metálnak és a jazz-nek,azóta sem hallottam ilyet,esetleg jazzisták szoktak néha poénból keménykedni,dehogy metálosok merészkednének ilyen zenei világba,háát..
Zongora,recsegő szaxi,meg azok a bőgő-szerű bassfutamok,hozzá éterben úszó Ozzy hang,nagyon penge gitársound,valaki cáfoljon,vagy erősítsen,könyörgöm!!!

sako 2007.01.25. 10:31:21

Sziasztok,
"valahol azt olvastam, hogy a stúdióban két éneksávot vettek fel, egy magasabb és egy alacsonyabb fekvésűt, ettől szól olyan furán az egész"
Én nem egészen így hallottam. Úgy tudom, az egész albumot egyben nyomták fel, mindössze egy plusz gitársávot játszott fel Iommi utólag. Legalábbis Iommi ezt állítja a Guitar Playerben. Egyébként Ozzy beszédhangja is ilyen, ezért sem hinném, hogy ez stúdiótrükk lenne.
"Iommi az ujjait kímélendő lejjebb hangolta a gitárját, és akaratlanul megalkotta azt a jó kis borongósan súlyos hangzást"
Ez sem stimmel. Több Sabbath számot is leszedtem már, és mindenhol a helyén volt a hangolás. (A Paranoidot hallhattad is Debrecenben a Lovardában :-))

sako 2007.01.25. 10:40:01

Egyébként én különleges állatfajnak számítok a Sabbath rajongók között, mert nekem egyáltalán nem a korai lemezek a kedvenceim. Igaz, a Heaven and Hell-lel ismertem meg őket - és számomra azóta is ez a tökéletes album. Nincsenek róla kedvenc dalaim, az egész lemez tetszik, úgy jó, ahogy van, egyetlen dalt se lehetne kihagyni belőle. Imádom a Headless Cross korszakot is. Az Ozzys korszakból is inkább a késői lemezeket szeretem: Sabbath Bloody Sabbath, Vol 4 és a már mások által is említett Sabotage és Never Say Die. A korai lemezek közül még a Black Sabbath tetszik a legjobban, a Paranoiddal és a Master of Reality-vel is úgy vagyok, hogy vannak tényleg nagyon jó számok rajta, de van egy pár, amivel nem tudok mit kezdeni - és van egy pár, ami szerintem kifejezetten gyermeteg. De hát ízlések és pofonok.

Cyrano 2007.01.25. 12:14:46

Valahogy úgy vagyok a Sabbath-al, mint a Queen-el. Elismerem Őket, de nem lett olyan nagy kedvenc belőlük, ráadásul Ozzy hangja kifejezetten irritál (bocs). Régebben volt egy Sabbath tribute album, amin Dickinson énekli a Sabbath Bloody Sabbath-ot a Godspeed kiséretével. Na az libabőr.

csodaszerva 2007.01.25. 21:03:30

Node Dickinson és Ozzy között az a különbség,hogy Ozzy természetesen használja a hangját(nagyon egyedi orgánum),Dickinson meg áriázik(profin,szó se róla),ami művi.Én speckó a művi,imitált színpadias felfogást az operában is nehezen tolerálom,nemhogy egy tökös rockzenében.

Cyrano 2007.01.26. 08:59:30

Fura dolog ez. Tulajdonképpen egyetértünk. Ozzy hangja valóban egyedi, de ettől még nekem nem jön be. Mondanám hogy sajnos, de minek. Ez van. Dickinson? Ez is igaz. A kedvenc Maiden lemezem a mai napig a Killers, amin ugye még Paul DiAnno kiabál. Szóval nem annyira az ő (mármint Dickinson) hangja tetszik, hanem úgy an bloc a Maiden.

Pálos Trend 2009.01.31. 19:39:03

Abbász nem = gyurcsánnyal?!

MAGYAR Széplelkek!

adalék: kuruc.info/r/39/34226/


gyurcsány: nem akarnak békét a zsidók, egyre több telepet hoznak létre!


Végre a magyar miniszterelnök is ki meri jelenteni, hogy Izrael nem akar békét Magyarországon. gyurcsány ferenc azzal indokolta kijelentését, hogy egyre több zsidó telepet hoznak létre a MAGYAR területeken.

gyurcsány ezt azután mondta, hogy tárgyalt Javier Solana uniós biztossal. Az egyik izraeli mozgalom tegnap tette közzé tanulmányát, amelyben megállapítja, hogy tavaly 60 százalékkal több telepet hoztak létre zsidók számára a MAGYAR területeken, mint 2007-ben.

palostrend · http://palostrend.hu 2009.03.14. 20:06:52

A FENEVAD BÉLYEGE!

JEGYZETEK MENÜPONTBAN A WWW.PALOSTREND.HU-N.
...csak, hogy tudd - hová is tartozol!

palostrend · http://palostrend.hu 2009.03.14. 20:07:45

A FENEVAD BÉLYEGE!

JEGYZETEK MENÜPONTBAN A WWW.PALOSTREND.HU-N.

...csak, hogy tudd - hová is tartozol!

süti beállítások módosítása