Nem szívesen lopunk a Színes Bulvár Laptól, Pécsről Budapestre utazva azonban megütötte a szemünket egy cím, amiben azt kürtölték világgá, hogy egymilliárdot kaszált a Nox, vagy valami hasonlót, erre azért felfigyeltünk, kaszinóban jártak, bejött a fekete?
Nem, mint kiderült, arról volt szó cikkben, hogy a világ többi részétől eltérően, nálunk jobban őrzik a szórakoztatóipari szakmunkások rendes éves haknijainak bevételi adatait, mint a Kába követ, itt senki el nem mondaná semmi pénzért, hogy ki mennyit keresett egy 80/40 állomásos turnéval, miközben azt pontosan lehet tudni, hogy a Stones turné 129 millió dollárt vagy mennyit hozott a konyhára. A Nox-ra és a Tankcsapdára (200 miska) közzétett adatokat tehát a (bejelentett? megtippel? jósnő által mondott?) jegyeladási számokból eredeztették, persze a cájgbérlés, meg úgy a rezsi többi részének levonása nélkül, bruttóban, ahogy csak a bulvárlapok képesek számolni.
Ezen eltűnődtünk egy kicsit, és feltettük a kérdést magunknak: vajh miért nem lehet ezeket az adatokat nekünk is tudni? Miért nem bánja Mick Jagger vagy Madonna, hogy a rajongóik tudják mennyit keresnek? Őket nem akarják agyonverni a feldühödött kispénzűek, csak pont az Akela zenekart? Tippeltünk hát, de nem tudjuk melyik verzió áll a legközelebb a valósághoz, ha van jobb ötletük, szívesen látjuk őket.
- Eltitkolják az APEH elől, még a végén kiderül.
- "Fasz közöd van hozzá, gyökér?"
- A szakma egyöntetű hányással fogadná a közzétett adatokat.
- Kiderülne, hogy valójában 23 néző volt az ohatpusztakócsi bulin, és nem 6000.
Ezzel párhuzamosan most már valóban érdekel minket, hogy Pákó farkáért mennyit fizetnek a vidéki kultúrházakban, és az is, hogy mennyibe fájna nekünk az, hogy Paksi Endre és népi zenekara húzza a talpalávalót az öcsénk szalagavatóján, így ha valaki konkrét adatokkal tud szolgálni, nehogy visszafogja magát!
szúrósszem 2007.01.15. 18:56:21
izlésrendőrség 2007.01.15. 19:05:26
sala 2007.01.15. 19:10:44
Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2007.01.15. 19:18:58
az adott előadó meg a büdös hakniért kapja a pénzt, ami leginkább a hét végi időszakra szűkül. meglehet a fennmaradt időt is erre a projectre szenteli, hogy jól sikerüljön, csak például te, ízlésrendőrség, nem látsz ebből semmit, csak hogy "itt van ozt lenyom fél órát ennyiér, basszameg"
ráadásul az ő feladata a szórakoztatás és ha nem lenne szórakoztató nem hívnák meg, ha a szervező szerint nem érné meg az adott összeget kifizetni neki, akkor nem fizetné ki.
sixx · http://comment.blog.hu 2007.01.15. 19:48:55
ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.01.15. 19:58:48
www.joyride.hu/
Abrakadabra 2007.01.15. 21:28:28
Diszkókban, imitálva, személyenként és tisztán cca:70.000.-/ 30 perc
Irigy mirigyek mindahányan:1.200.000 -1.500.000.-/ 70 perc
NOX: szintúgy csak a tolig elmegy 2.100.000-ig./ 80-100 perc
Gáspár Laci: 180.000-325.000-ig / 70 perc
stb.
[] (törölt) 2007.01.15. 21:37:00
atlbilbaoo 2007.01.15. 21:48:13
Csak a Nox miatt, különben lehet nem írtam volna!
2005-ben nálunk vidéken, a parasztnak úgyis mindegy, falunapon adtak egy rossz (rettenetes hangosítás, playback, amit sosem sikerült eltalálni stb.... ) koncertnak csúfolt előadást, cirka 30 percben 800 ezer forintért!
Hányat adhatnak ilyet évente, vajon aznap este még hol léptek fel a megyében (kom-esz megye)?
Ráadásul nekem személyszerint nem is tetszik a Nox zenéje, meg a stílusa sem!
Irányárnak ennyi!
vakegér 2007.01.15. 21:52:50
Märton Hellstörm · http://thekillingscreens.com 2007.01.15. 22:02:43
"te nem is vagy senki
csak rajongó vagy
és az annyira nagy
mint bennem az agy"
Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2007.01.15. 22:04:56
A hakni más téma: az egyszerű, az előadó becsücsül a kocsijába, visz egy CD-t, megkapja a pénzét, majd félplayback-el vagy csak tátog (sokszor ezzel járnak jobban a népek :-), s megkapja fixen a maga kis százezer Ft körüli összegét, ezt el lehet ítélni, de hát amíg kereslet van rá, addig (sajnos) ezek megélnek. Egy szerencse van, a tendencia szerint ezek korszaka kezd lejárni, gondoljátok el, mi volt a 90-es években, amikor ilyen Emergency House-ok rombolták a magyar közízlést, akkor virágoztak ezen formációk, ma már azért kevesebb ilyen van, s a legtöbb kénytelen igényesebb produkcióval előállni, már amelyiknek sikerül.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.01.15. 22:38:52
ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.01.15. 23:07:45
izlésrendőrség 2007.01.15. 23:14:03
elismerem hogy létezik olyan előadó is amilyenről te beszélsz, de szerintem az esetek többségében xy előadó előveszi vidéken a két-három huzósabb ,előre egyeztetett számát ami ofkorsz felvételről megy, fél óra után mit iszol karcsikám?..sofőr úgyis van..aztán rohanás a következő helyszínre..amúgy meg ha olyan lelkiismeretesen csiszolgatja a tudását hétvégén, akkor miért megy felvételről a hétvégi előadóestje?
droli kollega nagyon szépen elválasztotta a két dolgot egymástól, az én fortyogásom nem az olyan valóban zenét készítő embereknek /társulatoknak céloztam, akik bármikor képesek számotadni tudásukból, nem olyasvalaki/k akinek hangszert még a közelében sem láttam, és azért fizetek neki mert elhozza a lemezét, berakja a lejátszóba, és egymaga aládalolgat, mindezt fél órában, másnap meg viszont látod egy sampon/vagy gyógyszer reklámban...
macho:
sajnos foggalmam sincs- a számomra dalszövegnek tűnő-strófák rám vonatkozó tartalmára
sn4ke 2007.01.15. 23:16:30
pl.sterbinszky 250-400e körül van helytől függően , hamvai pg 100-300e között kér el szintén helytől függően vagy,hogy mennyire gyakran hívod meg.
dévényi dedikált labdákat dobál a műsora közben, b.tóth laci profin konferál és kever, ők 150-200at kérnek. fiesta 170et a 25perc playbackért. ez csak pár példa. a dj-k 2órát dolgoznak általában ezért a pénzért.
zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2007.01.15. 23:56:55
Úgy kapnak több tízmillió forintot, hogy nem tesznek érte semmit, elég ha csak a rádiók / tévék játszák a számaikat és ezt forintosítja az Artisjus !
Mindok egy példát: A strandon szól a rádió, és Nox szám megy ...-> ebből a Nox kap jogdíjat mert több ezer ember hallotta a számukat !
És honnan kapják ezt a pénzt ? Tőled, akir üres, írható DVD-t,CDt veszel és rajta van az Artisjus matrica !!!
Ez e legfelháborítóbb, törvényes rablás ami az országban folyik !!!
Carnivora (törölt) 2007.01.16. 00:12:32
Gluid 2007.01.16. 00:25:49
SolidSnake 2007.01.16. 00:36:07
Toymao 2007.01.16. 01:54:52
Ad.1. Artisjustól pénzt a szerző kap csak, tök mindegy hányan játszanak a zenekarban.
Ad.2. Azért nehogy már fájjon, hogy a rádió pénzt keres adott szerzőn és az ne kapjon semmit. Szerzői jogdíj azért van, hogy valakinek a szellemi termékéből annak kihagyásával ne lehessen anyagi hasznot hajtani anélkül, hogy ebből a szerző arányosan részesülne (vagy fixért, adott esetben).
(És itt most mindegy, hogy szeretem-nemszeretem zenéről van szó. Spec. a NOX-ot én is rühellem, mint az ótvart, de van egy olyan sandám, hogy nem a "zenekar" tagjai szakítják a nagy jogdíjakat.)
Blindmouse 2007.01.16. 02:02:44
utóbbiaktól ne sajnálja már senki a lóvét, mert kurvanagy meló van benne. meg az idő, mig lemegy az ember vidékre, meg vissza. a cucc amortizációja, a busz amit bekajál az úton..
a CD-vel utazó haknicsürhe tényleg gáz. pláne hogy egy éjjel megjárnak 3-4 helyet. ott is van üzemanyagköltség, de ezen kivül semmi. nem törik a dobverő, nem kell gitárhúr etc. etc.. nem mondom hogy csak üzemanyagköltségért menjenek, de hogy sokkal kevesebb melóval sokszor többet kaszálnak mint mondjuk én aki csak élőben, az azért igazságtalan kicsit. :)
sn4ke 2007.01.16. 03:11:18
sn4ke 2007.01.16. 03:16:08
Bor Ivó 2007.01.16. 04:00:31
Az egy héten kétszer erős túlzás, a Tankcsapda (Kispál stb., tehát a jól futó ROCK vagy rockszerű zenekarok, akik élőben játszanak) hetente kétszer csak egy évben 2-3 hónapban lépnek fel ("turné"), legalábbis komolyabb összegért. Mondjuk az A38 hajó 500 fős tömegbázisa vagy az ennél is kisebb vidéki klubok (a Kispál játszik ilyen helyeken, a Tankcsapda nem, hogy a két fent említett zenekarnál maradjunk) már nem annyira nagy koncert.
A magyar előadóknak meg annyiból rosszabb, mint mondjuk nyugati társaiknak, hogy kis ország vagyunk, és míg mondjuk a Rolling Stones felvételét szerte a világon terjesztik és megveszik (milliárdos piac, több százmilliós tehetős réteggel), addig a magyar előadóknak az anyagilag is rosszabbul álló 10 milliós (na jó, 15) piacból kell megélniük, ami nem könnyű (így csak néhányuknak sikerül, szerencse, tudás, divat, akármi függvényében - jó időben jó helyen kell lenni, és jókat kitalálni mellé).
Emellett persze nem kérdés - az érem másik oldala -, hogy kicsit elszálltak az árak, mind a koncertdíjazások (menőbb zenekaroknál), mind a CD-árak, nemcsak nálunk, világszerte, mivel nem hiszem, hogy annyival (esetenként több milliószor) többet érdemelne egy zenész vagy egy filmszínész, mint egy mérnök vagy akár egy esztergályos (szobafestő stb. - vagy akár egy sínházi színész, mert azok sincsenek agyonfizetve), mivel az is ugyanolyan keményen dolgozik, ráadásul a filmszínész pl. ugyanúgy nem tesz bele saját szellemi terméket az alkotásba (a zenész általában igen, mivel a zenét-szöveget ő ötli ki a társaival kalákában). Azaz a sírás nem mindig érthető az előadók részéről, illetve nem mindenki részéről (a kis zenekarok részéről igen, mert ők meg nem hoznak össze annyit, hogy főállásban zenéből megéljenek).
Szóval alapvetően én is támogatom a letöltést, mivel aránytalanul sok még így is az alkotók bevétele a befektetéshez + a végzett munkához képest. Ez nem más, mint a javak kicsit igazságosabb újraelosztása (persze, Marx-Engels-Leninsz :-), mint az internet előtti világban volt.
Bor Ivó 2007.01.16. 04:02:09
Bor Ivó 2007.01.16. 04:15:28
Hagyjuk már ezt a gitárhúrszakadást.
Egy készlet jó minőségű gitárhúr (tehát nem Schaller, én pl. GHS-t használok, mondjuk én csak zenélgetek, nem zenélek :-) 3000 Ft, és nem egy koncertet bír ki (nem ismerek olyan zenészt, aki minden koncert előtt húrkészletet cserélne, pedig nem keveset ismerek egyébként), ráadásul vannak olyan készletek, amelyekben dupla E-H-G van - ezek szakadnak ugye leggyakrabban, nálam valamiért épp a G -, illetve ezeket lehet kapni legtöbb hangszerboltban külön is, kb. 500 Ft/db áron.
A dobverő szintén hasonló árfekvés.
Ez kis zenekaroknál, akik mindennel együtt kapnak 20-30E Ft-ot, számít, de komolyabb bandánál nem tétel.
(Mondjuk hogy egy DJ mire fel kap több százezret, vagy pláne egy tátikazenekar, amelyik még annyit sem csinál, az nekem sem világos.)
Downset 2007.01.16. 05:33:19
Egyszeruen nincs otthon annyi penz benne, illetve fizetokepes kereslet, hogy meg lehessen elni.
Minden tiszteletem Akose es a Tankcsapdae akik tenyleg a sajat zenejukbol elnek es iszonyatos munkat fektettek, fektetnek bele!!! A koncertjeikre a jegyarak mar 2000Ft korul vannak. Ezt nemsokan tehetik meg magyar zenekarok kozul.
A masik oldal a haknizos tatogos muzenekaroke, illetve azoke akik csak siman bevallajak a hetvegu fellepeseket: Irigy Mirigy, Gangstaek stb., meg a szar Nox es Fiesta mocsok es tarsai. Ok tenyleg estenkent 3-5 helyen is fellepnek es sok penzert!!! es akkor mi van ha kaszalnak par szazezret egy hetvegen? a franc se sajnalja toluk! rohadt faraszto es kimerito ez, csinaljak.
A koncertjegy arakrol annyit, hogy tessen nem sopankodni monddjuk egy kulfoldi nevesebb rock/metal banda vagy egyeb popzenei csapat belepodijan. Ugyanis szereny orszagunkba igyis jocskan lecsokkentett koncertbelepovel adnak koncertet. Kb. fele-maximum 2/3 aron. Barhol tulonk nyugaton sokkal dragabbak a jegyek! Csak egy pelda: Egy Iron maiden koncertjegy Angliaban kb. 30font korul van minimum, ami nagyjabol 14ezer forint. Mo.-on maximum a harmadaert lehetett bejutni, es meg sorolhatnam. De sokkal nagyobb elteresek is vannak. A pop/rock es metal fesztival belepokrol jobb nem is beszelni!!! Egy 3 napos belepo dupla annyi mint az egy hetes Sziget-berlet.
Az meg tenyleg szegyen es gyalazat, hogy a cd DVD arak ugyanazok Magyarorszagon mint barhol mashol Europaban!!! Sot meg mernem kockaztatni, hogy Londonban DVD-t olcsobban veszek mint Pesten. es akkor hasonlitsuk mar ossze a fizeteseket es az eletszinvonalat!
Amig van kereslet a Fekete Pako, Fiesta, es a hasonlo mocskokra es az emberek hajlandoak ezert penzt kiadni, jollehet tudjak hogy 99%-ban tatogast fognak latni, akkor en nem sajnalom toluk. Vigyek, megtatognak erte par helyen es kesz. A nep eszi, fizet, meg meg is tapsolja vigyorrogva. Ja es a kifizetett penzek nagy reszet ezeknel ugyis a menedzserek teszik zsebre, vegyuk tudomasul!
nyergesg.á. 2007.01.16. 06:43:34
Száznegyvenet, de azt utiba.
Hogy mibe?
Uti, uti, izéé, útiköltségbe. Nagyon sok fellépésem van, egyre több. Mindenkik Pákót akarnak!"
Ez tőletek van, Pákóval készült szilveszterkor.
( index.hu/velvet/celeb/hcdb/napcelebje/fekete060101/ )
sixx · http://comment.blog.hu 2007.01.16. 07:52:36
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.01.16. 07:59:52
Tudomásul kell venni, hogy ha azt akarjuk, hogy egy magyar előadó végre külföldön is ismert legyen, akkor valami ilyesféle zenét kell játszania (csak persze mindig lehet jobban :)
Miért van az, hogy az egész világon ismerik Májkell Flepnit és az ír-szerű táncikáit, zenéit? Miért van az, hogy az arabok, törökök effajta népzenére épülő, de könnyebb zenéje is világsiker és mindenfelé ismerik? Tele van Natacha Atlassal stb-vel a net.
És miért nincs nekünk ugyanilyenünk csak magyarban???...
Ez itt a baj, és ebből a szempontból én a legmesszebbmenőkig támogatom (erkölcsileg) a Noxot.
Norbi 2007.01.16. 08:10:23
a tisztánlátás kedvéért írom, hogy nálunk a céges karácsonyi bulin több milliót fizettek 5 plébek-számért egy manapság népszerű énekesnőnek...
2007.01.16. 08:29:21
oldalletöltsét hoz ide. :)
szórakoztatja azokat, akiket érdekli.
annyiért megy játszani, amennyit megadnak neki. ha megadnak 2 millát, annyiért. ha csak 500.000et adnának annyiért játszana. Divatnak tartom őket, melyek idényzenéket csinálnak, mint a divatbloggerek.
és a legjobb:
www.keptelenseg.hu/keptelenseg/olvas/torres-dani-nagysikeru-koncertje-szombathelyen
ezt kell a népnek. ;)
marlington 2007.01.16. 08:36:16
igen, én éppen ezért vagyok kiakadva a Noxra, mert egy jó ötletből (world music) csinálnaK ÉRTÉKELHETETLENÜL rossz zenét.
Magát a népzene-könnyűzene fúziót meg még 97-98 körül megcsinálta az Anima, csak hát egy mondatban sem említem szívesen a két zenekart.
Algarve 2007.01.16. 08:44:43
Az korántsem biztos, hogy a jegyek Nyugaton drágábbak (mondjuk a fizetésekhez képest biztosan nem azok)!
Van egy 13 éves lányom, aki -mily meglepő- Tokio Hotel rajongó. A részvéttáviratokat kérem mellőzni.
Nos, a TH budapesti koncertjére 9000,- FT egy jegy (pár forinttal olcsóbb, a szokásos 8.999999999 -es trükk). Mielőtt a neten jegyet rendeltem volna neki, megnéztem, hogy megy ez máshol. A vége az lett, hogy Münchenben fog koncertre menni! (tudom, utiköltség, meg hasonlóak, DE:
1. A müncheni koncertre 26 Euro egy jegy (6.550,-Ft), így a barátnőivel már eleve 10 ezerrel olcsóbb, és ez csak egy része a dolognak:
2. A müncheni Olimpiahalle kissé nagyobb szabású koncertet tesz lehetővé, mint nálunk a.... csarnok.
3. A neten kiválaszthattam, hogy Münchenben mely szektor, melyik sorának, melyik székén szeretnénk ülni, míg a budapesti koncertről semmi ilyen információ nincs!) Mellesleg, egy esetleges előre nem látott tragikus esemény bekövetkeztekor, mégiscsak megnyugtatóbb a szervezőknek, hogy pontosan tudják, ki égett szénné a D+ szektor 13. sor 7-es székén..(ez csak fikció!)
Tudom, nem mindenki mehet ki Münchenbe - s én magam se tenném meg, de pont a szülinapján lesz a kinti koncert-, viszont a szervezőknek nem kellene ennyire nyilvánvalóan visszaélni ezzel a helyzettel. Látatlanba le merem fogadni, hogy sokkal "rosszabb" szolgáltatásért kérnek el 37 %-al magasabb belépődíjat!
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.01.16. 08:53:31
Nem annyira rossz az. Ismétlem: pontosan olyan, amilyen zenével más kisebb népek előadói világszerte ismertek lettek.
"Magát a népzene-könnyűzene fúziót meg még 97-98 körül megcsinálta az Anima"
De nem ilyen fogyaszthatóan. És ez is szempont, a fentiek fényében.
"csak hát egy mondatban sem említem szívesen a két zenekart."
Óóóóh :)
"Nox és Tcs egy mondatban szintén kerülendő."
Most nem azért, hogy vitát generáljak, de mennyivel jobb a Tankcsapda mint a Nox? Egyik sem nagy újító, mindkettő a bevált sablonokból építkezik. A TCS persze nyilván rocksablonokból és az inkább szimpatikus, meg élőben is játszik, gitáron/dobon és ez persze klassz - de most őszintén: zeneileg annyira feljebb vannak ők??? Nem arról van itt szó, hogy nektek a legócskább rockzenekar is szimpatikusabb adott esetben, mint a legjobb világtánczenekar???
....
Ez költői kérdés volt, nem akarok vitát nyitni a Tankcsapdáról.
tobo 2007.01.16. 09:02:55
mindig meg akartam kérdezni egy ilyen embertől (atlbilbaoo 2007.01.15. 21:48:13 ), hogy miért kell;
minden! mondatot felkiáltójellel! befejezni! ?!
orekka 2007.01.16. 09:14:28
Nem kell szapulni sem Pákót, sem a Tankcsapdát. Mindenkinek ott a lehetőség, el lehet menni ... zenésznek, hankizónak, stb. Persze csak annak aki tudja vállalni a Pákószerű megaláztatásokat, vagy a Tankcsapdás sikereket.
2007.01.16. 09:17:57
padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2007.01.16. 09:18:57
A filmszínész is tesz bele saját szellemi terméket. Bár érdekes kérdés, hogy az előadó és a szerző között hogyan oszlik meg az adott produkció értéke. De ha belegondolsz, el lehet valamit jól meg rosszul is játszani. Nem elég csak elmondani a szöveget, lejátszani a kottát stb., kell bele valami saját is. A remixek meg az elektronikus zenék ezt az egészet még jobban összemosták, de a Hendrix-féle Hey Joe is kérdéses szerzőségi szempontból. A rendezők, karmesterek, producerek szerepe megintcsak átmeneti.
Gitárhúrból nálam a mély E fogy leggyorsabban, és erre büszke vagyok. 8-)
spy 2007.01.16. 09:21:40
nickelfinger 2007.01.16. 09:26:31
2007.01.16. 09:34:52
kisi · http://www.kisistvan1979.spaces.live.com 2007.01.16. 09:37:21
Aretuska 2007.01.16. 10:18:56
Toymao: Szerzői és szomszédos jogok !!! Azaz az előadó is részesedne belőle, de sajna Mo-n ez sem működik...A szervezet fenntartására és lenyúlásra fordítják a beszedett pénzeket. (Persze ez megint nem bizonyítható kategória, de mivel egy pár zenész ismerőssel rendelkezek, illetve éppen most vonják a fizumból, amit '97-ben nem fizettem be az Artisjusnak, így van egy kis rálátásom a dolgokra)
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.01.16. 10:28:43
Pont azért, mert elsőre nem mindenkinek jön le, mekkora szemét (g i c c s) az egész
Fertőző, kártékony
És még degeszre is keresik magukat
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.01.16. 10:34:14
Három akkord
hannibal.blogter.hu/?post_id=74764
fritz kraft · http://kraft.blog.hu/ 2007.01.16. 10:35:44
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.01.16. 10:38:41
kisi (és a többi Nox-kedvelő) figyelmébe ajánlanám: a Nox veszélyesebb (rosszabb), mint a hírhedett Fekete Pákó pl., vagy Lagzi Lajcsi stb.
Pont azért, mert elsőre nem mindenkinek jön le, mekkora szemét (g i c c s) az egész
Fertőző, kártékony. És még degeszre is keresik magukat"
Gondolom te kizárólag Bartókot hallgatsz.
wamzer 2007.01.16. 10:41:25
Az Artisjus témáról meg, nálam jobban kevesen utálják a közös jogkezelést, de rádiós, tévés felhasználásnál van értelme, sőt ott van értelme, és azért igenis kapjon pénzt az előadó, hogy a zenéjével népszerűsödik valami akár közvetve akár közvetlenül. Az megint más, hogy mi alapján szedik be ezt a pénzt, és mi alapján osztják újra)
A letöltés meg p2p viszont szent, és ennek tiltása meg az ez ellen való fenyegetés a kiadók védekező reakciója, attól fosnak, hogy van náluk hatékonyabb gyorsabb olcsóbb staböbbi promóció.
Veo 2007.01.16. 10:43:41
tudom, hogy eccerű irigynek lenni, de nem bizti, hogy a sok energiát erre kellene pazarolni, hanem képezni magad, jobb melót keresni, stb... Szerintem. Nyugodtan ellentmondhattok nekem, itt élek, megszoktam a ha a csirkém, akkor a másiknak a teljes háza is égjen le hozzáállást....
wamzer 2007.01.16. 10:46:32
Veo 2007.01.16. 10:49:31
Veo 2007.01.16. 10:53:18
2007.01.16. 11:09:44
Avenarius 2007.01.16. 11:13:55
wamzer 2007.01.16. 11:15:10
1 példa: Lagzi Lajcsi dedikáltan szar. A Bon Jovi ellenben alkalmas a megtévesztésre. Ja, és Hooligans lett vmi szarságon a legjobb magyar rockzenekar. Szal a Kbtk-nak itt kell bevatkoznia :D
SolidSnake 2007.01.16. 11:26:45
wamzer 2007.01.16. 11:33:59
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.01.16. 11:36:25
Hoppácska, igen, néha Bartókot is hallgatok, de ez most hogy is jön ide?
Ja, hogy népzenéhez úgy is lehet viszonyulni, mint ő tette, nem csak úgy, mint a Nox?:)
(na még egyszer: a Nox korunk 'magyarnótája'; minőségben, értékben, kereskedelmi hozzáálásban, mindenben)
Kangörény 2007.01.16. 11:40:03
wamzer 2007.01.16. 11:40:34
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.01.16. 11:48:06
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.01.16. 12:13:40
Visszatérve a kezdetekre: én szeretném, ha ez a magyarnóta ismert lenne az egész világon, úgy ahogyan a 'töröknóta' meg az 'arabnóta' is ismert.
Marvin (törölt) 2007.01.16. 12:27:53
A NOX-nak köze sincs ahhoz, amit az Anima S. S. elkezdett ebben az országban. Azért azt sem mondanám, hogy nem szóltak annyira a tömeghez, mint most a NOX. Emlékszem arra a pár évre, mikor hetente adtak ÉLŐ koncerteket és mindegyiken tömeg volt. Nem is beszélve a Szigeten adott koncertjeikről, mikor a számos külföldi közönség is őket szavazta meg a legjobb magyar zenekarnak.
Ők valóban már átnyergeltek más vizekre, ami nem is baj. Igazán most lehet elmondani róluk, hogy egy "soud system" kereteiben működnek.
Az hogy meg egy NOX-féle gagyira lenne szükség külföldön, mint a magyar zene képviselőjének nagyon kétlem. Annak idején Erdős Péterék a Neotonnal próbáékoztak, aztán jó nagy nukás lett belőle. Közben meg sorra nyerte a közönségdíjakat a zenei fesztiválokon, az akkor itthon még nem nagyon ismert VHK. Jelenleg is vannak zenekarok, zenészek, kik sokat játszanak külföldön és meglehetősen népszerűek. Az már más kérdés, hogy az itthoni posványban nincs akkora táboruk (pl. Korai Öröm, Yonderboi, aki a BBC játszási ranglistáján sokáig az élen volt).
A jogdíjakról:
Az egyik zenei díjkiosztón Priger Zsoltnak (Anima) volt egy közfelháborodást keltő mondata, miben a rajongókat letöltésre és másolásra bíztatta. Ugyan miért...?
Én is letöltöm a nem szerzői kiadású lemezeket, mert a többi szinte csak a kiadó bukszáját tömi és nem a zenekarét.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2007.01.16. 14:27:00
Nem is én hoztam fel őket :)
"Annak idején Erdős Péterék a Neotonnal próbáékoztak, aztán jó nagy nukás lett belőle."
A Neoton annak idején egy internacionális diszkót játszott, amiből odakint is tizenkettő egy tucat.
A Nox esete más, ők olyan zenét játszanak, amelyet a világon senki más - ugyanakkor mégis sokan. És ez továbbra sem "színvonal" kérdése. A török, arab, ír stb. hasonló zenekarok is ugyanilyen szinten vannak. És ismerik őket a világban.
Több fotót lehet szerezni a neten egy libanoni énekesnőről, egyszerűbben le lehet tölteni őket, mint egy magyar zenekar képeit és zenéit. Szerintem ez nem jó.
Nem vagyok nagy letöltő, de ott van pl. az Avax: tömegével tesznek fel oda "egzotikus" zenéket: japán, koreai, orosz, szlovén (!) stb. Ezeket meg tudja szerezni a világon bárki. A magyarokat nem. Pl. a Noxot.
Mert nem is ismerik. Török népies diszkót le lehet szedni egy terányit :)
(Akik megjegyzem az Euroviziós dalfesztiválon szinte egyedüliként az anyanyelvükön énekeltek, nem angolul, ami számomra megint csak pozitivum!)
Egyébként annak idején Bródy János éenekelte, hogy "hungarian blues - csak amit a cigány húz"... :)
nyergesg.á. 2007.01.16. 16:02:50
Bor Ivó 2007.01.16. 16:34:44
Az Irigy Hónaljmirigy meg Ganxta Zoli & Co. zenélnek egyébként, nem is rosszul (csak úgy drágább, meg nagyobb színpad kell).
marlington 2007.01.16. 08:36:16
A népzene-könnyűzene ötvözéséhez az Animának nem sok köze van, viszont már a 80-as évek elején megcsinálta a Gépfolklór, aztán később a Barbaró a zseniális Cziránku Sanyi bával. Csak akkor még folk-rocknak hívták, nem világzenének :-)
padlizsan · padlizsan.blogol.hu 2007.01.16. 09:18:57
Azért amit a millió dolláros fizetésű hollywoodi filmsztárok eljátszanak, azt simán eljászaná a nyíregyházi Csiky Gergely(?) színház bármelyik színésze, talán még jobban is. És akkor Kaposvárt még nem is említettem.
Aretuska 2007.01.16. 10:18:56:
"Valaki hallott már olyant egy zenész szájából, hogy húúúú mennyi pénzt kaptam az Artisjustól ?"
Én például igen, nem is egytől és nem is egyszer. Sok zenekar ott bassza el, hogy nem adja le a számait az Artisjusnak, így nem is kap jogdíjat. Pedig ingyen van (legalábbis pár éve még ingyen volt), és elég leadni egy CD-t vagy kazettát.
Egyébként tényleg igaz, hogy a jogdíjból az előadó is kap, mivel van előadói jogdíj (royalty) is.
Hanghordozó és pénz: a legtöbbet a kereskedő keresi rajta, általában a vételár 50-60%-a marad az ő zsebében. A maradék 40% nagy részét lenyúlja a kiadó + a terjesztő (nagyker), a zenész nem lát belőle, csak 5-10%-ot (meg kb. ennyi a hanghordozó előállítási költsége is, CD-nként tokkal-vonóval-borítóval 200-400 Ft, borítóminőségtől + gyártási darabszámtól függően).
Más.
A magyar nóta (egy rész legalábbis) bizony minőségi zene, ezt olyan zeneművészek is elismerték, mint a nemrég elhunyt Yehudi Menuhin, aki cigányzenét (pontosabban magyar nótát) hallgatni járt Budapestre, konkrétan a Mátyás pincébe, és azt mondta, hogy nagyon szeretne ő annyira jól játszani hegedűn, mint Járóka Sándor (az öreg).
Pedig őt (YM-t) tartották akkoriban a világ legjobb hegedűsének. Mások.
És tényleg nagyon sok virtuóz zenész van a cigányzenészek közt, más hangszeren is (klarinét, cimbalom, tárogató).
Carnivora (törölt) 2007.01.16. 16:46:49
Carnivora (törölt) 2007.01.16. 16:52:52
The Road To Devestation Tour
KATAKLYSM + NEAERA + FEAR MY THOUGHTS + QUO VADIS
2007. 01. 14. Kultiplex 19:00 jegyár: 3.500.-
4.000.- a koncert napján jegyrendelés
THERION + GRAVE DIGGER + SABATON
2007. 02. 04. PeCsa 19:00 jegyár: 6.000.- jegyrendelés
All The Threshold To Europe
HAMMERFALL + KROKUS + THE POODLES
2007. 02. 16. PeCsa 19:00 jegyár: 6.000.- jegyrendelés
MOONSPELL + vendég
2007. 03. 30. Wigwam 20:00 jegyár: 5.000.- jegyrendelés
KAMELOT + LEAVES’ EYES
2007. 04. 13. Wigwam 19:00 jegyár: 5.000.-
5.500.- március 12-től jegyrendelés
SAXON + MASTERPLAN + support
2007. 04. 26. PeCsa 19:00 jegyár: 6.000.-
7.000.- március 12-től jegyrendelés
Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2007.01.16. 17:21:52
Downset 2007.01.16. 17:34:09
Speciel Angliaban elek. Csakhogy par peldat emlitsek: A Saxon koncertre itt a jegy 22.50Font elovetelben, a Moonspell 24Font elovetlben es meg sorolhatnam. Teny, hogy otthon is feljebb mentek az arak(es mar nem minden olyan olcso), de itt akkor is joval dragabbak osszessegeben. Nemtorszagban olcsobbak valamivel, de onnan is lehetne peldat sorolni.
www.stargreen.com Innen lehet csemegezni jegyarakat illetoen:) Igen szep osszegeket lehet talalni mondjuk egy Faithless vagy egy Chris Rea bulira.
A Download fesztivalra(Anglia), ami Europa talan legnagyobb rock/metal fesztje a berlet ar(napi jegy nincs!) 144Font! Es ez csak 3 nap, nem ugy mint a Sziget ami 1het.
Azzal meg egyaltalan nem ertek egyet, hogy ha egy magyar eloado hires akar lenni kulfoldon akkor olyan zenet kell jatszania mint a Nox-nak, vagy az fentebb emlitett arab es ir es egyeb slager zenekaroknak.
Vagy fel kell itthon is fedezni egy uj Britni Spirszt vagy hasonlot? ez a nagy szegyen, hogy csak az ilyen es hasonlo mocskok kellenek mindenhol ezeket jatszak a tv-k, radiok.
Kapasbol 10-15 magyar rock-metal-hardcore bandat fel tudnek sorolni akik vilagszintu minosegi zenet nyomnak, de semmi anyagi hatter nincs itthon elindulni.csak ket pelda: Ektomorf!! Egy Mezokovacshazai metal csapat akik a Nuclear Blast nevezetu nemet metal kiadonal vannak, akik mellesleg az egyik legnagyobb ilyen profilu kiado a vilagon! Ektomorfek Nemetorszagban peldaul szabalyosan sztarok, tobb ezer ember elott is jatszanak. De egyre nepszerubbek, a kiado rohadtul tamogatja oket, es mar meg is elnek a zenelesbol.
A masik, tavaly nyaron itt Guildfordban elmentem egy magyar Step On It nevezetu zenekar koncertjere, akik Pestiek. egy skot hasonlo zenekar(hardcore-punk)egyszeruen elintezett nekik egy angol/skot turnet 15 allomassal. Mert megtetszett nekik a zenejuk. A turne piszok jol sikerult. Es mar talaltak is kulfoldi kiadot. Ennyi.
Mikor jut el ide egy mai sztarnak kikialltott magyar fos csapat? Most nevekt hirtelen nemtudok sorolni, bocs.
A Nox-rol annyit, hogy minden elismeresem a dalfesztivalhoz meg minden, de szerintem akkor se ernek egy Anima, VHK, Korai Orom, Yonderboy vagy egy Neo nyomaba.
Tankcsapdarol: tenyleg nem magasroptu minosegi zene, de legalabb szivbol csinaljak es rohadtul megdolgoztak azert ahova most eljutottak. Mondjon valaki egy mai modern pop-rock csapatot, akik egymaguk megtoltenek egy egesz Fonix-csarnok meretu helyiseget(8000-9000 ember).
Azt elismerem, hogy Ganstaek zenelnek es nem tatognak, voltam mar koncertjukon:)
:( 2007.01.16. 20:34:34
Animaek egy jelenseg, vitathatatlan.
Csapdaek erdemeit foljebb mar kitargyaltatok, es jogos, megdolgoztak azert, ahova jutottak, es eloben jatszanak, minden elismeresem.
Nox. Azt hiszem, mind boldogok lehetnenk, ha minden popzenekar legalabb ennyire igenyes ZENEt jatszana, es mindnek olyan hangja lenne mint a Szilvinek (ha igy hivjak).
Pako pedig... haaat... reszemrol mellette annyi szol, hogy amig van aki megfizeti, ahogy valaki mar emlitette, hulye lenne nem elfogadni. Mellesleg szerintem eleg szomoru, hogy van aki ezert fizet.
Aztan. Magyar nota es nepzene nem ugyanaz!!! (De ebbe ne menjunk bele tulsagosan, eleg annyi, hogy nagyon sok, a koztudatban "magyar nota"-kent elo dal valakinek a tollabol szuletett 10-100-150 eve.) Megjegyzem, sok zenesz boldog lenne, ha ugy tudna zenelni barmilyen hangszeren, ahogyan a nepzeneszek, vagy akar a notaenekeseket kisero zenekarok (ahogy Borivo irta foljebb).
De, hogy visszaterjunk az eredeti kerdesre, akinek igazan van hozza tehetsege, az eddig is csinalta, es ezutan is fogja, fuggetlenul attol, hogy lesz, vagy nem lesz multimilliomos belole. Akinek pedig nincs, vagy nem annyi, az meg mindig hagyhatja megcsinalni es eladni magat. Egyetertek Bor Ivoval, szerencsere ezek a sajgajz es bebiszisztersz stilusu vacakok mar nem mergezik olyan mertekben a koztudatot. /Vagy csak nem nezek tevet es nem hallgatok radiot.../ Stilustol, minosegtol es celkozonsegtol fuggetlenul amig van, aki megfizzesse a fellepesi dijakat, legyenek azok akar haromszor ilyen magasak is, addig ugyis mind font lesz a szinpadon, akar tetszik, akar nem.
(Ui.: Azert ezt a lakodalmas rocknak becezgetett undoritosagot tenyleg betilthatnak...)
Agent T 2007.01.16. 20:57:52
Na ezen kéne valamit talán változtatni.
Carnivora (törölt) 2007.01.16. 21:45:10
ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.01.16. 22:15:36
Emlékszem, amikor a Bartók(?) Rádióban hallottam, hogy "most pedig egy beszélgetés következik az idei évben eMeRTon díjat kapott dalszövegíróval, Lukács Lászlóval", hirtelen nem is tudtam hová tenni, ki ez, mi ez?... Aztán beugrott. Most valami hasonló díjat kapott Vallai(?), asszem az ő nevéhez fűződnek a Nox "veretes" szövegei. Nos, én azt mondom hogy bizony lehet és érdemes egymás mellé tenni a két szövegvilágot. Nem egy súlycsoport.
Abban meg nagy igaza van mindenkinek, aki azt mondja, amit a piac megfizet... Én továbbra sem a Nox meg Pákó zsebében turkálok, egyszerűen csak ezt a "másolás megöli a zenét" hűhakampányt nem értem. Azaz valamelyest értem, a kiadó ugyanis aligha kap haknipénzt. De az ő "megrablásuk" miatt viszont nem hullatok könnyeket. Ez van.
Downset 2007.01.16. 23:14:51
A nagyobb bandak eseteben mar csokken a kulonbseg persze. de csak hogy Hollandiat, Daniat es a Skandinav orszagokat emlitsem, ott is piszok dragak a jegyek, sot Franciaorszag is az elvonalban van.
Tevedes, Anglia Japan mellett a vilag legdragabb orszaga:)
Carnivora (törölt) 2007.01.17. 01:17:45
Blindmouse 2007.01.17. 05:27:11
Igen, egy készlet mondjuk 2500 forint.
ha sok buli van akkor havonta cseréli az ember.
ha csak 3 gitárt hurcolászol magaddal akkor az 7500 forint.
hogy ez ne számitson, akkor a zenekarnak minimum 200k pénzeket kell elkérni bulinként ahhoz hogy jusson a zenekar mondjuk 4-5-6 tagjának, a roadoknak, a buszba üzemanyag. satöbbi.. mert amig egy zenész mondjuk egy ilyen este után kap 5 ezret, addig persze hogy nyavalyogni fog. mert lehet, a következő buli felé az odaúton elmegy az egész egy étteremben, csak mert megéhezett :D
palostrend · http://palostrend.hu 2011.03.07. 00:52:55
Youtube - Pálos Trend: Baby holocaust
Csak erős idegzetűeknek!!!
asd22 2011.03.27. 17:43:16
szóval vannak dolgok,amiről mi emberi lények sem tehetünk. méghozzá az,hogy kiaz aki olyannyira tehetséges,hogy napi szinten összevág 2 szószerint eladható albumot még a legszarabb gépen is már 6évesen és kiaz,aki egész életében nemtudja ezt elérni millios cuccokon. ezt nevezik tehetségnek. ezt ha megfizetik óránként 2milliárdal szerintem ebben semmi probléma nincs!
egy dolgot nem írok alá méghozzá a fiatalság azon részét aki nem feltétlen született az adott tehetséggel hanem apuci vagy xx helyről 100ezreket alátolva megprobálnak kreálni egy (hamár másnem a pénz beszélnek)köszönhetően eladható,lejátszható zenét. szerintem átlagosan mindenki tudja jól,hogy kiaz aki megérdemli a pénzét és ki nem...(de egyébként sztem ezzel oltári nagy baromság foglalkozni,mert nem ebből fogsz megélni : ) )
fentebb szólónak írnám. igen,képzeld egy zenész ezen is szokott aggódni hogy nemfogy a lemez : )(bár manapság a turnéból él meg lassan minden zenész de ez más tészta) tudod a vérbeli zenész akinek éppen nincs más munkalehetősége és ezt hajtja annak tényleg ez hozza a kenyérre valót(bár lassan mulik ezaz időszak).azzal te ne foglalkozzál,hogy mennyit keres mert ennyi erővel a diplomások azon részét aki 3x annyit keres havonta mint te,őket is leköpködhetnéd.miért nem vagy diplomás?nemvolt olyan családi háttered?esetleg pénzed nemvolt rá?vagy nem szerettél tanulni?akkor meg szerintem psszt :) szóval részemről ennyi : )
van olyan zenész,kőmüves,ács,színész aki megérdemli a pénzét és van olyan aki nem. igen,manapság a sztár életben nem hozzák nyilvánosságra mert mi kisemberek speckó vagyunk pl. 1millóan ebből 795ezer ember fellenne háborodva mindössze csak szószerint azért,mert nem tetszik neki az összeg.szerintem először utána kéne járni hogy hogyan kezdte a pályafutását,esetleg milyen mocsokban élt huszonéves koráig,hogy jutott oda ahova...mérvelni,olvasni és utána ugatni hogy megérdemli-e a lovéját vagy sem. ;)imádom a hazám alapjáraton,de pont ezért nemfog előre haladni semmi.mert a legkisebb embertől a legnagyobbig itthon ilyen a felfogás mindenhol.fujj mennyit keres ro_adék..... ???JÉZUSOM HOL ÉLÜNK ???
+1dolog .. sokan ugatnak,hogy igy 5ezres djék meg ugy 10ezres djék. akkor megnyugtatlak titeket(tisztelet a kivétel)hogy én is igy kezdtem.sőt! sokan igy kezdték. sőt!ingyen fellépés is belekell hogy férjen.a mai világbna?ch. ne vicceljetek már.aki viszont 10év pályafutás után is csinál bulit 5ezerért,arra már nemtudok mit mondani.megérdemli.de a kezdetek 2011ben: NEM KÖNNYÜ.