Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

JAK-turné és verseskötet Kiss Quimby Tibortól

2006.11.03. 10:49 TonyCaviar

Lehullott a hó, ilyenkor Budapesten lenni legalább olyan szar, mint kánikulában, a József Attila Kör felnyalábolja elsőköteteseit és elmegy velük turnézni az ország szerte. Turányi Tamás, Sopotnik Zoltán, Nemes Z. Márió, Tétényi Csaba és Málik Roland lesznek a felolvasók, egyikük neve sem ismerős, de hát így van ez a frissen bemutatkozó szerzőkkel. És otthon hagyják a legnagyobb fellépő tapasztalattal rendelkező Kiss Tibort, a Quimby géniuszát, akinek még idén kijön a kötete a JAK-nál, Ventilátor Blues címmel. Ebben nemcsak versek, de dalszövegek és grafikák is lesznek. Részletek.

19 komment

Címkék: esemény irodalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

totyafej 2006.11.03. 12:16:38

Tibi nagy király. Ha az a seggfej Ákos a verseire veri magát, akkor neki már kábé negyven kötetet kellett volna kiadnia. Igaz nincs akkora arca és műmájer átélése.

TonyCaviar 2006.11.03. 12:47:28

Pont arra gondoltam, hogy megemlítem a nyomorult Ákost, mint ellenpéldát, de aztán úgy éreztem, disznóság egyáltalán egy mondatban beszélni kettejükről. Egyáltalán bármilyen mondatban beszélni Á-ról.

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2006.11.04. 00:26:30

Akkor nem is szabad egyszerre szeretni mind a kettőt? Vagy az legalábbis blaszfémia, mi? Bocs.

jazzbubu 2006.11.04. 22:30:39

Jaj,ez nem lehet igaz, Málik Rolandnak Ördög címmel kötete(direkt nem írtam versest!)jelenik meg.Ismerem a szerzőt és az írásait(sic!)is,de erre álmomban nem gondoltam volna,hogy lesz olyan elvetemült(kritikátlan?)kiadó amely kiadja.
A kötet megvételét elolvasás céljából senkinek nem ajánlom.

barceo 2006.11.06. 12:03:45

Épp tegnap Quimbyt hallgattam és pont előtte ment valamelyik hülye tévén egy Ákos szám. Arra gondoltam én is: mecsoda különbség! Kiss Tibi költő - bár talán nem is tartja magát annak, Ákos meg költönek gondolja magát, csakhát... Mecsoda különbség!

barceo 2006.11.06. 12:08:51

Freevo:
Szabad, miért ne lenne az? Bár ha Kiss Tibort (Quimbyt) hallgatsz, olvasol, utána már nemigen fogsz rákívánni Ákosra, mint ahogy Ady után sem szívesen vennél elő egy Szabolcska Mihály kötetet.
Ha mégis, úgy kell neked! :)

A B 2006.11.07. 00:28:41

Ahoy! Turányi nem elsőkötetes szerző, öt éve elvesztette már a szüzességét. Ja igen, és a JAKos könyve (Kerek Szeptember) nagyon jó. Van benne (legalább)egy remekmű (!) - az Apás szülés című. Ezt a JAK-honlapon is el lehet olvasni. Ajánlom!

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2006.11.07. 10:45:18

barceo: az első kommenteddel félig-meddig én is egyetértek. Egészen másért hallgatom Ákost és másért a Quimbyt, a szövegeiket mégis mindkettejüknek szeretem - hangsúlyozom, teljesen más szempontok miatt. Egyébként meg az egész vita értelmetlen, nagy vonalakban olyan az egész, mintha a juhászgyulások köpködnének a babitsosokra (jójó, ők azért jobb haverok voltak).

majom 2006.11.07. 11:44:29

Kiss Tibi tök jó volt nyáron, mikor Kemény Istvánnal koncerteztek a PIM-ben. De azért a Kemény versei kicsit jobbak (nincs benne táltosszív és konyhakés, meg tátongó szívében sincs tőr stb). És Lovasinak mikor lesz verseskönyve a JAK-nál? Ő tényleg nagyon nagy költő. (Ja, Kiss Tibi rajongója beszél belőlem, távolról sem fikázni akarom, de nem a verseiért szeretem, hanem a karizmájáért meg a hangjáért, és mert gyönyörűen lehet a tábortűznél gitározva énekelni a számait.)

én 2006.11.07. 17:33:57

sziasztok! uj vagyok még ebben jak-füzetes dologban. kedvesen valaki eltudná magyarázni nekem hogy hol és mennyiért lehet hozzá jutni ehhez a füzethez(a kiss tibi miatt érdekel:D)

kkl 2006.11.17. 12:23:59

Kedves mindenki,
a JAK-füzetek (www.jozsefattilakor.hu/jakfuzetek) egyik sorozatszerkesztőjeként úgy gondolom, nem árt, ha néhány információt közzéteszek ezen a helyen is.
Kiss Tibor kötete december közepére jelenik meg (reményeink szerint), válogatott dalszövegeket és rajzokat fog tartalmazni (Tibi külön kérte, hogy ne "versek" legyen a műfajmegjelölés).
A könyvről hamarosan bővebb ismertető-ajánló is megjelenik majd a JAK honlapján:
www.jozsefattilakor.hu/jakfuzetek/sor01/148.html
Az ára 1200 forint lesz, és legegyszerűbben a JAK-tól szerezhető majd be -- pilanatnyilag nem tudom pontosan megmondani, mely boltokban lesz kapható (az Írók Boltjában, illetve a L'Harmattan Kiadó boltjában biztosan).

A Jazzbubu nick-kel hozzászóló személynek azt üzenem, hogy elfogadom a véleményét (ha nem kedveli Málik Roland verseit), de nem tartom elfogadhatónak azt, hogy a kötetet nem is ismerve mindenkit eltanácsol annak megvásárlásától. Ezzel együtt nem érzem magam elvetemült vagy kritikátlan kiadónak/szerkesztőnek.

Azt is megjegyezném még, hogy nem csak Turányi Tamás nem elsőkötetes az idén megjelenő JAK-füzetek szerzői közül, hanem Sopotnik Zoltán sem: az ő első kötete 2003-ban jelent meg a Kortárs Kiadónál, Krokidil címmel.

A jövő héten induló JAK-füzetek könyvbemutató turné brosúrája letölthető a JAK honlapjáról:
www.jozsefattilakor.hu/friss/turne06.pdf

Tisztelettel:
k.kabai lóránt
sorozatszerkesztő

lőrinc 2006.11.21. 09:46:23

Európa Kiadó óta a Quimby a legjobb zenekar.

én 2006.11.23. 20:50:35

kedves lóránt! a műcsarnokban rendezett könyv bemutatóra a kíváncsiskodók is beülhetnek? ha igen mennyibe kerül?

kkl 2006.11.24. 10:24:39

Kedves "én"!
A Műcsarnok-beli estre természetesen a "kíváncsiskodók" is bejöhetnek — máskülönben lehet-e ott olyan néző, aki nem kíváncsiskodik épp?
Belépő nem lesz.
Üdv: k.kabai l.

én 2006.11.24. 13:57:14

köszönet a válaszért. most, hogy már tudom ingyenes lesz biztos megyek!:D

jazzbubu 2006.12.02. 18:09:06

Tisztelt kkl!
Csak most olvastam itt a Nekem szóló üzenetét.Válaszolnék,ha megengedi.
1.Ön nem tud különbséget tenni jó és rossz vers között.Sajnálom Önt.
2.Ön tudja,hogy ezek dilettáns versek,de a barátságot fontosabbnak tartja ennél.Mint szerkesztő szégyellje magát.
U.I.:1982-ben vettem meg az 1.JAK-füzetet(Fasírt avagy...),aztán többet is,ezt nem.

én 2006.12.03. 13:56:29

nagyon jó volt a bemutató! 3 három kötetet meg is vettem egyből! csak olyan buta voltam, hogy nem vettem észre, hogy turányi tamás édesgyökér című kötete nem mostani hanem pár évvel ezelőtti és így az apás szülés című verset nem tudtam újra olavsnid de a majd pótolom! egyépként ez a kötet is nagyon jó!

kkl 2006.12.04. 12:00:37

Tisztelt jazzbubu!
Akkor most reagálnék az Ön véleményére:
1. Sajnálom, hogy Ön azt érzi, hogy én nem tudok különbséget tenni jó és rossz vers között. Szerintem ebben nincs igaza. De leginkább azért sajnálom, mert ezt a véleményét tényként közölte. Sajnálom Önt.
2. Sajnálom, hogy Ön azt gondolja, hogy én tudom, hogy ezek dilettáns versek, de a barátságot fontosabbnak tartom ennél. Abban igaza van, hogy ha így tennék, akkor szégyellnem kellene magam. De Önnek nincs Igaza abban, hogy ezek dilettáns versek, és csak azért jelentek meg, mert Rolandot évek óta ismerem. (A barátság azért más kategória.) Ez a kötet, mely az Ördög címet viseli, és meglátásom szerint Ön még nem olvasta (erre utaltam előző megjegyzésemben is), szerintem márpedig jó kötet, mi több, szerkesztőtársam is így gondolja, illetve még jónéhány ember -- nem is beszélve az olvasókról, akik a most lezárult kéthetes könyvbemutató turnénkon ezt a könyvet vásárolták leginkább.
3. Azt javaslom, ha Málik Roland költészetét óhajtja szidni, tegye ezt úgy, hogy a kötetét is elolvassa. Addig azonban nem óhajtok erről többet vitázni.
Üdvözli tisztelettel:
k.kabai lóránt

én 2006.12.24. 09:49:48

Mindekinek Békés Karácsonyt és Boldog Új Évet Kívánok!
Andi
süti beállítások módosítása