Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Kiscsillag: Kispál felnőtteknek

2006.11.02. 16:32 .:sz-b:.

Tavaly egy interjúban Lovasi András azt mondta, hogy a Kiscsillag "az énekhang miatt tök olyan, mint a Kispál. Vagy legalábbis hasonló", de majd megpróbálnak keresni másik énekest vagy énekesnőt. Nos, nem lett másik, a most megjelent lemezen továbbra is Lovasi énekel, így a Kiscsillag az énekhang miatt tök olyan, mint a Kispál, vagy legalábbis hasonló. De legyünk igazságosak: csak első hallásra.

Annak, aki lemaradt: a Kiscsillag Lovasi András másik zenekara, ami úgy alakult, hogy a Kispálban basszusgitáron játszó énekesnek kedve szottyant szólógitározni, és összetrombitálta (micsoda képzavar!) pár barátját, hogy ugyan nem-e jönnének-e játszani. A pár barát a Kispál első dobosa, Brautigam Gábor, a Kispálban az ősidőkben játszó basszusgitáros, Ózdi Rezső és a PUF-os Leskovics Gábor, aki az utóbbi időkben a Kispálban is állandó vendég. Gondolhatják, hogy a lemeztől nem áll távol a kispálosság, de van azért itt más is, nem egy Kispál Kettőt csináltak, a közhiedelemmel ellentétben.

Például a riffelgetés, ami miatt Lovasi gitárhoz nyúlt, na az jóval hangsúlyosabb itt, kicsit rockosabb tehát a dolog. A sajtóanyag hobbizenekarnak hívja a formációt, olyan is egyébként, a zenekarokra húsz-huszonöt év alatt óhatatlanul rárakódó ballaszttól mentes, ami jó. Egyúttal függetlenek attól a Kispálhoz tapadt, valamennyire kényszerítő helyzettől is, hogy a rajongók nagy része fiatalkorú, itt ez (még) nincs, így csak az marad, amit ilyen negyven körüli emberek saját örömükből-bajaikból-hülyeségükből csinálnak saját maguknak. Ez a hang egyébként fájón hiányzik a magyar könnyűzenéből (persze sok mással - RENGETEG mással - együtt), pedig kellenek a kortárs zeneirodalomba az olyan számok, mint a Ha én lennék című realista szerelmes dal (ebben a műfajban egyébként a Lovasi felülmúlhatatlan tehetség), ami egyből két változatban is fent van a lemezen. Ha muszáj a Kispálhoz hasonlítgatni a lemezt - muszáj -, akkor az első lemezek zenei világát lehet itt-ott felismerni, de tényleg csak nyomokban.

A Ha én lennék, a Hú de sötét, a Jávor Pál meg a Kockacukor tuti slágerek, igazából egyedül a Russian in the Schoollal van bajunk, de ebben meg a PVSK-s kosáredző és egykori szövetségi kapitány, Rátgéber László énekel (inkább ordibál), és ez mentő körülmény. A címért viszont le kell vonnunk fél pontot, hiszen eddig úgy kábé tizenötezerszer lőhették el a Greatest Hits címet bemutatkozó lemezeknél és demóknál, ennél eggyel jobbat is ki lehetne találni, mindegy, hagyjuk is. A lemez jó, szerezzék be.

Kiscsillag: Greatest Hits, vol. 1.
Megadó Kiadó, 2006

46 komment

Címkék: zene magyar

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ddrum 2006.11.02. 19:14:41

a lemez biztos szar, ne szerezzék be
Kapolcson volt szerencsém végigunatkozni a koncertjüket
már a Kispál is egy nagy tévedés, erre meg itt egy klón...

urturista 2006.11.02. 20:06:16

ddrum biztos ért nagyon a zenéhez...
én ajánlom mindenkinek, akinek ki van vájva a füle
csak azt nem értem, hogy a demo számok közül miért nem kapott helyet a lemezen a Kiscsillag című szerzemény :(

Balt 2006.11.02. 20:13:26

Kicsit kevésbé hatásvadász szövegekkel hatásosabb lehetett volna. Bandi rulez! :)

pabo 2006.11.02. 20:21:07

sztem kircsi a lemez! sírós-kacagós és jól is szól nagyon! Hajrá Kiscsillag! Hajrá Kispál!!!

NRBLN 2006.11.02. 21:58:14

Mi az hogy csak betépett felhasználók léphetnek be? A lemezről semmi fogalmam, nem hallottam. Még csak el sem tudom képzelni. Ne is kérdezzetek róla.

Szerintem a Lovasit még kicsit továbbviszi a lendülete, mint egy tartályhajó tele van a feje.
De a tartályhajók, mint a fáradt költők előbb-utóbb lélekvesztők.

jazzbubu 2006.11.02. 22:49:17

A miskolci Vian-ban hallottam a Kiscsillagot,óriási csalódás volt.Talán 2-3 számuk hallgatható,a többi unalmas.Ha lenne benne 1 jó zeneszerző-szólógitáros,mondjuk a Kispál akkor...,ja van már ilyen!!!

nemjo 2006.11.03. 01:52:25

Baromi jó lemez , minden szám valami másért tetszik , persze nem a Zárayvámosin felnőtt nemzedéknek készült , Lovi megint nagyot domborított , a férfiak pedig továbbra is állnak és nézik , hogy kit lehet megdugni ...

nemjo 2006.11.03. 01:55:09

a Lecsónak meg undorító szőrös segge van , tettek volna a belső borítóra is inkább csajokat , mondjuk háton fekve , fújj

padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.11.03. 08:47:59

nemjo: és akkor a tizenéves kiscsajok mit nézegetnének csilódörzsölgetés közben. Nekik még fontos ki van a képen, nem csak az számít, hogy jó nagy terpeszt csináljon.8-)

Egyébként nekem nagyon furcsa, hogy ilyen gyorsan véleményt lehet írni egy lemezről. Én egy-két hétig hallgatom, aztán írok. Aztán ha később visszaolvasom mindig ki vagyok akadva, hogy mekkora faszságokat tudtam írni. Na persze nem is publikálok a Csáp Gézán.;-P De majd idelinkelem ha meglesz, mert az olyan jó érzés.8-)

padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.11.03. 08:53:41

A Russian in the School nekem jobban tetszik, mint a Sószsák, a lemezről kicsit tényleg kilóg, de érzem, hogy sörrel-cigivel a kezemben végig tudnám durván pogózni meg üvöltözni azt a szűk két percet, és utána azt mondanám (vagy lihegném), ez volt a legállatabb.

ddrum 2006.11.03. 09:05:42

"ddrum biztos ért nagyon a zenéhez..."
miért kéne értenem a zenéhez???
szerintem szar, nem tetszik, unalmas, stb...
ti meg hallgasátok, ha tetszik

fuzzbomb 2006.11.03. 09:30:26

nem hallgattam még, de első blikkre a névvel máris bajom van, mármint a kiscsillaggal, merthogy ezt a kedvesemnek szoktam mondani, kiscsillag, ez egy pöppet pofátlan, hogy egy együttest így hívjanak, na mindegy, biztos én vagyok túl egyszerű, vagy túl akármilyen, mint ahogyan azt nyilván mindjárt le is írja majd rólam egy lelkes kommentező

padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.11.03. 09:59:43

Ráadásul a kiscsillag.hu-t meg is vette valaki a csajának, ezért lett a zenekar honlapjának neve kiscsillagzenekar.hu. Egyébként nem tartom kizártnak, hogy a zenekart pont azért hívják a tagjai kiscsillagnak, mint te a kedvesedet.

túrósbatyu 2006.11.03. 10:45:30

A zenekar inkább a Kispál "Kicsi csillag" című számára emlékeztet, nemde?

túrósbatyu 2006.11.03. 10:46:09

A zenekar NEVE inkább a Kispál "Kicsi csillag" című számára emlékeztet, nemde?

Té, mint Tamás 2006.11.03. 10:46:27

ddrum, ha te _az_ a ddrum vagy, akkor értesz is a zenéhez, nem?

Amúgy Lovasit hallgatni manapság olyan, mint Antal Imrét nézni, a párhuzamokat mindenki találja meg maga.

ddrum 2006.11.03. 12:10:04

sosem gondoltam magamról, hogy "értek" a zenéhez
ez különben is egy szubjektív dolog, mindenki más zenében találja meg a számításait, techno-bach-cannibal corpse
én a kiscsillagban speciel nem

Té, mint Tamás 2006.11.03. 12:35:49

De a Szánis kommentjeid alapján te zenészember vagy, rosszul gondolom?

ddrum 2006.11.03. 13:27:11

doboltam valaha
a dobos meg nem zenész...

nemjo 2006.11.04. 00:15:49

Ha nem érdekelnek Lakatos 23 Pista magyarnótái akkor nem járok a velük kapcsolatos blogra fikázni , hanem egyszerűen nem foglalkozom vele .... persze abban az esetben , ha Lakatos 23 Pista megdugta a nőmet , vagy irigylem a Volkswagen Passat Formósönjét , akkor lehet hogy elkezd zavarni a szaga ...

one nation under-dog 2006.11.04. 11:52:49

Jonathan Blue 2006.11.03. 10:46:27

"Amúgy Lovasit hallgatni manapság olyan, mint Antal Imrét nézni, a párhuzamokat mindenki találja meg maga."

Hát - bár ezt az új zenekart nem ismerem, de a Kispált igen - én kurvára nem találom a párhuzamot. Ugyan segíts már, hol keressem. Nem nagyon értem, h mire akartál ezzel utalni.

dexion 2006.11.04. 12:34:16

"Me, Myself and I 2006.11.04. 11:52:49
Jonathan Blue 2006.11.03. 10:46:27

"Amúgy Lovasit hallgatni manapság olyan, mint Antal Imrét nézni, a párhuzamokat mindenki találja meg maga."

Hát - bár ezt az új zenekart nem ismerem, de a Kispált igen - én kurvára nem találom a párhuzamot. Ugyan segíts már, hol keressem. Nem nagyon értem, h mire akartál ezzel utalni."

habár nem vagyok Jonathan magyar hangja, ha megengeditek, h válaszoljak, sztem arra gondolt: idejétmúlt, lepörgött, túlhaladott felette az idő, már nem tud újatmutatni.

ha mégsem erre gondolt, bocsi.

moby 2006.11.04. 16:31:16

Szerintem a Kiscsillag lemez nagyon jó! Sőt extra.Lovasi végre tét nélkül ír, szerkeszt és dalol.A greatest hits vol 01 egy nagyon találó cím.Sokan nem értik a célzásokat, vicceket és utalásokat.A Russian is egy qrva jó szám.Miért nem énekel Lovasi angolul-mert 15 évig oroszul tanult,tanították az iskolában....Szoktam nézni a Pvsk-t a Tv-n az a Rátgéber mindig élmény.Igazi Rock'n'Roll csávó.A borító is klassz-főleg a belső.A lehető slágerek 1,4,5,9,13 és a 14-es szerzemények.A korong jobban szó mit bármelyik Kispál lemez-alig várom már a nov 18.át-Műészetek Palotája.Lovasi most igazi Rock'n'Roll lemezt készített.Gratulálunk.

one nation under-dog 2006.11.04. 17:10:11

dexion 2006.11.04. 12:34:16

"idejétmúlt, lepörgött, túlhaladott felette az idő"

Hát igen. Pont ezek azok a szavak, amiknek szerintem a ZENÉVEL kapcsolatban semmi értelmük nincs. Sztem nincs olyan, hogy "lejárt lemez". Jó zene van, meg szar zene van. És a Kispál inkább az előbbi. Én nem vagyok az a tipikus Kispál rajongó (sőt, egyáltalán nem is vagyok Kispál rajongó), de azért nem szeretem, ha pár divatmajom (nem állítom, h te is az vagy) leszólja a zenéjüket.

dexion 2006.11.04. 17:24:28

"Me, Myself and I 2006.11.04. 17:10:11
de azért nem szeretem, ha pár divatmajom (nem állítom, h te is az vagy) leszólja a zenéjüket.)

akkó jó, mer itt most bevallom neked - de szigorúan köztünk maradjon - h többségében 8-10 éves zenéket hallgatok magam is;)

igazisrác 2006.11.05. 12:19:57

Jó nagyon a lemez, ideje volt már valami pezsdítő a magyar könnyűzenei életbe!!
Csak a Lecsót nem értem. Szegényke, azt hiszi, hogy sztár, de már a PUF sem a régi..így marad a Lovasi Bandi seggének nyalása...nincs több gitáros ebben az országban??

igazisrác 2006.11.05. 12:22:52

"Idejétmúlt, lepörgött"...????
Kinek nem tetszik, ne hallgassa!

dexion 2006.11.05. 16:55:52

"igazisrác 2006.11.05. 12:22:52
"Idejétmúlt, lepörgött"...????
Kinek nem tetszik, ne hallgassa!"

nem fogom, ígérem:)

morrisal 2006.11.06. 01:01:42

kurvára trendi már fikázni a Kispált. Lehet,hogy ez a Kiscsillag szar(abb),az "Anyazenekar" múltja letagadhatatlan.(Formabontó, zseniális szövegek,stb.)Legalább történt valami a zenében anno...

jazzbubu 2006.11.06. 10:45:12

A Kispál és a borz a magyar rock történetének egyik legjobb együttese,de az írás nem róluk szólt.A Kiscsillag gyengécske,de hallgassa akinek tetszik.
"moby"-nak Tét nélkül lehet valamit is jól csinálni?

moby 2006.11.06. 17:31:22

Tét nélkül lehet sokmindent jól csinálni.es nem arra a tétnélküliségre gondoltam mint te.........Különben Lovasi a kiadó.A történelem bizonyítani fogja, hogy ez egy jó lemez.

pox 2006.11.09. 02:05:59

A lemez kurva jó. Egy fiatal, tehetséges és ambiciózus zenekar bemutatkozó albuma. Még sokra vihetik.

És most lőjetek főbe.

Modex 2006.11.09. 08:04:56

Pox: Fiatal és ambiciózus. Hehe. Jó, hogy Lovasi ígyúgy meg Kispál amúgy, meg micsoda nagy öregek, de azért most csináltunk egy fiatal zenekart. Meg semmi gond, de ne már a Lovasi projektjei vigyék már el egy kisebb fesztivál fél fellépő gárdáját. Csendesülős, nem csendesülős Kispál koncert, Kispál retro, nem retro és még ki tudja mi... És akkor itt van egy újabb, Kiscsillag néven. Csak nem?! De igen! Lecsóval! Dejó dejó, ugyanazokat a zenészeket láthatom 25 féle felállásban. A csomó ifjú tehetséges dzsedi meg ki van szórítva a fesztiválokról, és minden kurva fesztiválon megismerkehetek Lovasival, Lukáccsal meg a Hiperkarmával. Jameg az Anima legújabb felállásával.

Szóval igen, még több ilyen fiatal és tehetséges és ambiciózus zenekart a magyar könnyűzenébe, és jajdejó lesz.

pox 2006.11.09. 20:14:49

Modex: I have a confession. Tudom, hogy ez szintén orbitálisan sznob/elcsépelt/trendi/védekezős duma, de utoljára KéaB-ot kilencvennégyben hallgattam, méghozzá az akkor megjelent Ágy, asztal, TV lemezüket. Addig sem voltam Kispál fan, azóta se vagyok Kispál fan (mondhatjuk, fan ez így). Elment a Kispál. Elszállt mellettem a Szécsi szép csöndben, én meg maradtam beposhadt belvárosi értelmiségi depressziós, és tovább nyúztam az Európa Kiadó meg Kontroll kazettáimat. Erre a lemezre csak azért figyeltem fel, mert kiváncsi voltam, a mostani katasztrofális recenziók után mit tudnak nyújtani.
No, csak annyi, hogy nekem nyújtottak, és lehet, ezt csupán annak köszönhetem, hogy húsz minusz fél évig nem kísértem figyelemmel az anyabanda vegetálását.
Csókhömpöly. :)

nemjo 2006.11.10. 18:16:52

Kúrvajó a lemez , minden dal mesél , története van , persze van amin gondolkodni is kell , azt meg nem mindenki szeret ....

Nagy Zoárd 2006.11.11. 23:25:20

Modex: szívemből beszélsz.
"Me myself and I": Elárulnám, hogy mellesleg a Kispál és a Borz a 13-19 éves korosztályban az egyik legnagyobb divatnak örvend mostanság. Csak az a kérdés, hogy ha alternatív zenét hallgat a fél ország, akkor az mitől alternativ zene onnantól kezdve? Attól, hogy egy kretén füves néhány izléstelen kifejezéssel dúsitva előadja, hogy mik jutnak eszébe, miközben szív? Ezzel alapjában véve nincs semmi gond, de ne nevezzük zenei kreativitásnak, mert ezt akárki meg tudja csinálni. az instrumentális részéről meg inkább ne is beszéljünk.

nemjo 2006.11.12. 10:28:22

Nagy Zoárd:

szerintem te egy köcsög vagy , aki ugyan nem ismeri a "füves kretént" , de hallott róla valakitől valamit - aztán ezen információk alapján levonja a nagy társadalmi következtetést a jellemromboló , trágár , zeneileg képzetlen tuskórol , aki valósinűleg még fingani is szokott a nyilvánosság előtt.

Nagy Zoárd 2006.11.12. 18:02:15

Elnézést a kifejezésért,egyenlőre nem találtam olyan szóösszetételt, amely jobban leirná. Te ismered személyesen? Nem tudod elképzelni, mennyire irigyellek. Ha megismerném, valószinüleg árnyaltabban is tudnék fogalmazni.

littleman86 2006.11.14. 12:59:45

Ddrumnak üzenem, hogy a mai popzenei vagy éppen rockzenei társadalom KURVA sokat tanulhatna akár a KISPÁL ÉS A BORZON vagy akár a KISCSILLAGON amit Lovasi művel már nagyszerű és tökéletes és hatalmas

Szóval ha valaki nem ért hozzá az ne szóljon bele!

lőrinc 2006.11.21. 13:55:26

Véleményem szerint Európa Kiadó, Balaton rulez. PUF se rossz, Kispál szódával elmegy, bár eléggé kedvtelen koncerteket láttam tőlük az utóbbi időben. Manapság legjobb a Quimby.

Apukad 2006.12.01. 14:34:52

Akinek nem tetszik az nem veszi meg, tölti le, hallgatja meg és nem megy el a koncertre. A zenekar piaci alapokon működik, nem adóforintokból élnek a zenészek. Én sem fikázom Kozsót, csak egyszerűen nem hallgatom, nem veszem meg, stb. elismerem, hogy van aki számára nagy művészet az amit Kozsó csinál és meg is él belőle, tehát akkor helye van a zenepiacon.
A Kispálért és a Kiscsillagért ki fogok fizetni koncertenként 1-2-3000 Ft-ot, meg még vagyunk így páran.
mer' nekünk teccik oszt jó napot! 1bként ez egy jó album.

megawatt83 2008.01.02. 01:42:37

Kedves ddrum!

Nyilván már nem jársz ezen az oldalon,és nem olvasod a kommentárom.De.De meg kell mondjam,tévedsz.Ez nem egy Kispál klón,és ha az?Az sem baj.Hallgasd és keress értelmet a sorok közt.Bár ezt a Kispál nótáknál is elmulasztottad,ugyanis nem lehet elsö blikkre megérteni(bár ez a Kiscsillagnál nem áll)Viszont ha megérted,más zenét már el sem fogadsz igazságosnak.

selenee 2008.06.01. 12:41:37

a sok nem teccik, unom, kispál klón megszólalás után, milyen vicces még mindig a kiscsillag koncertek látványa. nagy zenei öregek ide vagy oda. még mindig vevő rájuk a közönség. talán nem is baj. szinesiti a magyar palettát. am meg Lovassy most adta át a stafétát feltörekvőknek. ugyh hajrá a fesztiválokon. ;)

Я 2008.10.11. 11:02:42

szerintem nagyon oké a lemez, tényleg nem Kispál klón (kicsit én is gyanakodva néztem az elején)... a koncertek meg hatalmasak, sokkal lendületesebbek, pörgősebbek mint az idei Kispál koncertek. és ami még jobb, nem csak a szupertrendi 14 év körüli kiscsajokat vonzza, hanem a zenekar tagjaival egyidős korosztályt is. nem egy egyetemi tanáromat láttam augusztusban a szinen tombolni :D
süti beállítások módosítása