Sokat tanakodtam azon, hogy a metálosok egyik kedvenc zenekara munkásságának melyik darabját vegyem fel a tökéletes lemezek közé, de a pénzfeldobás ördöge nem kedvezett a Ride the Lightningnak, remélem megbocsátja nekem ezt a nyájas olvasóközönség.
A Metallica nálam addig volt metálzenekar, míg meg nem csinálták a kolosszális anyagi sikert hozó és vidéki diszkókban is játszott slágereket ontó fekete lemezüket. Ami utána jött, azt van, aki fejlődésnek tekinti, meg kreatív szabadságot emleget, esetleg lehet a Load-ReLoad párost más zenei stílusok felé szánt kikacsintásnak is nevezni, de számomra a szar az szar marad, hiába csomagoljuk be szépen. A nagy visszatérésnek szánt St. Angerről inkább nem is szólok egy szót sem, mert nem akarom borzolni a kedélyeket.
A Master of Puppets viszont maga a tökély. 1986-ban járunk, James Hetfield még nem ivott annyit, hogy elvonóra kelljen mennie, és szegény Cliff Burton is életben volt még, ennek, és a zenészekben dolgozó bizonyítási vágynak (is) - többet érünk, mint amire taksálnak minket - köszönhető a lemez 8 szerzeménye.
Iszonyú energiával kezdődik az anyag, Battery, azóta sem tudja így eljátszani Lars a témát, szétesik állandóan, pedig korábban még sikerült tartani a tempót. A nóta vége egy alap zúzás, James bele is hörög egyet a mikrofonba, igazi koncertkezdő darab. Aztán jön az egyik legjobb rocknóta, a háborúellenes Master of Puppets, olyan riffel, hogy az ember lefossa a bokáját tőle, tititátitátitátátá, tititátitátitátátátátá, ha egy ilyet ír az ember életében, már boldogan hal meg. Nem részletezem a többi nótát, tessék meghallgatni, nincs rajta gyenge pillanat, az Orion például az a szám, amit élőben teljes hosszában az idén ismét megpróbálnak eljátszani, de az istennek nem megy. Ha valaki ott volt a fekete lemezes turné buliján az MTK-stadionban, akkor emlékezhet rá, hogy ott is félbehagyták, mert egyszerűen nem jön össze a dolog élőben. Ezért kell megvenni a CD-t, és otthon meghallgatni, élőben úgysem üt akkorát.
A rockzenét szeretők a Ride idején figyeltek fel a zenekarra, és a Masterrel szerették meg azt, de Cliff halála után valami elveszett a Metallica varázsából. Nem mondom, hogy a Justice egy szar lemez, de mindenképpen visszalépés a Masterhez képest (jó, hangzásban nem), a többiről pedig már szóltam az elején. Nem meglepő, hogy a nyári turnén a Mastert cakk-pakk lenyomják a bulikon, úgy látszik, ők is beismerik lassan, hogy az elmúlt 16 év prüntyögése után ideje lenne valami fasza kis hasbavágó metált adni a népnek.
padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.09.28. 14:33:45
A Master of puppets háborúellenességéről viszont annyira nem vagyok meggyőződve. Tény hogy a katonai temetőkre hajazó borító, az album címe és a dal szövegében emlegetett drótok megjelenése erre enged következtetni, de igazából nincs konkrét utalás a szövegben a háborúra. Halál, meg engdelmesség, meg az egyéniség feladása, meg a satöbbi meg az ilyesmi (én is cuki vagyok8-)) van, de semmi konkrétum. Viszont ott van a "chop your breakfast on a mirror". Ez egy háborúellenes szövegben abszolút értelmezhetetlen (legalábbis nekem nem sikerült anno), de ha mondjuk a breakfast a napindító kokainadag, akkor rögtön helyükre kerülnek a dolgok. És bár a needlework kézimunkát is jelent, a hadseregben űzött kézimunkát hand job-ként tisztelik, a dalbeli kézimunka tűszúrásokkal készül. De ha mégsem, meggyőzhető vagyok.
adört 2006.09.28. 15:07:47
Sz.Cs. · http://garat.freeblog.hu/ 2006.09.28. 15:10:13
Elmegy az eszem! Beszarás!!!
Toymao 2006.09.28. 15:21:46
1. Sáná-náná gitározás (tábortűz mellett, börtön ablakában, néha furcsa hangulatban)
2. Wokacsika gitározás (funky alapvetés, úúú seft, páukcsiki-páuwáu)
3. Dzsidzsidzsi gitározás (borzasztó torzított metál)
Ebből következően egy Metallica metálriffet nem "tititátitátitátátá"-val írjuk le, hanem úgy: dzsidzsidzsee-dzsidzsee-dzsidzseedzseedzsee.
Remélem hozzászólásom mindenkinek értékes épülésére szolgált. :-)
sixx · http://comment.blog.hu 2006.09.28. 15:37:12
mazsola 2006.09.28. 17:17:23
Amúgy az feltűnt valakinek hogy a Don't Tread On Me első pár riffje az egy az egyben a West Side Storyból az America dallama?
padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.09.28. 19:09:26
dejavubazz 2006.09.28. 21:42:15
"Dave Mustaine claims to have written the main riff of the song [Leper Messiah] and that he was not given credit for it by Metallica. This claim was refuted by Kirk Hammett in the February 2006 issue of Guitar World magazine."
froccsos 2006.09.28. 21:54:13
talán mert basszeros vagyok?
Toymao 2006.09.28. 22:05:10
2006.09.28. 22:39:22
Megj. #2: Más tészta, hogy aki akkoriban legfeljebb Halász Juditot hallgatott fogmosás és lefekvés között, ilyen apróságokra nem emlékezhet... ;-)
smalladam 2006.09.28. 22:50:52
superfriendlyaviator 2006.09.29. 02:18:13
TexasRanger · http://www.cadillacdesert.blogspot.com 2006.09.29. 06:06:08
-sixx tényleg egy rugóra jár az agyunk, B&B, Appetite, aztán már pont akartam szólni, hogy holvanazamasterofpuppetsmá, erre tessék... :)
-Toymao, ez nagyon kemény, okulunk.
-padlizsan ha jobban megnézed a Metallica majdnem minden lemeze tele van szórva háborúellenes utalásokkal.... illetve pontosítok: a háború következményeivel (pl értelmetlen pusztításával) foglalkoznak leginkább, gyakran kifejezetten ironikus/szarkasztikus formában.
hattyú 2006.09.29. 06:37:37
JUJ! Csak ne filozofáljon egy Metallica szintű zenekar mert sérvet kapok a röhögéstől. :))
Sorry ha gonosz és buta vótam :((( sajnálom, de az igazi, zombi rajongók úgyis maradnak az isteni, rock-igazságbajnokok örök hívei, hazudozás ide-oda. :)
Ha szavazni kell akkor: Master Of Puppets a legjobb albumuk zeneileg (szerintem).
És most lehet rám kígyót-békát szórni :)
Sziasztok :)
Dr. Stein · http://hemar.freeblog.hu 2006.09.29. 06:59:36
Annyira imádom a Cannibal Corpse 3, Metallica stílusú számát, illetve ami kb. a Puppet of Napster néven futott. Jó kis zenekar ez, köszi a cikket.
Zorg 2006.09.29. 07:42:57
Ezek a programozók....
blacky 2006.09.29. 07:48:42
Asakura Hao 2006.09.29. 07:50:31
superfriendlyaviator: bár ellentétben veled én csak 2 'tallica koncerten voltam (88-ban,91-ben), de úgy érzem, hogy tényleg nem bírtak az első 4 lemezhez szinvonalát megközelítő anyagot készíteni a srácok. És mielött a "médiákokat" emlegetnéd, engem maguk a lemezek győztek meg arról, hogy nagyon gáz amit csinálnak.
bogabi 2006.09.29. 08:13:07
sr 2006.09.29. 08:17:19
Amúgy ízlés dolga, mondom, én inkább Queensryche-párti vagyok.
6o6 2006.09.29. 08:18:51
sixx · http://comment.blog.hu 2006.09.29. 08:28:28
Borissza 2006.09.29. 08:29:34
EgoKiller 2006.09.29. 08:35:20
heh! Nyílván nem tudhattad eddig,hogy a Metallica videoklip nélkül adott el 6 millió példányt a '86-os Masterből még a Justice megjelnése előtt! Elfogult vagyok annyi szent, de az ezek utáni Justice albumról is csak a One-nak volt klippje,az meg nem annyira nyálas ugye. Aztán beindult a durva pénzcsinálás, hatalmas sztárok lettek lökte őket az MTV, de manapság megint az MTV megkerülésével nyomják. Szerintem belefér a Black és Load ReLoad "dupla" is a munkásságba,pláne hogy most Rick Rubin producerzsenivel fognak dolgozni és komoly tételek várhatóak újra. Kevés olyan zenekart ismerek amelyiknek minden egyes lemezén teljesen más a hangzása, mégis megmarad a sajátos felismerhetetlen íz.
superfriendlyaviator! Kösz a hozzászólást hibátlan mint a Metallica!
padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.09.29. 09:03:47
nem vonom kétségbe a Metallica háborúellenességét, de szerintem a Master nem arról szól. Szerintem közvetlenül értelmezve drogfüggőségről, kicsit általánosabban meg a függőség, elnyomás, kiszolgáltatottság, önmagunk feladása stb. jelenik meg. A többi háborús dalban elég konkrétan megjelenik a háború (pl.: Soldier boy, made of clay, now an empty shell), ebben meg elég konkrétan nem. A blogod alapján úgy gondolom biztos jobban tudsz angolul, ezért tényleg érdekelne, hogy szerinted miről szól ez a dal, és hogy főleg a tű meg a tükrön darabolt reggeli mi, ha nem drog? De a "Taste me you will see, more is all you need!" is nagyjából egy kívülálló elképzelése a keménydrogokról szerintem, meg az "I'm your source of self destruction." is értelmesebb drogra (piára, dohányra vagy gyógyszerekre) értelmezve, mint a háborúra. Az is igaz persze, hogy a Master refrénje nagyon sok hasonlóságot mutat a már idézett Disposable Heroes refénjével, amiről eszembe se jut feltételezni, hogy inkább drogról, mint háborúról szól. Sz'al ha van ezekre más értelmezésed, írd meg, én sajnos nem tudok elég jól angolul ehhez (de dolgozom az ügyön)!
bennyke 2006.09.29. 09:04:02
padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.09.29. 09:12:05
Erdős Pál - egy főleg termékenységéről és teherbírásáról híres magyar matematikus - amfetamint szedett, és amikor egy barátja kérésére egy hónapra felhagyott vele, semmit nem tudott kihozni a matematikából, speed kellett a zsenialitása kihasználásához, Hetfieldnek meg pia.
Metal-lateM 2006.09.29. 09:12:13
Na de komolyan. Amikor a S&M-koncert próbái folytak, Michael Kamen azt nyilatkozta többször is, teljes elragadtatással, hogy élete legnagyobb meglepetése volt a Metallica zenéje. Szinte tökéletes klasszikus szerkezetűek a számaik - pont ezért időtállóak, ezért hallgathatja és élvezheti már a sokadik generáció is.
De igaza van a cikk szerzőjének, valóban ez a lemezük a legjobb.
Arról meg, hogy aki nem tudja jobban csinálni, ne is kritizálja, G. B. Shaw egy mondása jutott eszembe: Nem kell tudnom tojást tojni ahhoz, hogy meg tudjam mondani, romlott-e a tojás.
Hajrá, Metallica!!!
Kyy (törölt) 2006.09.29. 09:13:02
A pénzcsinálással és napster-es dologgal meg úgy vagyok, hogy nálam inkább az számít milyen zenét csinál az illető.
Én 1999-ben voltam koncerten, hát nem csalódtam. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy elmennék egy mostanira, elég érdekes irányt vettek, nomeg úgy láttam egy koncertfelvételen, hogy a Hetfield is eléggé készen van. A St. Anger albumról nekem is megvan a véleményem, de inkább csak annyit írok: nem tetszik!
üdv. Kyy
Vámi 2006.09.29. 09:20:21
primus 2006.09.29. 09:27:27
Még valami: nevetséges a cikk, a legtöbb 12 éves green day rajongó komolyabbat írt volna...
puchinszki 2006.09.29. 09:41:11
A Master tényleg jó, de nekem a ...Justice a leginkább tetsző a 'tallica munkásságból. Összetettségében, bonyolultságában, kiforrottságában.
De ez a magánvéleményem, és azért jó ez, mert másnak meg tetszhet másik is....
laja 2006.09.29. 09:42:01
Metal-lateM 2006.09.29. 09:44:27
Divat mostanában nagyképűen szakértősködni, mindent fikázni. De vigasztal az a tudat, hogy a fikázóknak már az emléke is régen elenyészett, mikor a fikázott - ez esetben a Metallica - még mindig fényesen ragyog!!!!
Ja, és Hetfieldnek olyan, de olyan hangja van, és úgy, fe úgy tudja használni, hogy a hideg futóedzést tart tőle az ember hátán...
Felőlem ihat, szívhat, amit és amennyit akar.
Low Key Lyesmith 2006.09.29. 09:45:50
Távol álljon tőlem, hogy belefollyak ebbe a vitába, szóval az itt leírtakat nem olyan magasfokú arroganciával írtam le, mint a cikkíró, és nem állítom, hogy pl. a ReLoad a tökéletes Metallica-album, és az előtte lévők csak szar hangolások voltak, mert 1. nem értek a zenéhez, 2. a saját véleményemet nem tévesztem általános értékítéletnek. De gustibus non est disputandum. Még egyszer hangsúlyozom, ez privát vélemény, csak úgy éreztem, muszáj leírnom, hogy szerepeljen egy ilyen vélemény is.
Az az érvelés, hogy "ha nem tetszik, csinálj jobbat", pedig a legelavultabb, legócskább, legprimitívebb gondolat, amit valaha hallottam. Gondolom az itt jelenlévők közül senki sem tud tojást tojni, mégis simán megmondja, melyik a záp.
Köszönöm, leülök magamtól is :)
sixx · http://comment.blog.hu 2006.09.29. 09:50:58
harryka 2006.09.29. 10:08:43
Azért az új lemezre Rubin komával igencsak feszülök!
padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.09.29. 10:09:05
ez most nem baszogatás, puszta kiváncsiság, de persze mondhatod, hogy semmi közöm hozzá. Sz'al te itt szabadon adhatod magad, vagy az Indexnek kurválkodsz? Vagy mindkettő? Ugye vannak kurvák, akik szeretnek baszni.
harryka 2006.09.29. 10:16:27
Amúgy az albumhoz is hozzászólva: Szerintem a MOP egyértelmüen egyike a legjobb metál lemezeknek, de van még sok más konkurenciája. Pl: Ozzy - No more tears, Guns - Appetite.., Dzsasztisz, Rájddölájtning stb...
Gabin 2006.09.29. 10:22:13
creator 2006.09.29. 10:23:21
A további termékeik meg exponenciálisan eltértek attól amit számomra és valszeg sokak számára ez a zenekar jelentett.
nálam egyébként még nem eldöntött hogy master vagy justice a kedvenc, de összességében valóban a master tökéletesebb.Ha hozzáhallgatok pár justices számot hát az a tökély. ()
mavo · http://polmavo.blog.hu 2006.09.29. 10:40:10
fourumos 2006.09.29. 10:51:38
Ez egy igazi hülyeség, mert aki egy kicsit otthon van a témában az tudja, hogy a MOP 20 éves évordulója alkalmából játsszák teljes egészégeb az albumot...
Ráadásul ha nem ment volna messzebbre, csak mondjuk Nickelsdorfba, akkor ott élőben láthatta, de inkább hallhatta volna, hogy Lars még mindig kurva jól dobol és az Oriont úgy tolták el, ahogy az a CD-n szerepel. Vérprofi volt!
És egy igazi szoba rocker aki ilyet képes leírni:
"Ezért kell megvenni a CD-t, és otthon meghallgatni, élőben úgysem üt akkorát."
Sok fogalma van az ilyen embernek az élő koncert varázsáról és hangulatáról. Az ilyen maradjon is otthon, és hallgassa egy bezárt sötét kamrában a lemezeit lekötözve egy széken, miközben vízcseppek hullanak a fejére!! :-DDDDDDDDDD
borzas 2006.09.29. 10:56:48
_Azzazzello_ 2006.09.29. 11:02:02
Másik meg, hogy pont az orrom előtt nyomták le az Oriont elejétől végéig élőben tökéletesen a Novarock-on, itt meg azt olvasom, hogy sosem sikerült nekik.. erről ennyit.
Harmadik, hogy ki lehet jelentgetni, hogy ez meg ez szar, de ha nyomatékosabban mondod, attól még nem lesz meggyőzőbb a szubjektív véleményed. Szerintem nagyon jó a Load meg a Reload is, a fekete meg pláne.
Mellesleg ez az album megért volna egy kicsit részletesebb bemutatást, neadjisten elemzést, ha már tökéletes lemez, nem? A cikk alig foglalkozik magával a zenével, vannak viszont kijelentgetések, amelyeket már mindenki megrágott vagy százszor.
Homer Jay 2006.09.29. 11:07:13
eddig mindhárom album telitalálat. És abszolút egyetértek. Kíváncsi vagyok a Slayertől és a Kreatortől melyik albumokat választod, ha egyáltalán. Az listámon még tőlük is van egy-egy tökéletes album.
Slayer: Reign in blood
Kreator: Pleasure To Kill
padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.09.29. 11:11:56
schleky 2006.09.29. 11:20:38
force 2006.09.29. 11:22:30
Én elég régóta hallgatok tallicát és beleástam magam, de nagyon. A ride a bűn és bűnhődésről szól végig, akár nevezhetjük concept albumnak is, a Master a befolyáslásról, befolyásolhatóságról, szintén concept, míg a justice az igazságszolgáltatásról. A Load és a Reload (együtt készültek a dalok) egy igazi "drogos album" ekkor volt James a legalján. A St. Anger pedig úgy jó ahogy van. Egy igazi kiadom a feszültséget album, nézzétek meg a SKOM DVD-t, minden benne van. Én voltam Nickelsdorfban meg is van a koncert az Orion és a Ktulu pedig a legjobb...
kzy 2006.09.29. 11:35:33
Mazsola, az hogy latsz hasonlosagot a West Side hoz nem véletlen:) szant szandekkal kerult oda ahol van:)
Tajekozodj eloszor, aztan irj.
Pre 2006.09.29. 11:39:45
Én eléggé régen szeretem már a Metallica-t, idestova 20 éve... Szerintem a srácok nagyszerűek és nagyszerű a Masters album is. Volt szerencsém 6 elő koncerten résztvenni külföldön is, nemcsak Magyarországon. Nekem személy szerint a cikk hangvétele nem tetszik. Nem így kellene írni róluk. Egy csapat, egy zenekar életében vannak hullámhegyek és hullámvölgyek, mivel ők már 25 éve együtt vannak, ez párszor előfordult náluk. De szerintem az mutat valamit, hogy ilyen hosszú ideje együtt vannak és zenélnek. Ők egy állandóságot mutatnak, amelyről példát vehetne mindenki a világon. legutóbb Nickelsdorfban láttam őket a Novarock fesztiválon. A srácok olyan életerőt és energiát tükröztek és adtak ki magukból, amelyet bárki megirígyelhetne... Szóval egy kicsit óvatosabban bánjunk a szavakkal, csak erre kérek mindenkit...
András
padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.09.29. 11:40:17
Doki 2006.09.29. 12:00:16
Azt hiszem, Csáp Géza telibetalálta az én ízlésemet is. Metallicát a fekete albumig hallgattam - boldog tinédzser koromban - a Load- Reload - stb. nekem már nem jött be (lehet, hogy öregszem?)
Egy biztos: A Masterért anno annyira rajongtam, hogy még saját kezűleg le is fordítottam a számok szövegét!:)
Amúgy meg egye fene, még a Justice-t is elfogadom, aki azt mondja, hogy az a legjobb.
balage 2006.09.29. 12:21:28
Az enyémen kívül akár hétmilliárd (?)
igazság is létezhet, kár vitatkozni!!!
Az első három lemez ISTENCSODÁJA volt számunkra, még a Highway To Hell-t sem hallgattuk meg annyiszor. Úgy szólt ahogy semmi más, nekünk szólt,...., aztán sírtunk, hogy meghalt Cliff, jött a Justice és örültünk, hogy van METALLICA... Majd bevonultam katonáékhoz,
(akko emmég kötelező vót teccik tunni...)
persze, hogy tetsztett a Black is. Ami innen jött az azért nem tetszik, mert azt a fajta zenét csinálja más is, jobban is...
Nekem ez a lényeg. Talán nem akkora gáz mintha a SLAYER kiállna egy rapper énekessel meg egy női kórus vokállal... Persze miért ne...csak mondjuk más néven talán.....meg állszakáll, napszemi... :)))
Wolfmother 2006.09.29. 12:25:09
Pénzcsinálásról: ugyan miért baj, ha valaki jól akar élni, és azzal szeretne pénzt keresni, amiről az élete szól?
renegade 2006.09.29. 12:45:49
a feketéről annyit, hogy nekem sem tetszik a slágeres hangvétele, de azért mégiscsak ez a legnagyobb példányszámban eladott metál album a világon... és a wherever i may roam-ot nem engedem bántani....
puchinszki 2006.09.29. 13:05:44
Kicsit OFF leszek, látott már vki ilyet férfiben?
www.allposters.com/-sp/Women-s-Metallica-And-Justice-for-All-Posters_i1371400_.htm
Ha igen hol?
bogabi 2006.09.29. 13:36:21
ahab 2006.09.29. 13:50:24
force 2006.09.29. 14:02:02
A Turn és a So what nem Metallica szerzemény, hanem Bob Seger és Anti-Nowhere League, de abban teljesen igazad van, hogy iszonyatosan meghatározza a szám karakterét Hetfield játéka (isten)....egyszer olvastam valahol, hogy bármit megadott volna Hetfield azért, ha az ő fejéből pattant volna ki az Am I Evil riffje...:-)
Eg 2006.09.29. 14:25:28
persze lehet fanyalogni, hogy a fekete lemez vastag power metal riffjei nyalasak az elozo lemezek trash-klisseihez kepest, ugyanakkor nem szabad elfelejteni: a fekete lemez stilusteremto, csupa nagy betuvel. a fekete lemez hatasara es sikerei utan minden akkori banda lelassult, s sokkal jobb, erettebb lemezt csinalt. az osszes bay area banda jobb lett, a megadeth nyilvanvaloan felvette a metallica iranyt, a testament ritualje fantasztikus, meg az overkill is ki tudott adni egy erteleheto lemezt. 90 es 94 kozott fantasztikus lemezek szulettek, amiken mind erezni a fekete album hatasat. s valoban ezek a lemezek elvezhetobbek. de hivhatjuk nyalasabbnak is oket.
force 2006.09.29. 14:29:37
mazsola 2006.09.29. 14:34:16
Zsolt, köszi az infot, ezt nem is tudtam. Akkor magamtól is ügyes vagyok, és rájövök dolgokra. :o))
Eg 2006.09.29. 15:31:24
Gennyzsák Sam 2006.09.29. 15:47:41
Erős nyakat!
renegade 2006.09.29. 16:48:18
ja ezt en is hallottam, marmint az am i evil-os dolgot. egyebkent a turn the page segertol is jo, de a metallica fele verzio galaxisokkal jobb.
bogabi 2006.09.29. 20:23:22
Én is tudom, hogy a két említett nóta nem Hetfield szerzemény, de pont azért írtam ide, mert azon kevesek közé tartoznak, ahol a feldolgozás sokkal jobb, mint az eredeti, és ez Jamesnek köszönhető.
CoC:
Sajnos nem ismerik elegen, pedig nagyon jó banda (Break the Circle nagyon ütött a színpadon anno, pedig szinte senki sem ismerte), de mondhatnám még ugyanezt a Prog-ról (Snap your finger... milyen jó volt ezt játszani, amikor még zenéltem), Sacred Reich-ről (úr isten mekkora nóta a The American Way...), és még nagyon sok bandáról.
timewriter 2006.09.29. 21:06:55
zolkó 2006.09.30. 11:00:04
talicska 2006.09.30. 22:25:12
Vége a szórakozásnak, szétmorzsolódik
Az önpusztításod forrása vagyok
Félelemtől lüktető erek, leszívó legsötétebb világos
Vezetek a halálba tartó utadon
Kóstolj meg, meglátod
Csak még többet szeretnél
Arra szántad magad
Hogy megőljelek
Gyorsabban kúszva jöjj
Engedelmeskedj a mesterednek
Gyorsabban ég az életed
Engedelmeskedj a mesterednek
a mesterednek
Bábok mestere, dróton rángatlak
Kifacsarom az agyadat és összezúzom az álmaidat
Megvakítalak, nem látsz semmit
Csak szólíts, én meghallom,ha sikítasz
Mester
Mester
Csak szólíts, én meghallom,ha sikítasz
Mester
Mester
Tűvel hímzed az utat, sose árulsz el
Megvilágosodik ez a halálos élet
Megkaparít a fájdalom, a rituális szenvedés
Szeleteld a reggelidet egy tükrön
Kóstolj meg, meglátod
Csak még többet szeretnél
Arra szántad magad
Hogy megőljelek
Gyorsabban kúszva jöjj
Engedelmeskedj a mesterednek
Gyorsabban ég az életed
Engedelmeskedj a mesterednek
a mesterednek
Bábok mestere, dróton rángatlak
Kifacsarom az agyadat és összezúzom az álmaidat
Megvakítalak, nem látsz semmit
Csak szólíts, én meghallom,ha sikítasz
Mester
Mester
Csak szólíts, én meghallom,ha sikítasz
Mester
Mester
Mester, master, hol vannak az álmok amiket kergettem?
Mester, master, csak hazugságokat igértél
Nevetés, nevetés, csak nevetést látok és hallok
Nevetés, nevetés, nevetsz a kiáltásomon
A pokol megéri mindezt, ott megtalálhatod
Csak egy értelmetlen rím
Végtelen útvesztő, sodródsz, napjaid meg vannak számlálva
Az életed már időszerűtlen
Elfoglallak
Segítek meghalni
Keresztülgázolok rajtad
Most már téged is urallak
Gyorsabban kúszva jöjj
Engedelmeskedj a mesterednek
Gyorsabban ég az életed
Engedelmeskedj a mesterednek
a mesterednek
Bábok mestere, dróton rángatlak
Kifacsarom az agyadat és összezúzom az álmaidat
Megvakítalak, nem látsz semmit
Csak szólíts, én meghallom,ha sikítasz
Mester
Mester
Csak szólíts, én meghallom,ha sikítasz
Mester
Mester
sixx · http://comment.blog.hu 2006.10.01. 15:35:03
Sz.Cs. · http://garat.freeblog.hu/ 2006.10.01. 19:15:35
(A címadó dal amúgy is az egyik all-time legjobb metál-szám.)
padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.10.01. 19:38:04
themanmachine 2006.10.02. 17:48:56
ForceFeedback 2006.10.02. 21:02:53
TexasRanger · http://www.cadillacdesert.blogspot.com 2006.10.02. 23:54:38
Gennyzsak Sam - igen!!! Pearl Jam: Ten kotelezo
--
hogy az izles-kerdeskorhoz is hozzaszoljak: nekem semmi bajom a feketevel, jo notak vannak rajta, a west side story-s utalas is bejott annak idejen, de a Ride-Master-Justice harmas nalam a nyero. A Load/Reloadrol csak par dal jott be igazan (A Turn the Page feldolgozas pl szerintem nagyon jol sikerult, azt barmikor meghallgatom), a St Angert meg egyszeruen nem birom elviselni, amolyan "probalunk visszaterni a gyokereinkhez de nem megy mert mar reg tulleptunk rajtuk" jellegure sikerult a dolog.
Low Key Lyesmith 2006.10.03. 08:50:46
Egyébként a Turn the Page cover a Garage Days-en van.
gabo07 2006.10.03. 15:13:16
Igazából nem nagyon szólok, hozzá semmihez,de mivel a kedvenc zenekarom ezért írok pár sort. Szerintem is divat fikázni azokat a zenekarokat aki befutottak. Tény vannak olyan lemezeik amelyek nem túl jók, vagyis nem ehhez szoktunk, hogy nem minden szám üt egy lemezen. Szerintem is sokkal húzósabbak a black album előttiek. De azzal a véleménnyel egyáltalán nem értek egyet, hogy a metallica csak ne filozofáljon. Aki nem csak hallgatja a zenét, henem veszi a fáradságot és figyel a szövegre érdekes témákat hallhat. A master of puppets szám szerintem nem háború hanem drog ellenes. Üdv mindenkinek.
TexasRanger · http://www.cadillacdesert.blogspot.com 2006.10.03. 23:48:53
Veridicus76 2015.03.06. 00:29:08