Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Napkutya 12 óránál

2006.09.25. 11:33 TonyCaviar

Utolért az amatőr fotósok végzete, szép, fekete fényképezőgépemmel már szinte csak naplementét, felhőket, színes ködöket fényképezek. Először főleg a szemét érdekelt, lerobbant kapualjak, később továbbfejlődtem, és lassan mindent fotóztam, tárgyakat közelről, várost felülről, a fényképtérből kilépő nőket, aztán a paparazzizást is megtanultam, meg látszólag jelentéktelen eseményeket fotózni, hátha fontossá válnak, majd digitálisra váltottam és sorozatokat gyártottam, nagyítottam, zoomoltam, megnéztem a csecsemő pupillájában a föléje hajoló szülőket, de teljesen esetlegesnek, jelentéktelennek tűntek a gyerekszem-optika torzításában. Sokkal fontosabbnak és beszédesebbnek tűnt a szülők feje fölé tornyosuló felhőtömeg, ami időtlenül baktatott át a horizonton. Én meg többé nem bírtam ellenállni a felhőfotózásnak, bár számomra is nyilvánvaló, hogy a több gigabájtnyi naplementét soha nem fogom tudni használni, és magam sem fogom átnézni, nemhogy megmutassam a barátaimnak. Most, hogy megvan a nagy Időjárás könyv, némileg igazolva érzem magam, és persze azt is megértettem, hogy a felhőformák nem azért érkeznek üdítő változatosságban, hogy ne lehessen megunni a felhőfotózást, hanem azért, mert a légköri hatalmak millióféle szövetsége ilyenre gyalulja, pofozgatja őket.

És tényleg, másnap felnézek az égre, és mit látok? Egy közönséges napkutyát – latinul parhéliát. A nap első prizmakörén ül egy kis ultraviolás színezetű melléknap – valamiféle visszatükröződés – és a csóváját a nap felé tartja. A szivárványhoz hasonló jelenség létezéséről előző este hallottam először pont az Időjárás könyvből. Eddig azt hittem, a Napkutya csak egy könyv címe.

A nomenestomen nevű szerző, Storm Dunlop felhőatlasza (pontosan: Meteorológiai közelképek és panorámafelvételek) tetszeni fog azoknak, akik képesek az égre felnézve túllátni a nyálas romantikán, és hajlandóak megfejtendő eseménysorként tekinteni a naplementékre. Én itt még nem tartok, de jó úton haladok, tudom, hogy mitől üllősödik ki a zivatarfelhő teteje, nem igazán csodálkozom már azon, hogy a felhő ormányt növeszt, és beleiszik az óceánba, mert tudom, ezt úgy hívják, óriási vízforgatag, és teljesen máshogy működik, mint a tornádó. És a jövő nyáron valószínűleg meteorológiailag izgalmas térségekbe fogok utazni. Minden vágyam egy Mamma élőben.

Storm Dunlop: Időjárás – Meteorológiai közelképek és panorámafelvételek
Fordította: Greguss Ferenc (szaklektor: H. Bóna Márta)
Athenaeum 2000, Budapest, 2006
9999 Ft

4 komment

Címkék: könyv ismeretterjesztő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

padlizsan · http://padlizsan.blogol.hu 2006.09.25. 13:20:24

És te elköltöttél tíz rongyot erre a könyvre, vagy ajéndékba kaptad? 8-)

Preston · http://www.prestonline.hu 2006.09.27. 10:21:22

annyira nem jártam rendes könyvesboltba hogy ne fájjon a szívem, valahányszor mo-n éltem, mindig láttam valamit a kétheti élelmezésem áráért de enni muszájabb volt mindig...most 10ezer már nem is tűnik annyinak, de most már csak azért is antikváriumok! összes kedvenceim másfél fontokért...mondjuk ez a felhős nincs meg nekik...
www.prestonline.hu
"A vélemény, mint olyan..."

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.01.28. 18:19:28

Gondoltam, ha egy több, mint 3 hónapos post randomként a blog.hu főoldalán szerepel, akkor legyen hozzá komment.

borovi 2007.01.31. 13:11:13

Höhö, még mindig... :)
süti beállítások módosítása