Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

'Vannak sokkal szarabb melók is, mint a zenélés'

2006.08.14. 10:08 enba

Kicsit féltem ettől az interjútól. Meg is mondom, miért: még Csala Berci barátom társaságában is nehéz szembenéznem egy olyan hús-vér figurával, aki kvázi élő legendaként foglal helyet az emlékeimben, tinédzserkorom egyik kedvenc lemezén rugdalja bőszen a kétlábdobot, emellett pedig híres arról, hogy egy vérbeli polihisztor, lelőhetetlen pörgőgép, aki általánban háromezer dologgal foglalkozik egyszerre. Amikor felpofátlankodtunk hozzá pár perc erejéig a nightlinerbe, épp valami Xbox-szerű konzolgéppel és egy Mac laptoppal baszakodott paralel, bősz homlokráncolások közepette; előbbi valami Half Life szerű játék villogott, pillanatmegállítva. Herrera viszont, termetét meghazudtolóan kedves figura, egy pillanatig sem érződik rajta, hogy legszívesebben fejest ugrana az Xboxba vissza, készségesen válaszolgat a rendelkezésünkre álló pár percben, és még arra is ügyel, hogy ne azon az urbánus gettóakcentussal beszéljen velünk, csóringer külföldiekkel, amit egyedül csak Los Angeles sötétebb utcáin értenek.


Tizenöt év nyomjátok  a Fear Factoryval, mi hajt még mindig?

Nem teljesen tizenöt éve, de talán összesítésben meglehet, hogy annyi… (1990-ben alakult a Fear Factory, szóval van az már több is.) Tök jó csinálni ezt, érted, vannak sokkal szarabb melók is, mint a zenélés. Élvezzük, hogy majdnem minden este zenélhetünk, és ott vannak a rajongók, akik megőrülnek a zenénkért. Nem olyan szar ez, vágod?

Élvezed a turnézást?

Igazándiból jobban szeretek stúdiózni, mint turnézni, de megint csak azt tudom mondani, vannak a turnézásnál is szarabb munkák. Nem sajnáltatom magam.

A színpadokon és az öltözőkön kívül láttok mást is a turnékon?

Nem igazán. Amikor van szabadnapunk, talán. Ilyenkor szoktuk játszani a turistát; elmegyünk kirándulni, várost nézni, ilyesmi. De ez nem túl gyakran fordul elő.

Mi volt a gond Dino Cazares, (a Fear Factory szülőatyja, gitáros és kövér), és a zenekar közt?

Dino és Burton, az énekes nagyon nem jöttek ki egymással. Aztán odáig fajultak a dolgok, hogy választanunk kellett:: vagy az egyik, vagy a másik. A Fear Factory nem működne Burton nélkül, tehát meghoztuk a fájdalmas döntést, Dino nélkül megyünk tovább.

Milyen Dinóval mostanában a viszony?

Nem beszéltem vele vagy három éve.

Tudjuk, hogy megszállott számítógépes játékos vagy. Mik a legújabb kedvenceid?

A Hero 2, a Prey... ilyenek.

Van egy számítógépes játékokkal foglalkozó céged is, az 3volution Productions. Mivel foglalkoztok?

Ez a cég speciális effekteket és zenéket készít különéle számítógépes játékoknak. A zenéket többnyire a saját stúdiómban vesszük föl, a zenészek baráti zenekarokból jönnek besegíteni.

Érdekelt vagy az ex-Faith No More bőgős, Billy Gould lemezcégében, a legendás Kool Arrow Recordsban is.

Igen. Az én feladatom gondoskodni a zenészekről. Billy nagyon pörög itt Európában, fülig benne van az underground életben, nekem csak az a dolgom, hogy ellássam a zenekarokat minden jóval. (Itt rövid poénkodás következik azzal kapcsolatban, hogy jelen sorok írója pont egy Gould-interjút olvasván lett hatalmas rajongója a román BUG Mafia nevezetű, anyanyelven rappelő hiphop-zenekarnak, ami egyébként majdnem pontosan olyan, mint a mi klasszikus Megasound Systemünk. Amikor nekiszegezzük Herrerának a kérdést, hogy az egykori Faith No More zenész mégis hogy az istenbe' tud felfedezni egy román rapzenekart, kuncogva vonogatja a vállát, ami kábé annyit jelenthet nála, hogy: "Billy, bazmeg, az nem normális.")

Igen egyéni módon dobolsz; mi a titkod, mennyit gyakorolsz naponta?

Nem igazán szoktam gyakorolni. (Röhögünk.) Stúdiózóm szine minden nap (mivel otthon van stúdióm), csinálom a felvételeket, játszom. Eleinte valami mást akartam csinálni, mint az összes többi thrash-death dobos. Azt szerettem volna, hogy a dobok és a gitárok teljesen együtt szóljanak, egységet alkossanak. Ezt a fajta játékot megtanulni elég nehéz volt, beletelt jópár évbe, amíg magabiztosan tudtam hozni a dolgot.

A Fear Factory kvázi sztárnak számít metálkörökben. Meg tudtok élni ebből a zenéből?

Igen, bár azt hiszem, mindig lehetne nagyobbra és többre törekedni, de minek? Szeretem a pénzt, és el is tudom költeni. Mi élvezzük ezt az egészet, és azért meg is élünk belőle, ennél többet nem nagyon kívánhatok.

Sok projektben is érdekelt vagy a Fear Factory mellett, mi újság ezekkel?

Szeretem elfoglalni magam. A Fear Factoryn és a stúdiómon kívül van még a Killing Zone nevű zenekarom. Ez súlyos rockzenét játszik, bár nem annyira durva, mint a FF, de azért kemény. Most dolgozunk a bemutatkozó nagylemezen, jövőre valamikor talán meg is jelenik majd. Más állandó projektem nincs, a többi inkább alkalmi együttműködés baráti zenekarokkal a különféle játékokhoz írt zenékben. Például a Static X-szel, B-Reallel a Cypress Hillből, Everlasttel, vagy például Dj Lethallel a Limp Bizkitből. 

No, és mi van a Brujeriával? (A Brujeriáról annyit érdemes tudni, hogy az unatkozó Cazares és Herrera sátánistás-gyilkosos szövegvilágú death metál projectje volt, és a két vicces kedvű muzsikus egészen sokáig elhitette a metálvilággal, hogy nekik bizony közük sincs a dologhoz, hanem a Brujeria a mexikói kábítószermaffia prominens tagjainak a zenekara, akik betoncsizmával fenyegették meg őket, hogyha nem kapnak az akkor már sikeresnek számító Fear Factory zenészeitől kellő hátszelet.)

Papíron kiszálltam onnan, 2002-ben, de lehet, hogy még egyszer visszatérek, és csinálunk egy kurva jó lemezt!

Szólj hozzá!

Címkék: interjú sziget

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása