"Világelsők vagyunk abban, hogy megkeressük az élet örömeit." A Sziget hedonista alapállásából következően ez a szöveg csak egyetlen esetben képes megdöbbenteni a látogatót. Mégpedig akkor, ha a Terror Háza múzeum sátra reklámozza így magát. Vajon a legviccesebb kommunista rémtettekről láthatunk kiállítást? Vagy 1956 és a szex kapcsolatát mutatják be egy fiatalos stílusú fotósorozaton?
Az élet azonban még egy fesztiválon sem áll a feje tetejére, úgyhogy kifejezett örömöt inkább csak a Terror Háza konténere előtt zsonglőrködő goás srác arcán láttam. A konténer környékén csendes tevékenykedés folyt. Egyesek a jelenleg fejlesztés alatt álló számítógépes játék, a Freedom Fighter tesztverziójával játszottak. Öröm kapcsán talán azt kell érteni, hogy a játékosok közt iPodot sorsolnak ki, ami a nyertesnek persze nyilván remek érzés.
A jelenlévők másik része a konténer előtt 1956-ról töltött ki teszteket. Ha engem kérdeznek, nem alapoztam volna a programot a támolygó szigetlakók tudásfelmérő vágyára. De nem engem kérdeztek, és ez szerencse, ugyanis jelenlétemben is kértek tesztlapot néhányan. A témában csak a jelenséget tudom rögzíteni, magyarázatot nem találtam rá. Állítólag napi százan is nekiugranak a kérdőívnek, pedig ezt drága elektronikai eszközök helyett a XX. és XXI. századi intézet valamelyik évkönyvével honorálják.
A vörösre festett konténerben történelmi vallomástételre is lehetőség van. Ha valaki rendkívül őszinte hangulatban érkezik, kamerába mondhatja családja 1956-os történetét, rendszerváltós emlékeit, vagy csak úgy üzenhet 50 évvel későbbi önmagának.
A Szigeten a múzeumsátrak közelsége egyébként a bárányt hozza elő a közönségből. Már a Terror Háza környékén feltűnt a békés hangulat, az Octopus összművészeti helyszín viszont a Macskafogó zárójelenetére emlékeztetett. Aki nem ördögbotozott, az a füvön heverészve beszélgetett, jógázott vagy zsírkrétával valósította meg magát.
Két fiatal iparművészetis srác próbálkozott csak komorabb témákkal. Alkotócsoportjuk hétfői témája ugyanis a báb volt, amire ők ahelyett, hogy a tévémacit csináltak volna, mint a többiek, egy megkötözött guantanámói fogoly szobrát készítették el fekete szemeteszsákból. A hangulatot azonban a komor alkotás sem tudta befolyásolni, a Szépművészeti múzeum sátrából békés jazz szólt, lányok egymás haját fonták, arcot festettek, a két srác pedig Artist feliratú kártyát akasztott a szobor nyakába, majd elment sörözni.
nocomment 2006.08.15. 03:07:25
de télleg frankón sok értelme van kiragadni vmit, és kötekedni. vajon mikor fogja bevállalni az index, h normálisan megírja a sziget valós látogatottságát? ugyanis a fenti idézet ugyanazt a szart szajkózza, mint amit a szigetről szokás, h 300e+ látogató, napersze. egy weboldalnál is van olyan, h látogatás és látogató. (unique visitor) nos, ebből a szigeten tavaly 82e és 175e között volt vhol, legyen középen, és akkor pont 3x annyit írt le az index is, mint ami volt. mert én a hetijegyemmel 7 embert értem, nem? és minden eladott napijeggyel különböző emberkék mentek ki, ugye? röhej.
z 2006.08.15. 03:20:54
ennyi pénzért elhozhatnák egyszer a stonest, akkor azt mondanám, ez európai szinten is nagy buli
Carnivora (törölt) 2006.08.15. 07:19:06
oroszlán 2006.08.15. 09:44:51
A sziget jó, a sziget kell. A sziget hiányozna, ha nem lenne. A sziget előbb lett népszerű (ha úgy tetszik elismerést kivívó) a világban, mint idehaza. Azt hittem elvitathatatlan érdemei voltak, vannak és remélem lesznek is még. De húzzátok le nyugodtan. (Tessék mondani a stones a nagy szám?)
dromedar 2006.08.15. 10:00:10
azért ez kurva erős.
bevállaljuk a múltunkat? ezt ki mondta? mikor történt ez? mostanában? úgy néz ki lemaradtam valamiről.
Pagan 2006.08.15. 10:03:33
Teddystyle 2006.08.16. 00:07:26
A Rock am Ring valahogy jobbnak tűnik, több is a híres, menő (és persze) jó zenekar.
Nem is annyira a stones a mérce, de tényleg az van, hogy a klassz zenészek nem nagyon nyomulnak ide, a jovanotti-t pedig szeretem, de lehet, hogy másnak nem olyan vicces, hogy akárhányszor jegyet vesz a szigetre, ő ott van..