Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

"Nincs már bűntudatom, a kutyafáját!"

2006.08.13. 16:19 enba

"Aki Radioheadet néz Fear Factory helyett, az köcsög!" - kiabáltam Fodor barátom, kettes számú toxikus ikrem fülébe egy mobiltelefon segedelmével, miközben az egyes villamos utazóközönsége, köztük hamvas arcú hetijegyesek, rosszallóan csóválták a fejüket. Ne értsen félre senki, nincs énnekem a Radioheaddal különösebb bajom, sőt, kicsi dilemma-illatot is éreztem, amikor rápillantottam a programfüzetre, (pillantottam a faszt; konkrétan meredten bámultam öt percig magam elé, és közben, mint elhaló segélykiáltást, legalább négyszer kimondtam a bazmeg szót), de tinédzserkoromban mégiscsak a Demanufacture üvöltött otthon a kétkazettásból, és nem az OK Computer, és az ember az ilyeneket nehezen felejti.


Persze a Demanufacture mégiscsak több mint tíz éve jelent meg, és biztos én öregszem, de azóta egyik Fear Factory lemez sem tud nálam igazából működni. Csináltak persze azóta párat; van tökéletesen vállalhatatlan, (a tavalyi Transregression pont ilyen), van, ami kis szódával azért elmegy, (Obsolete, 1998, Archetype, 2004), meg aztán trendik is szerettek volna lenni szegények, a 2001-es Digimortallal, amit annak idején legalább kétszer meghallgattam, és egy büdös kukkra nem emlékszem belőle. Fel is oszlottak akkoriban egy kicsinykét; először Burton C. Bell, (szabad fordításban: Burton C-C-Csengő), énekes hagyta ott őket, aztán a metálvilágban legendásnak számító, kétmázsás gitárost, Dino Cazarest tették lapátra a többiek, Bell visszajött, a basszusgitárosként funkcionáló Christian Olde Wolbers nyakába gitárt akasztottak, és addig ütötték kapanyéllel, amíg tökéletesen be nem verte Cazares témáit, ügyeletes kövér embernek meg bevették Byron Stroudot a Strapping Young Lad-ből, aki pontosan úgy néz ki, mint az óriástalpú hegyi ember, az öthúros Fender Jazz Bass pedig úgy tűnik el hatalmas mancsaiban, mint a vattacukrot halámoló kisfiúk kezében a hurkapálca. Eddig tartott a Fear Factory szappanopera, köszönöm a türelmet.  

Felemásan indultam neki ennek a koncertnek persze; egyfelől ott egy Hammer sátor, ahova besuvasztották szegényeket, (ide képzeljetek el most egy hangos nagyszínpad-nagyszínpad skandálást), másfelől a letorrentezett koncertvideók szerint maga a zenekar sem az az olajozott gépezet, mint lemezen. Az egyik gyengébb pont éppen Raymond Herrera dobos, de egy-két csusszanás a lézerbe égetett, szarrá editált dobsávokhoz képest még talán megbocsátható, Bell viszont híres a rapszódikus teljesítményéről; néhány felvételen irgalmatlan kandeszokat tud produkálni a hörrentések közé beszúrt, egyébként nem túl bonyolult, de hatásos dallamosabb vokálmegoldások prezentálása közben. Itt csak azért nincs ezzel gond, mert nem hallani. A Hammer sátor ugyanis szokásához híven, vállalhatatlanul szól, és most van az a pillanat, amikor azt érzem, hogy le kellene dózerolni az egészet a gecibe, de úgy istenigazából, a helyét meg felszántani, és bevetni sóval, mert a vödörhangzású metálkoncerteknek tényleg nincsen az égvilágon semmi értelme. Itt valahogy a mély regiszterek emelkednek ki bántóan; a mélyre hangolt húros hangszerek és a bálnaszív-hangzásúra triggerelt lábdob olyasfajta masszaként telepednek rá a hangképre, mint valami ZS-kategóriás német horrorfilmben az óriás, emberevő egysejtű. Az első két szám nagyjából bele is fullad ebbe a káoszba, valahogy a zenészek sem érezhetik azt, amit kéne, aztán megidézik kicsikét az Obsolete-t az Edgecrusherrel, amit már annak idején kimondottan szar nótának találtam, meg ott van a nyitó Shock, a "szódával elmegy" kategória egyik éllovasa. Itt már észre lehet venni Christian Olde Wolbersen a lelkesedést, a régi Biohazard-gitáros Bobby Hambel mozgáskultúráját átvéve pörög ide-oda, persze ezt egy magamfajta mélynövésű faszpörgettyű csak akkor látja, amikor az eredetileg kivetítőként funkcionáló nagy négyzetre senki nem küld valami viccesnek szánt MMS-t, és a gigantikus dijuice logo sem úszik be a képbe. (Rövid, mizantróp zárójelezés: vasvillát kellene a közepébe baszni, emberes svunggal, vállból indítva. Annak a szívébe meg a másikat, aki az egészet kitalálta.)

Egyetlen kellemes negyedóra azért akad. Egyrészt szívmelengető, ahogy Bell emlékszik az eddigi egyetlen magyar Fear Factory koncertre, ami pont tíz éve, 1996-ban volt a Petőfi Csarnokban, másrészt nyilvánvalón ők is tudják, hogy melyik az ő Black Albumuk, vagy Vol. 4-ük. Három darab nótát kapunk a Demanufacture-ről, mégpedig a címadót, (itt az történik, hogy a koncert során először, legalább kétszer meghallom Herrera pergőjét, másrészt a kiállást követő triolás lábdob-témával eléggé megcsúszik a derék mexikói, de azért diszkréten mi is magunk elé üvöltjük, hogy: I've got no more goddamn regret; amúgy felkiáltójelek nélkül, kijelentő módban, mintha nem is lennénk annyira biztosak abban, hogy ez valóban egy időutazás a frusztrált kamaszkorba vissza), a Self Bias Resistort, valamint a Pisschristot. Az utóbbi az egyik legnagyobb favoritom a Demanufacture-ről, és biztos voltam benne, hogyha valamit nem játszanak, akkor a Pisschrist lesz; az már csak apró szépséghiba, hogy a hangmassza már annyira beleette magát a fülünkbe, hogy amikor a plafonra szegezett tekintettel nekiállnék karaokézni a Face down, arms out kezdetű hipnotikus énektémára, csak pár másodperc elteltével veszem észre, hogy Bell már a következő sornál tart. Itt valahogy kitisztult az egész egy csöppet, lehetett is hallani, hogy különösebb csúszkálások nélkül, szépen végig is énekli a témát, aztán snitt, vége, belecsapnak az 540000 Degrees Fahrenheitbe, ami egyrészt a valaha Fear Factory lemezre került legrosszabb nyitónóta, másrészt Bell a Pisschrist keretében ellőhette az összes puskaporát, mert a kelleténél legalább másfél hanggal lejjebb kezdi énekelni. Itt aztán menekülőre is fogjuk a dolgot, mert valahogy nem akar működni a dolog, és erről még a kívülről elcsípett, elsőlemezes Scapegoat sem tud meggyőzni; a totális illúziórombolást meg csak orrhosszal akadályozta meg az a bizonyos negyedóra, ami egy másfél órás, egyébként harmatgyenge koncerttel szembeállítva olyan kevés azért, mint a Fear Factory lemezeken az editálatlan dobsáv.

21 komment

Címkék: beszámoló sziget

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2006.08.13. 17:06:00

jaj de finomak a hasonlataid..
de legalább nem vagy köcsög! ;)

tbmf 2006.08.13. 18:33:41

EZ volt az, ami miatt kimentem a Szigetre, de a hangzás abban a sátorban valami eszméletlen sz@r volt!
A Fear Factory számokban jóval több van, mint a dob, meg ének ami leginkább "átjött" :)

U.i.: a Depi (előtte) még sz@rabbul hangzott...

Nil 2006.08.13. 19:00:48

Jó, a hangzás sz*r volt, viszont számomra nagyon nagy élmény volt élőúben hallani. A Pisschrist nekem is a favorit, 16 éves korom óta, és boldog voltam, hogy játszották. A minőség őszintén szóülva nem érdekelt.
Ja, a Timelesnessel zártak, ami szerintem nagyon nagy ötlet. És kiváló volt, bár ugye a minőség itt is hagyott volna kivánnivalót, ha odafigyelek:)

walt 2006.08.13. 19:17:09

Biztos kurva szellemesnek tartod magad azzal amit ide összehánytál csak az a baj hogy baromságokat irsz ráadásul végig sem nézted, csak okoskodsz itt. Na mindegy minden dagadt kis szemüveges luzernek szüksége van kitörési pontokra az életében ugyhogy nem is hibáztatlak.
Egyébként hiába erőlteted az UP stílust baromira nem megy neked szóval kár a gőzért.

Zsolt__ 2006.08.13. 19:38:45

Erre még gyúrjál.

Ha ezért mentél el FF-re, mert egy lemeze tetszett, hallgasd otthon. De ha mégis eltévednél egyre, akkor ne te írj róla kritikát.

Köszi, előre is.

Egyébként a rajtad kivül ottlévő párezer embernek tetszett. Tehát irreleváns vagy egy picikét. A technika szar volt, a sátor szar volt, de ehhez a bandának semmi köze sem volt.

mazsola 2006.08.13. 21:29:04

tényleg elég mókás úgy kritizálni valamit, hogy ott sem voltál végig.

abban egyet kell értsek, hogy a hangosítás kegyetlen rossz volt, és nagyon égő a technikusokra nézve (dal közben erőteljes sípolás, magas hangok ki nem emelése). továbbá az sem brilliáns ötlet, hogy egy sátorban volt az egész - füst, teljesen elhasznált levegő.

az már megszokott dolog, hogy a magas, izomagyú bunkók a kisebbekkel nem törődve törnek előre, az meg mindegy hogy a többi ember lát-e, ép-e, esetleg meggyulad-e a haja a cigitől.

viszont összességében nekem nagyon bejött (egyedül a Resurrection-t hiányoltam talán), és a tavaszi Sepultura - In Flames után a második legjobb koncert volt életemben.

mazsola 2006.08.13. 22:59:29

ja és még egy: a Timelessness nagyon stílusos befejezés volt, és Bell gyönyörűen énekelte.

Dig 2006.08.13. 23:06:04

A Fear Factory szar volt, lehet, hogy valaki élvezte, de Hammer sátor hangosítása, kritikán aluli.
Nem kell végignézni valamit, ha húsz perc alatt lejön, hogy élvezhetetlen.

z 2006.08.14. 05:55:39

minden sátorban szar a hangosítás, ez nem újdonság
ff után én a bahiába mentem tudósokra (ott ugye eléggé a szövegen van a hangsúly), és abból se lehetett hallani szart se

GRARGH GRARGHOV 2006.08.14. 08:43:01

Ehehehehe....aki aztírta hogy kis szemüveges lúzer, az ma is menjen ki, majd enba jaul nyakonvágja, aztán megtanulja mekkora fülest is lehet kapni tőle :P

amúgy hangosítás tényleg kaki volt, nekem kellett volna hangosítanom :P de mint élmény eszméletlen volt, a pisikrisztus nekem is nagy-nagy kedvencem.

ja és Vinsz, az edgecrusher nem is sz*r nóta, szeptemberben prezentáljuk mi is majd mint gépsonkát, csak gyere le megnézni :)

és AZÉRT sem játszunk pépes babafost :P

BrokenMan · http://panterasite.fw.hu 2006.08.14. 13:05:32

nem értem miért kell basztatni, sztem tök korrekt a cikk. őszintén szólva jobban örülök, hogy nem egy elfogult fear factory rajongó írta a cikket (azoknak persze hogy tetszett a koncert, én se mondanám a panterára, hogy szar volt ha megint jönnének hozzánk). az egyetlen dolog amibe bele lehet kötni, hogy ő neki mik a nagy FF favoritok, de ebbe sem igazán, mert mért ne mondhatná el a véleményét? a hangosításon meg nincs értelme vitázni, az szar és kész.

bobmarli 2006.08.14. 13:38:23

"Aki Radioheadet néz Fear Factory helyett, az köcsög!"- kiabáltam Fodor barátom,.....
No. Madarat tolláról...
Most én is belepofázok, mint kívülálló, szerintem a Radiohead is gáz, meg a Fear Factory is bár másként, más okokból és nem egyformán.
Igazából az a gáz, hogy az idióta szigetesek, berakják ezeket a bulikat a kurva sátrakba és a nangmérnökök meg túl bénák és/vagy részegek ahhoz, hogy jól szóljanak a koncertek.

piskóta 2006.08.14. 14:06:31

Amúgy mi a csöcsért nem lehet egy normális hangzást összehozni? Én nem vagyok szakértő, de szerintem ha odaültetnek, akkor meg tudom mondani, hogy ezért vagy azért nem jó. A hangmárnökök ezt nem hallják? Vagy mi a faszt csinálnak? Vagy fos a technika? Hallottam én már igen jó hangzást két nyomorult hangfalból, szintenulla keveréssel. Az ember kifizet egy rahedli pénzt és kap egy kásás zajegyveleget. Ennyire nehéz tekergetni a potikat?

Carnivora (törölt) 2006.08.14. 17:39:34

Az idei Szigeten egyedül a Fear Factory ért v.mit ez egyértelmű. -

Csartak 2006.08.14. 20:43:42

Komolyan mondom, majd' elsírtam magam a cikket olvasván. Az világos, hogy a FF a földön van, de miért kell rugdosni is szegényt?

Nekem is a Demanu volt anno a kedvencem, de, hogy az Obsolate csak "szódával azért elmegy" kategória lenne... Burton olyat énekel azon az albumon, mint még soha (és azóta sem). Megjegyzem, ezt a színvonalat a koncerten is hozta.

Arra meg hogy az Edgecrusher szar, inkább nem is mondok semmit. Komolytalan...

sinner 2006.08.15. 15:33:40

Hello!

Nem tudom miért kell ennyire lefikázni ezt a koncertet!
Szerintem nagyon jó volt, csak a hangosítással volt probléma, erről viszont nem a F.F. tehet.
Azzal én is egyet értek, hogy a Demanufacture volt a Fear Factory legjobb albuma, de azért a többivel sem volt semmi gond, ott nem az ipari zúzáson volt a hangsúly, hanem egy kicsit dallamosabb volt az egész, de nem értem, miért szólod le az Archetype-ot, azon a második szám, a Cyber Waste van olyan ütős, mint a Replica vagy a Pisschrist.
Én 96-ban is ott voltam a koncerten és most is, a végéig, nem úgy mint Te!
Igen, más volt, de ahogy ezt most Burton is mondta, 17 éve van Fear Factory, azóta nyomják elég intenzíven, keményen, és már nem is olyan fiatalok, ne várd tőlük, hogy egy 18 éves kamasz lelkesedésével végig ugrálja a koncertet.
A zenekar gyenge pontja Raymond Herrera lenne???? Hát nem tudom. Téged nem ismerlek, de kíváncsi lennék, hogy másfél óra ilyen szintű zúzás után, amit Ő csinált szombaton, de mennyire csúsznál el!
És ha nem tetszett a koncert, nagyon helyesen tetted, hogy eljöttél, egy „mélynövésű faszpörgettyűvel” kevesebb volt ott, Neked tudom ajánlani a tegnap esti Placebo koncertet, ott sikítozhatsz nyugdíjas lötyögésre, miközben a szőrtelen zacsidat markolászod és teleélvezed a kis tangádat.

zacc 2006.08.16. 08:03:04

a koncert elvezehtoseget a kovetkezok segithettek elo:
1. ezen nottel fel, akarhogyis de megmozgat
2. eleget ittal hozza
3. tul draga a jegy ahhoz, hogy ne elvezd
nekem egyik sem allt, nem is birtam vegig.
oszintenek kell lenni magunkal, egy idol ledolt.
a cikk pedig korrekt.

tuff 2006.08.18. 00:35:28

hol irta hogy szar?

Csartak 2006.08.26. 18:46:25

Itt:
"megidézik kicsikét az Obsolete-t az Edgecrusherrel, amit már annak idején kimondottan szar nótának találtam"

Mor 2006.08.27. 01:36:00

csodálkozom is hogy senki ne szólta meg.. nekem őszintén semmi bajom nincs a cikk többi részével, csak a "húmilyencímevanrákattintok" bekezdéssel /igaz CSG újságíró stílusa úgy ahogy van nem teccik, néha túl erőltetett stb, de erre nem rétek ki, meg ez egyéni szoc probl h nekem nem tecc/
de az hogy
"Aki Radioheadet néz Fear Factory helyett, az köcsög!" .. hát akkor elég sok köcsög lehet ebben a világban! és én is közéjük tartozok..! másr amúgy bocs, lehet vélemény, oké újságíró megteheti, de nem úgy kell dicsérni hogy másokat szidunk, jó leköcsögözünk, és akkor ezzel szépen nyugodtan feljettem ki véleményt.... mert mondhatnám azt is, hogy aki azt írja hogy "Aki Radioheadet néz Fear Factory helyett, " az a köcsög.. ehm... egy közönséget, meg leköcsögölni .. biztos "fasza." amiután húdewjóérzéslehet hogy nincs már bűntudatod.. akkoris, ezcsak amolyan vélemény akart volna lenni, okés, tudom, hogy a kettő között választva, csodálkozik CSG barátunk ha a másikat választja valaki... csak ezt nem így kéne kifejezni. nagyonnnem.

enba 2006.08.28. 23:40:40

www.youtube.com/watch?v=zUN9zi5oJYM

a fear factory élő teljesítményéről akkor csak ennyit.
süti beállítások módosítása