Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Buzik a Hír Tv-ben

2006.08.12. 16:10 UP

Az FHB kiábrándító péntek reggeli gyorsjelentése után a Vastrabanttal próbáltam volna vigasztalódni, egyszersmind ellauncholni magam részirű a Szigetet. Meglepetésre délután ötkor simán kitaxiztam, ellenállás nélkül jutottam be, ami a hétvégére ígért esőt és a csütörtöki igen szerény látogatószámot valamint az idei, kétmilliárd fölé sikerült költségvetést kalkulálva nem sok biztatót vetít előre a Sziget Kft.-nek EBITDA-szinten.


A Vastrabantot azért, mert abban játszik most Szöllősi "Vakondgyár" Lajos, aki az Európa Kiadótól a Grundon át a Superbuttig gitározta végig a magyar rockzenét, és most egy ilyen vicces, félmetál-félpunk-fél-Bizottság rockprojektet gründolt. Az ötlet jó, a megvalósítás kissé magyaros: a poén akkor üthetne, ha az erős és ötletes metálgitározás mellé sikerülne egy megfelelően súlyos énekest, egy kitetovált százötvenkilós üvöltő állatot találni. Ezzel az idősődő alternatív, bénán mozgó formával könnyen átcsúszik a színpadi produkció a viccnek abba a tartományába, amit cikinek szoktunk nevezni. Pedig a Nagyszínpad című nóta, vagy a Hobo Blues Band-féle 6:3 metálfeldolgozása, a panterás gitározás keveredése a bizottságos zenei tréfákkal, a hardcore-ból, punkból, operettből, stonerből és más keményrockkokból összebuherált zene nagy lehetőség lenne a szomorú magyar rockban valami eredetire, ironikusra és keményre.

Ja, egyébként a Zúzda színpadon volt a koncert, és e helyszínről érdemes egy félmondatnyit ideköhögni: a metálszínpad felé gyalogolva a Honvéd-csónakház előtti úton balra a Duna felé, egy félig fölépített (szerkezetkész) ház mellett áll szegény, nagyjából olyan helyen, hogy még azok sem találják meg, akik keresik, és így nem is működik a Sziget alapvető közönségcsalogatási módszere: hallok valami érdekeset, oszt odamegyek. Ennek megfelelően Vastrabanton sem voltak száznál többen. (Előtte Hippikiller volt, arról lemaradtam.)

Indultam volna át a blueshelyszínre, amit szégyenszemre alig találtam meg, színjózanul, pedig azt gondoltam, hogy nem tudok annyira berúgni sem, hogy ezen a Szigeten, tizenhárom év után nem találjak meg valamit, igaz, tizenhárom év alatt, azt hiszem, egyetlen egyszer voltam a bluesszínpadon, akkor is csak sörért mentem. Most sem bluesra indultam, hanem rockabillyre, persze, mivel Magyarország (sőt: a magyar rocktörténet) egyik leghibátlanabb, legkomolyabb zenekara, a Mystery Gang Rockabilly Trió játszott a bluesszínpadon hét órától. Átvágtam az egész kibaszott vurstlin, körhintán, céllövöldén, mézeskalácsáruson, előbb még beleakadtam a Pesti Est színpadon egy zseb-Oasisba: Tony&Guy-hajak, fekete pólók, gerjedő gitárok és nyávogós ének. Ha volna magyar New Musical Express biztos ők lennének a holnap Beatlese. Egy pillanatra meg is álltam volna, de ekkor az énekes úgy konferált föl egy számot, hogy "...most következik az a nóta, amiből a klip is készült", és én ettől idegrángást kapok. Miért gondolja minden zenekar, amelyik képes volt egy szaros videót összehozni, hogy erről meg kell emlékezni a konfokban, hogy ez valami nélkülözhetetlen információ volna a közönségnek? Ki a faszt érdekel, hogy melyik nótából készült klip, melyikből nem? Úgyse láttam azt nyomorult klipet, és nem is fogom megnézni. Ha meg már láttam, akkor tudom. Ez fecsegés, semmitmondás, bénaság, kedves zenekarok. Mindegy, elmenekültem gyorsan.

Mystery Gangre menet még beleakadtam Para-Kovácsba, aki számtalan felejthetetlen Sziget-élménnyel ajándékozott meg régen, még alkoholista korában, és ha nagyon ki akarnék vele baszni, akkor itt föl is idézhetnék egy-kettőt, most viszont józanul és nyilván tisztességes honoráriumért vezetett műsort egy homályos rendeltetésű sátorban, ahol rajta kívül még Miss Balaton-szépségkirálynők is álltak a színpadon. Valami promóció lehetett, mint tíz sátorból kilenc.

Na, lényeg a lényeg, a blues színpad majdnem a világzenénél, az út mellett, egy szofisztikáltabb körhinta egy dodzsem meg a Hír Tv kivetítőfalának közvetlen szomszédságában van. A kivetítőfalon pedig, az óriási Hír Tv logó alatt, ott, ahol szürke hétköznapokon Usztics Mátyás szokott buzizni, éppen a Scissor Sisters vezérbuzijai nyilatkoztak. (Minden vurstli, lejárt popsztár, hippiskedés ellenére ezért lehet szeretni a Szigetet.)


A Mystery Gang pedig, mint mondtam, valószínűtlenül hibátlan és profi zenekar a Kárpát-medencében tapasztalható rockandrollállapotokhoz képest, így hát itt jó ezer ember kezdett táncolni az ötvenes évek jungle-ritmusaira, a klasszikus MG-számokat – Sometimes I Feel Like a Rockabilly Star, Wiggle Baby, Betty Page - még énekelték is. Nemzetközi műfaj: németek, olaszok, hollandok is simán bele tudtak érezni egy perc alatt. Ez a félig akusztikus zene nem nagyon él meg nagyobb színpadon, de ebben a három csávóban van annyi energia, őszinte, kőkemény rockerság, hogy valószínűlen a Népstadionban, huszonöt nézőnek is képes lenne jó koncertet játszani. (Jóval többet hibáztak, jóval erőtlenebbül szóltak, mint az otthonosabb klubbulikon, de így is vitték, sodorták magukkal a közönséget, és magasan a nap legjobb koncertje volt.)

Aztán még a nyolcvanas évekkel kísérleteztem a Bahián, vesztemre. Titkos kis kedvencem, a Karabély tényleg megpróbált mindent, hogy megteremtse a nyolcvanas évek hangulatát: reménytelenül bénázott a hangtechnikával, ahogyan csak Pajor szokott volt, aztán alig harminc percnyit pengette azokat a jó kis umcaccáit, de megfigyeltem, minden Szigeten ezt csinálják. A Balatonhoz még fűztem volna reményeket, talán három éve volt egy teltházas és félelmetesen erős koncertje itt. Most csak egy fél számot bírtam, szörnyen szétesett volt, ami nem mindig baj, de most unalmasan volt szétesett.

A nap hőse az az olasz csávó, aki a Greenpeace előtti úton átlátszó söröspoharakkal játszott ittapirost-holapirost a körégyűlt tömeggel.

15 komment

Címkék: beszámoló sziget

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flombi 2006.08.12. 17:00:37

Te jó isten! Ez a Mistery Gang az egyik legszarabb zenekar volt, amit hallottam. A karaoke sátorban Nirvanat éneklő 10 éves kölyköknek jobb hangjuk volt. Egy akkordra épített zenemű, és még büszke is rá....

Märton Hellstörm · http://thekillingscreens.com 2006.08.12. 17:46:41

flombi... ezt nem kéne erőltetni...
pont a mystery gang-et oltani...

szerintem veszélyes terepre tévedtél...

MongolBeteg 2006.08.12. 18:24:34

A Mystery Gang egy unikum itt ameddig csak a szem ellát...
Aki legagyizza őket az talán menjen "megasztár" (röhög a vakbelem) típusú műsorokba csápolni, az való neki...

flombi 2006.08.12. 20:08:56

Macho, jaj, most mi lesz?

MongolBeteg, miért cserélném az egyik gagyit a másikra?

Dzsefi 2006.08.12. 20:27:39

ja, Jerry Lee Lewis, Buddy Holly, Johnny Cash meg a többi tahó is gagyi volt, miért pont ők ne lennének.... végülis csak a modern zene gyökerei.

Märton Hellstörm · http://thekillingscreens.com 2006.08.12. 20:54:59

megmondom mi lesz...

most egy picit elgondolkodsz azon, hogy mi a különbség az öncélú fikázás, illetve az építő jellegű kritika között...
persze mindenki azt mond, amit akar, tehát nem arra akarok kilyukadni, hogy bármelyik is kötelező lenne, csupán arra, hogy ez egyik égő...
ráadásul most személyeskedni fogok: te is égő vagy...
pont egy olyan zenekart találsz be, akik a legkevésbé érdemlik ezt meg...
de mondok még két dolgot...
kurva nehéz egy akkordra felhúzni egy számot, úgy, hogy üssön... (a diamond ringről van szó, ha nem tévedek...)
a rockabilly pedig egy olyan műfaj, ahol nehéz eredetit, illetve újat mutatni...
a mystery gangnek mindkettő sikerült...

egyébként halgass bele - nagyokos - a when the band is hot (a dig that rock albumról) című nótájukba, ha arra jársz... abból még a magadfajta is rájöhet, hogy Egri Péter alias Tattooed Pete azért tud gitározni...

flombi 2006.08.12. 22:18:34

Dzsefi, a felsoroltak fényévnyi távolságra vannak a Mystery Gangtől, akiket amúgy nem tahónak, csak gagyinak tartok.

Macho, mégis mi volna az építő jellegű kritika, és mi haszna volna egy index blog commentjei között? De tessék: szerezzenek egy énekest. A hangszeres játékkal és főleg magával a műfajjal nincs gondom, "az öncélú fikázásom" a kritikán aluli énekhangra vonatkozott.
Elhiszem, hogy kurva nehéz egy akkorból számot csinálni, de az eredmény ismeretében kár is vele próbálkozni.
A személyeskedésed meg téged minősít, nem azért írtam le a véleményem, hogy bárkit megsértsek, úgyhogy nem is kéne magadra venned.

psychocowboy 2006.08.12. 23:11:48

Csak annyit jegyeznék meg, hogy énekes ide vagy oda, két dél-afrikai ismerősöm a Mystery Gangre gerjed ezerrel, és nem azért, mert én mondtam nekik, vagy bármi, hanem csak szimplán, mindenféle magyaros háttér nélkül rákattantak...

psychocowboy 2006.08.12. 23:13:32

Ja, Londonból jelentem mindezeket

job 2006.08.13. 00:21:00

Ejnye Péter, majd jól letolnak hogy csak a hírTV-t emelted ki a támogatók közül és a Népszabot meg nem. Igaz abban csak fasisztáznak, nem buziznak; de kinek a pap, kinek a lelkész.

[] (törölt) 2006.08.13. 11:41:17

"szerintem veszélyes terepre tévedtél..."

mi a faszom lenne ebben veszelyes? vagy most jon az a resz, hogy megall ejfelkor egy kavebarna Pobjeda flombi haza elott?

LOL

[] (törölt) 2006.08.13. 11:45:46

...egyebkent szomoruan kellett megallapitanom, hogy Szollosi nem tud rajzolni:

www.vakondgyar.hu/tobbi.html

ilyen falurajzokat utoljara az oviban lattam.

Märton Hellstörm · http://thekillingscreens.com 2006.08.13. 12:45:20

"most jon az a resz, hogy megall ejfelkor egy kavebarna Pobjeda flombi haza elott?"

hahaha... kedves szűretlen ismeretlen ismerős... ezzel egy elég vicces dologra tapintottál, de ez persze szigorúan magánjellegű offtopic; szóval csak jelzem...

(amúgy az ellenérvek ütköztetése, mint olyan, az szigorúa az elvek vonalán zajlik, ha nem tűnt volna föl...)

Flombi... a személyeskedésem valóban engem minősít... de meg kell húzni a vonalat, amikor az embernek ki kell állni saját magáért...
én pedig relatíve kevés dologért állok ki, de a mystery gang az ebbe beletartozik...

és nem a nehéz gyerekkorom, vagy egyébb faszságok miatt... azért mert jók...

amúgy a diamond ring nekem se épp a kedvencem...

cherry baby 2006.08.14. 09:45:49

A mystery gang után jó volt a Prison band. Nekem nagyon tetszett :)))

Pingvin 2006.08.15. 01:06:32

Kedves Flombi!

Iszonyatosan felháborító, ahogyan pocskondiázod a Mystery Gang-et!
Tudod nem azzal van a baj, ha valakinek egy zenekar nem tetszik, mert hát ugyebár emberek vagyunk és ráadásul különbözőek, ezért megesik ha valakinek valamilyen banda nem jön be! Én sem szeretem a világ összes zenekarát!
A probléma azzal van, amilyen stílusban leírtad... Mondjuk írhattad volna kicsit finomabban is a véleményedet, és nem ilyen alpári stílusban!
A másik dolog pedig, hogy máskor ha elkezdesz ócsárolni egy remek rockabilly bandát legalább azt nézd meg, hogy a nevét hogy kell leírni! Ugyanis ha nem tűnt volna fel, akkor a Mystery Gang neve "y"-al van írva és nem "i"-vel! Na ennyit erről!
Mindkettő téged minősít !
Igazat adok, az előttem szólóaknak, nézz inkább Megasztárt, az való neked !

A Mystery Gang-nek pedig GRATULÁLOK a szombati visegrádi koncertért, nagyon jó buli volt!!! Most is hoztátok a remek formát!

Köszönjük!
süti beállítások módosítása