Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

"Öreg, dagadt köcsög vagyok"

2006.08.11. 09:45 vb

Eleinte értetlenkedve álltunk, hogy mi történt a Kispál és a Borzzal és a körülötte kialakult kultusszal, mivel a közönséggel együtt mi is unatkozni kezdtünk, végül megtudtuk, a Kispál azért játszott ramatyul, mert nem működtek normálisan a fülmonitorok.

Az idei Kispál-koncert erőtlen volt, lagymatag, és unalmas is. Pedig az együttesben van erő, ezt mutatta a két ráadásszám is, amit olyan tempóban és hévvel nyomtak le, hogy utólag meggondolva, az előtte lévő egy órát nyugodtan el is hagyhatták volna.

„Kispálék vagy a nagy fesztiválokat unják, vagy saját múltjukat, mindenesetre a közönséghergelő számokat szinte rendre kihagyták. Nem volt Húsrágó, hídverő, nem volt Zsákmányállat, se Föld, kaland, ilyesmi. Persze lehet, hogy a közönség nem igényli már ezeket a számokat, pedig nem éppen fiatal együttes már a Kispál és a Borz, a közönség ennek ellenére mindig megújul, ami tulajdonképpen kellemes, legalább nem valami veterántalálkozón érzi magát az ember, - igaz Lovasi messziről nézve egyre jobban hasonlít Szörényi Leventéhez” – ad hangot Györgyi tudósító őszinte csalódottságának.

A számok szerkesztése nagyon tudatos lehetett, ezt mutatja legalábbis, hogy az összes szomorú, lassú, szexes szám szürkületre jutott, ez a blokk aztán jól el is húzodott, és lett az egészből valami szentimentális izé. Még szerencse hogy volt Forradalmár, meg Ha az életben, meg Tiszai pályaudvar, meg a Nulla óta kettő perc. Ezek nélkül kellemetlen lett volna.

„Öreg, dagadt köcsög vagyok” – jelentette ki Lovasi András a koncerten, akin mi nem észleltük az általa felsorolt jelzőket, még akkor sem, amikor később a backstage-ben közelről szemügyre vettük. Mindenesetre ez a fajta életérzés elég jól lejött a koncertről.

Szóval elég bepunnyadt koncertet adott a Kispál, hiába játszották el a végén a megaslágereket, nem ugráltuk sima talpúra a cipőnket. Az össszbenyomásunkat végül az módosította 180 fokkal, amikor a backstage-ben belefutottunk magukba a zenészekbe, akik elmondták, mi volt a baj.

„A fülmonitor nagyon recsegett, alig hallottunk valamit” – mondta Dióssy D. Ákos billentyűs, majd ezt a hírt nem sokkal később a pultnál flangáló Lovasi András is megerősítette. Mindkét zenekartag elbeszéléséből kiderült, hogy húsz másodpercenként jött valami idegesítő recsegés. Így nehéz lendületes koncertet adni, az tény.

23 komment

Címkék: zene koncert sziget

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sinya 2006.08.11. 10:04:55

Nem az első eset hogy ilyen van. Hogy a KPÉAB szarul játszik...

És mindig megmagyarázzák.

S.

ikarus 2006.08.11. 10:32:13

Szerintem meg igenis jók voltak, én jól szórakoztam.

aszfalt 2006.08.11. 10:56:54

háát a KOTTÁn se voltak vmi jók mondjuk ott lehet a mézespálesz volt a hibás de akkor is... szedjék már összemagukat,nekem nagy csalódás volt az a koncert

lumpelem 2006.08.11. 11:01:50

szerintem ez a cikk a szar, de elég rendesen

bllgd 2006.08.11. 11:04:10

hát szerintem meg nem volt szar, efotton például ennek a 10%-át adták, és én a botfülemmel, a tömegben hallottam hogy recseg valami.

a teknikával valami általában nem stimmelt tegnap se, jovanotti basszerétől 1 db hangot lehetett hallani végig (mármint azt az egyet sokszor)

komolyan, a sok túlérzékeny kispál rajongó meg zárkózzon be a kisszobába egy liter borral és csévélje a régi kazettáit amíg szarrá kopnak.

bllgd 2006.08.11. 11:05:46

ja és hogy egy újságírónak az az egyetlen élménye egy koncerten, hogy a backstage-ben lát egy félrészeg rokkert, az szerintem szánalmas.

kam 2006.08.11. 11:06:23

Tavaly is ez volt, szóval idén már el sem mentem. De az egész Sziget egyre unalmasabb. Egyetlen koncert van, amire ki fogok menni, de amúgy...
KisPál tavaly is ratyi volt, ugyanazt a koncertet adták, amit egy héttel a Sziget előtt asszem az A38-on. Ugyanolyan sorrendben játszották ugyanazokat a számokat. Ma már jobban megéri betenni otthon a lemezeiket, mert az még minőségi élmény, nem úgy, mint a koncertjeik.
Esküszöm, sajnálom, hogy nem születtem 10 évvel korábban, hogy lássam őket fénykorukban! De ez van.

sonne 2006.08.11. 11:14:46

szerintem unják a nagyszínpadot. nyomás ide, itt valszeg jobban fogják élvezni a saját koncertjüket is az öregfiúk:

2006. 08. 20. Őriszentpéter, Hétrétország Fesztivál

sr 2006.08.11. 11:29:13

15 évvel ezelőtt egy kb. 200 nm-es kis kaposvári klubban voltam Kispál-koncerten. Maratoni hosszúságú volt, nemcsak saját számokat játszottak, Lovasi a végén már ülve játszott, énekelt. Az volt a fénykor? Kétségkívül jó volt!

Kovre 2006.08.11. 11:29:25

A cim a Lovasi stilusa - de nem kell komolyan venni. A plebsnek tenyleg kellett volna Szokitett no, Emese ...
En szeretem oket, es elveztem ezt a konczertet is :)

lyrán 2006.08.11. 11:51:53

Hát szerintem már régóta nem az igazi a Kispál. Bár lehet, hogy csak én öregedtem ki. De 10 pár éve még igazán élvezték a koncertjeiket és látszott is rajtuk.
Lovasi lavórban énekel... Na az felejthetetlen. :DD

Robin Hód 2006.08.11. 12:10:09

kam! Tényleg sajnálhatod, hogy a 90-es évek első felében nem láttad őket. Jó kis pörgős koncerteket adtak le. Aztán kb. a harmadik-negyedik lemezük megjelenése után elkezdett akadozni a gépezet. Már akkor is adtak olyan pocsék koncerteket - hangulatuktól függően -, hogy lényegében eltingli-tangliztak másfél órát, a slágereiket meg direktbe kerülték (sika, kasza, léc - ismerős nem?). De, ha jól jött ki nekik a lépés, akkor nagyon jó kis fellépést tudtak összehozni.
Bár nem voltam koncertjükön, vagy nyolc éve, úgy látom ez a tendencia csak romlott azóta.

Flea 2006.08.11. 12:42:04

Nem voltam sose nagy rajongó, de az utóbbi években a Szigeten mindig ott voltam, mert elkapott a hangulata. Na ez se mostz, se az EFOTT-on nem történt meg.
Egy haverom aki régebben járt koncertre az első szám közepén annyit mondott: Lovasi nincs beb***va ez nem lesz jó koncert és tovább állt. Leszámítva az utolsó két számot ő döntött jól... Jövőre nem töröm magam, hogy ott legyek. Kár!

mángorló 2006.08.11. 12:47:57

lovasi mindenhol azt mondja h túl régóta vannak már benne a zenében. a szigeten egy beszélgetésen is ezt mondta "nem értem miért nem tűnünk már el a picsába" utalva arra h hol vannak az új zenekarok akik leváltanák őket. szerintem kurvára unja már és pár éven belül abbahagyják

tampet 2006.08.11. 13:34:58

Nem voltam a Kispál koncerten, viszont nagy kedvenc volt a Bandi a hegyen CD, Lovasi-tól, rojtosra hallgattuk. Aztán elzavarták a dobosukat és oda lett a zenéből a lüktetés. Ekkor tapasztaltam meg, hogy egy "jól" megválasztott diszkó ritmussal a legjobb nóta is dögunalom, nekem legalábbis. Persze izlések és pofonok...

sn4ke 2006.08.11. 13:52:50

az a helyzet hogy nagyon sok koncertet nyomattak már le ezidő alatt. lovasi , saját bevallása szerint is elfelejti a dalszövegeket ezért lehet az is hogy egymás után pár koncerten a számok sorban ugyanazok. én nem húznám le őket. el kell menni 5-6 koncertjükre (kisebb klubokba is) és utána le lehet vonni a következtetést. lovasiék nagyon jók.

igazisrác 2006.08.11. 14:35:05

És olyanról nem hallottatok még, ti gyászolók, hogy egy zenekar fejlődik?? Miért kell mindig múltba merengeni, és keseregni azon, hogy nem pörögt a Kispál?? Szerintem ez az új hangjuk az igazi, hegedűvel és (időnként) a Jucival. Ne is legyen pörgős punk-rock többet! Arra jöjjenek az új bandák!!!!

Crni 2006.08.11. 14:47:33

"Áhhh! Lovasi kész, kiszállt, megtört, kiégett. Fenn lakik a hegyen magányosan, és Torót olvas."
Egy kalap szar volt a konkert, legyünk őszinték. Az ok sajna másodlagos.

Kovi 2006.08.11. 21:37:53

Elolvastam a cikket amely inkább egyéni mintsem objektiv. Minden mondatba nem akarok belekötni, mert akkor egy új cikket írnák ami visznont nem a kommentek közé való.
Először is :"a közönséggel együtt mi is unatkozni kezdtünk". Ezt én kikérném magamnak mivel én is a közönségben voltam, és nekem például nagyon tetszett, szerintem másoknak is, hiszen torka szakadtából ordította mindeki a számokat, amelyeket vastaps és sikoltozás kísért. Ezzel szeretném megcáfolni azt a mondatot is miszerint: "Az idei Kispál-koncert erőtlen volt, lagymatag, és unalmas is."
Másodszor pedig eléggé szüklátókörűségre utal az, hogy ha bizonyos a cikkben említett számok nem hangzanak el akkor az a koncert már rossz. Gondoljunk bele hogy ha mindig ugyanazokat a számokat játszanák akkor érdemes lenne e kimenni egy koncertre, utazni több 10 vagy 100 kilométert, vagy inkább otthon betenni egy cd-t és kedvenceket agyonra hallgatni. Szerintem pont ettől válna egy Kispál koncert unalmassá, vagyis ha mindig ugyanazokat a jól megszokott számokat játszanák.
"A számok szerkesztése nagyon tudatos lehetett...", igen, valóban ezzel egyetértek, de talán ennek is megvan az oka. Ugyanis, ha végig pörgős számokat játszanak talán a tömeg ott esik össze ahol van, mivel masfél órát végigugrálni azért elég jó kondi kell.
Harmadszor pedig ez a mondat valahogy nagyon nem stimmel :"Szóval elég bepunnyadt koncertet adott a Kispál, hiába játszották el a végén a megaslágereket, nem ugráltuk sima talpúra a cipőnket." . Nem tudom hogy a cikk írója vajon honnan nézhette a koncertet, vagy esetleg neki is csak mesélték, hogy milyen volt, de én ugyláttam hogy a közönség úgy beletaposta a földet beborító műanyag takarólemezeket a sárba, hogy azok vagy darabokká törtek vagy majd csak markolóval lehet őket felszedni.
Sajnálom hogy mégis "cikket" írtam "a cikkről" . Végezetül annyit szeretnék tanácsolni az írónak, hogy sose úgy menjen el egy koncertre, legyen szó bármilyen zenekkarról, hogy neki ez most úgy se fog tetszeni, mert ekkor születnek az ilyen raty cikkek, mint amilyen a fenti is!

liebmanndini 2006.08.12. 02:05:50

szerintem meg full gáz, hogy a Szigeten (meg egy csomó hasonló helyen, ahol láttam őket) a kispál folyamatosan szar.
hisztiznek, hogy mi nem jó és elhiszem, hogy nem lehet játszani, ha valami ciripel a fülébe az embernek, de akkor meg klubkoncerteket kell adni...

mellesleg sokkal jobb volt, mint a Sziámi...

vb 2006.08.12. 15:17:05

kedves kovi, kösz a részletes hozzászólást, csak gyorsan erre a jótanácsodra reagálok: "sose úgy menjen el egy koncertre, legyen szó bármilyen zenekkarról, hogy neki ez most úgy se fog tetszeni, mert ekkor születnek az ilyen raty cikkek, mint amilyen a fenti is!"
a tanács szuper, teljesen egyetértek vele, csak az a nagy kár, h jelen esetben durva tévedés, szerzőtársammal ugyanis a legpozitívabb elfogultság jegyében vettünk részt a koncerten, de sajnos nem mehettünk el szótlanul amellett, amit tapasztaltunk.
ja és ne haragudj, h téged nem vettelek észre a tömegben (figyeltelek pedig tökre) a körülöttem lévő átlagra gondoltam, amikor leírtam azt a mondatot, h unatkoztak az emnberek.

punidown 2006.08.16. 23:36:24

,,Thoreaut olvas és nyers koszton él"- elnézést, de ez így helyes

Aberrált atya · http://www.yellowspots.hu/ 2006.08.17. 01:35:18

A Kispálnak a "Holdfényexpressz" volt az utolsó számomra hallgatható, jó albuma, aztán a "Velőrózsák" pár száma még megállta a helyét, de onnantól vége. A koncertjeiket már kb 5 éve nem nézem meg, még ha egy olyan fesztiválon lépnek is fel, ahol éppen ott vagyok. Erőltetett, fárasztó.
süti beállítások módosítása