Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Franci meg a loliták

2006.08.10. 10:12 vd

A Quimby koncertet követő Franz Ferdinand az első igazi szupersztár élmény az idei szigeten, a várakozásnak megfelelően százával tolonganak a tinilányok a Nagyszínpad előtt. A közönség átlagéletkora a színpad felé csökken, viszont a lolitákon kívül meglepően sokféle a tömeg. Néhány raszta hajú gimis sztóner is feltűnik, pedig abszolút nem ilyennek képzelek egy tipikus Franz rajongót.

A fiúk most járnak másodszor a szigeten. A tavalyi koncertjük feszes volt és kifejezetten jól szóltak, a mostani viszont kicsit fáradtan indul. Ez persze csak nekem tűnik fel, körülöttem mindenki lökdös és énekli a szöveget.



„You’re lucky lucky you’re so lucky!”

Szinte kelletlenül nyomják a rutint, pózolnak, ugrálnak, meg minden, Alex Kapranos pedig magyarul mondja a számok között, hogy "köszönöm". Eluralkodik rajtam a kritikus rosszindulat, és mindenbe bele akarok kötni. Fásult profik, nem is szól olyan jól, mint tavaly, miért csak az énekesen van zakó, biztos a hosszú turné miatt unják már, stb. Mellettem három hosszú hajú rossz arc folyamatosan stage-divingolni akar, de mivel mindig a színpad felé próbálják, ezért csak alig fél métert jutnak előre, viszont sok embert rúgnak tarkón. Stage-diving első lecke: mindig szemben a tömeggel, hátrafelé haladj, mert akkor talán látnak, és tovább tudnak adni, nem pedig hirtelen zuhansz egy farmerdzsekis nyakába.

Két szám között a kivetítő a tömegben a jó csajokat próbálja mutatni. Magamban könyörgök, hogy valaki mutasson cicit, mint a régi Mötley Crüe koncerteken, de persze ez már nem az a fajta rock n’ roll. Meg amúgy mind börtönbe kerülnénk, hiszen itt a cicik alig tizenöt évesek. A hangulat közben lassan emelkedik, mégis csak tud bulit csinálni a zenekar.

„So if you’re lonely”

Erre már kitör a hiszti, a tömeg vadul ugrálni kezd. A zenekar is mintha felébredt volna, össze-vissza pattog a színpadon, és sorban lejátssza a legjobb számait. Közben én is elfelejtek cinikus lenni, érzem, hogy a karom felemelkedik, és rugdosom az előttem állót a térdemmel. Mellettem a srác üvölti, hogy holnap vesz egy gitárt és rocksztár lesz.

6 komment

Címkék: sziget

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Märton Hellstörm · http://thekillingscreens.com 2006.08.10. 11:14:52

szerintem is kissé rutinból tolták a szett első felét...
de hát nyolcmillió éve turnéztatják ezt a lemezt, elég csak megnézni a honlapot... (jó, ez nem mentség...)

ellenben a második felére nagyon rápörögtek a témára... amikor Alex Kapranos benyögte a koncert kb 1/3-nál, hogy a tavalyi szigetelés volt az egyik legjobb fellépés-élményük, akkor simán betudtam ezt az óvatos rutinnak...
de a végére ezt el is hitették velem... zseniális volt... szerintem kurvára élvezték... (én mindenesetre ezt tettem...)

más a burn this city (hárman tolták a dobot!!!) alatt észrevettem, hogy mellettem Kiss Tibi áll... a szám végén megragadtam az alkalmat, hogy közöljem vele; évek óta járok quimby koncertekre, de ez a mostani volt a legjobb... frankón... láttam rajta, hogy nem én voltam az első, aki ezt mondta, de azért kezet fogot velem és megköszönte... ennyi...

ne értsetek félre; nem a kurva hippi-sunhsine-happiness szól belőlem... (minden okéééé!) a tegnapi napom enélkül a két koncert nélkül úgy volt szar, ahogy volt... frankón... de a két zenekar feledtette valamelyest a dolgot...

wilder.wein 2006.08.10. 12:40:43

a tavalyival nincs összehasonlítási alapom, de nagyon élveztem! Elöl a This Boy alatt már akkora zúzda volt, hogy hátrébb kellett jönnöm, egy-két tarkóntúgás kijutott nekem is:) Volt amúgy sok jó csaj, huszasok is bőven. A Jacqueline meg az Eleanor... nagyon állat volt, már ezekért megérte eljönni...és külön piros pont a Lynsey Wells miatt, aminek úgy látszik csak én tudtam a szövegét:) legalábbis amerre álltam.

lilcsi007 2006.08.10. 14:29:03

Bár én csak szolidan, öregecskén ülve néztem/hallgattam végig az FF-et, de HATALMAS koncertet nyomtak. Bár most, h megpróbálom felidézni a koncertet, az eleje valóban nem indított be annyira.
Lényeg, h - az ülés miatt - felső testtel végig mozogtam az egészet, a végén meg ráztam a fejem, karom, szinte majd' fel is pattantam! Tehát a tavalyi koncert után idén sem kellett csalódnom!

Elég finnyás a zenei izlésem, de tény, h az első albumot rongyosra hallgattam...

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2006.08.10. 15:56:06

nem stage diving hanem body surfing

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2006.08.10. 17:29:35

burn this city = this fire
szerintem meg olyan volt mint egy diszkó-pink floyd koncert, annyit jammeltek hogy a végére meguntam. a franz ferdinand számok nem minden ok nélkül 3 percesek, feszesek és kész, közben nem kell szólózni.
persze én is ugráltam meg ordibáltam, de a végére elsírtam magam, hogy mekkora sztár lett alex kapranosból, aki a tömegbe nyomja a gitárt, hogy azok hadd fogják meg.

futaki 2006.08.10. 18:04:08

Susheela Raman

Hát, amikor először hallottam az bizony a ritka nagy felfedezések ízét idézte. Lehengerlő a nő, így énekelni még senkit sem hallottam. Ahogy finoman fojtja le a hangokat... Látszott rajta rühellte a közeli színpad agresszíven tolakodó hangját, mert itt nemcsak énekelgetés volt kérem szépen, itt minden dalnak súlya volt. Kár, hogy nem egész zenekarral jött, akkor talán a zúzósabb darabokat is nyomta volna, s kár hogy nem önálló koncertre, mert akkor talán több figyelem jutott volna rá. Utána az egész sziget, élen az itt ajnározott konzumzenész FF-el olyan tétnélküli volt, olyan túlontúl ismerős.
Ellenben Susheelat úgy tűnt alig ismeri valaki, néhány francia lazáskodott mellettem, örömködtek s kész.
Szervezzen neki valaki hozzáértő egy normális koncertet, láttam a mezzon, nagy zenekarral, - hát barátaim néha-néha bizony megállnak a csillagok az égen.
süti beállítások módosítása