Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Költő lettem, sajnos

2007.01.29. 23:36 TonyCaviar

Mondhatnánk, hogy klasszikus hiba, amikor a dalszerzőnek vagy a rajongónak az a víziója támad, hogy a szöveg, amit hallgat, az tulajdonképpen költészet. Merthogy van olyan jó, mint amit a jó költők írnak. Ez esetben azonban úgy tűnik, inkább fordítva történt: a költészet érezte úgy, hogy kell neki a Kiss Tibi meg a Quimby-szövegek, merthogy vannak olyan jók, mint más elsőkötetesek művei. Konkrétan a JAK-füzetek szerkesztősége – mondjuk a főszerkesztő, K. Kabai Lóránt, aki maga is többször kommentelt nálunk – gondolta úgy, hogy kell, hiszen ha ezt Kiss Tibor ambicionálta volna, biztos korábban is közreadhatta volna dalszövegeit. De nem – ellentétben a Csáp Gézán többé ki nem mondható nevű, szintipopper tini-bálványból lett szánalmas, tüsihajú giccshuszárral –, Kiss Tibi jól tudja, mi a különbség vers és dalszöveg közt, de nyilván meggyőzték, hogy jó lesz ez így. Költő lettem, sajnos, mondhatná rezignáltan.

Pedig neki volt igaza. A dalszöveg az csak dalszöveg, bármennyire használja is a költészet eszközeit, úgymint metafora, hasonlat, rím, satöbbi, az azért nem vers. Ez pedig azért baj, mert ha valaki nem ismeri a Quimby-t, azaz nem hallja ott a sorok mögött Kiss rekedtes, gúnyos, búslakodó baritonját (?), az a Ventilátor Blues című verseskötetet nem igazán fogja élvezni. Onnan tudom, hogy teszteltem valakivel, aki megismeri a jó verset, és nemigen hallott még Quimbyt. Ha valaki odahallja a szövegek mögé a Quimby-t, akkor tetszeni fog, ezzel nincs is semmi baj. De akkor meg bennfentes közönségre számítunk, és a látszattal ellentétben nem lépünk ki az irodalom szélesebb nyilvánossága elé. Attól még, hogy egy verseskötet elejére odaírjuk, hogy „válogatott dalszövegek”, attól az még verseskötet marad, hiszen nincs hozzá zene, se énekhang, melyekkel együtt az említett műfaj élveződni szándékoztatott. De hát bocsánat: ezt lehetett előre tudni.

Kiss Tibor: Ventilátor blues
JAK-L'Harmattan, Budapest, 2006
1200 Ft

12 komment

Címkék: vers könyv magyar irodalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Foszt? 2007.01.30. 09:47:40

Bennfentesség ide vagy oda, Kiss Tibi a ma élő egyik legnagyobb költőnk, szerintem.
Respect.

marlington 2007.01.30. 15:03:15

Én egyetértek TC-vel, a legjobb dalszövegíró igen ,de költőből sok jobb van...

én 2007.01.30. 21:27:21

emos a borító??? ezt Tibi festette:)

Plechazunga 2007.01.31. 17:43:18

jah, mert kétféle stílus van, ami vidám az hippis, ami meg nem az emos.

gihihi

Madafaka · http://madafaka.blog.hu 2007.01.31. 20:26:57

igazából nem akartam megmagyarázni, de ez amit írtál tök hülyeség. ráadásul a kép annak ellenére emos, hogy vidám.. merhogy ez bizony nem egy szomorú bohóc.

jazzbubu 2007.02.01. 16:02:48

TonyCaviar:
Minden szavaddal egyetértek.Nem kell össze-
mosni a kettőt(vers és dalszöveg).Vannak vi-
szont üzleti szempontok,a kötet biztos jól
fogy.Vettem én is egyet ajándékba,rajongónak.
A legnagyobb hibát a sorozatszerkesztő nem
Kiss Tibi kötetének kiadásával követte el.
(Én még nem olvastam olyan dalszöveget,ami
versként is megállná a helyét.Más műfaj.)

kkl 2007.02.02. 10:59:21

A kritikát értem és elfogadom; most csak két dolgot szeretnék pontosítani.
A JAK-nak nincs főszerkesztője, így én sem lehetek az, csak sorozatszerkesztő.
A Ventilátor blues nem verseskötet, s nem is mutatja magát annak.
k.kabai lóránt

én 2007.02.07. 17:41:26

sziasztok!
nagyon jó volt a pim-es könyv bemutató! gratulálok Kemény István 2 leányzójának, nagyon szépek, arik volt! Csak így tovább!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.02.13. 12:08:32

jazzbubu 2007.02.01. 16:02:48
(Én még nem olvastam olyan dalszöveget,ami
versként is megállná a helyét.Más műfaj.)

rossz dalszövegeket olvasol az lehet a baj. (naja nem béby syters, és pákó szöveg, az tényleg nem lenne jó versnek)

nagyon sok olyan van ami megállná a helyét versként is. és az igaz fordítva is. hallottam már megzenésített verseket: petőfit, józsef attilát, villont; elég ütősek tudnak lenni a versek, jó kis zenével.
süti beállítások módosítása