Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Tökéletes lemezek: Judas Priest - Defenders of the Faith

2006.10.17. 12:06 sixx

Amikor 1984-ben a Judas kijött ezzel a lemezzel, tulajdonképpen már a csúcson voltak, hiszen sorban a 10. anyagukkal zúzhatták le a gyanútlan zenehallgatók agyát, és milyen jól tették. Nem sok olyan zenekart tudok felsorolni, amelyik ennyi anyag után is képes volt megújulni, valami olyat adni a rajongóknak, hogy a fejük leszakadjon a helyéről, amikor meghallgatják - a Judas Priest pontosan ilyen zenekar.

Az első pár album lassabb, megfontoltabb tempója után fokozatosan jöttek a keményebb, hevimetálosabb témák, közben megszületett a valószínűleg "minden idők legtöbbször feldolgozott száma" címre büszkén pályázó Breaking the Law is, de nekem 14 éves fejjel akkor is a Freewheel Burning volt, ami betette a kaput.

Sok mindent rá lehet fogni a Priest legénységére, de azt igazán nem mondhatjuk róluk, hogy nem vették komolyan azt, amit csináltak. Halford bőrben tetőtől talpig (hja kérem, akkor még fogalmunk sem volt arról, hogy miért is), annyi szegeccsel, amivel a Stephen Colbert hidat simán össze lehetne ütni egy hétvége alatt, aztán ott volt a földbe gyökerezett lábakon folyamatosan headbangelő basszer, Hill, és persze a két gitáros, akik az ikerszólókat mint olyat juttatták el hozzám, és ezért nagyon hálás vagyok. A dobos Holland, bavallom, soha nem tartozott a kedvenceim közé, néha eljátszok a gondolattal, hogy milyen lett volna ez az album Scott Travis brutális játékával, de ezt persze soha nem fogom megtudni.

A lemezt nyitó Freewheel Burning (asszem szó szerint fordítototta B. Tóth László "Égő szabadkeréknek", egyem érte a kis szívét) megadja az alaphangot, hevimetál ez kérem szépen, jó tempós kis koncertnóta. A Jawbreaker ott folytatja, ahol az előző abbamaradt, következik a pihentetős/közönségénekeltetős Rock Hard, Ride Free, majd a lemez csúcspontja, a Sentinel, aminek a szólóját nyugodtan lehetne tanítani is a rocksulikban világszerte. A lemez hátsó fele kissé leül tempóban, de kellemesen headbangelhető továbbra is, abba ne hagyjuk a hallgatást a címadó nóta előtt.

1984-ben így szóló lemezt nemigen adott kis más, és ugyan mai füllel már lehet, hogy nem üt akkorát, de amikor annó az ember remegő kézzel feltette a nyugati nyomású (!!!) bakelitet a lemezjátszóra, a fejét levitte a dolog. Ezért állt értetlenül a nagyközönség a következő Turbo című anyag előtt, mert azt szerintem igazán nem kellett volna.

25 komment

Címkék: zene brit metál tökéletes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2006.10.17. 12:54:34

Ez egy hatalmas zenekar hatalmas lemeze.
És ezért nem merek elmenni az akkori nagy zenekarok mostani koncertjére... Akkor nagyot zúztak, de most félek, hogy csalódnék és hiteltelennek tartanám őket. Így viszont megmaradnak nekem „nagynak”.

mondik 2006.10.17. 13:01:19

Azért maradt még néhány régi, aki nem okoz csalódást, igen jó kis koncertet adott pl. az Iron Maiden Debrecenben.

Artie 2006.10.17. 13:28:56

A pár évvel ezelőtti Queensryche/Judas Priest is hatalmas volt. Robbie bácsi olyat énekelt így 60 táján, hogy csak pislogtam.

Hattory Hanzo 2006.10.17. 13:39:47

Hamár tökéletes lemezek, és hamár szóbakerült a Queensryche: az "Operation:mindcrime" feltétlenül szerepeljen majd!

Egyébként nem csak B. Tóth fordított rettenesen, egyszer hallottam a Metallica magyarítását: kicsiny fém, fémecske. Azért az komoly...

viridiana 2006.10.17. 13:44:18

Igen, végre itt látom a kedvenc HM lemezem !!!!
Tényleg leszakadt tőle az ember feje, úgy szólt !
A legnagyobb !!!

kzy 2006.10.17. 14:19:45

Tökéletes album?
Mötley Crüe
Too Fast For Love

Zeusz 2006.10.17. 14:25:51

Én is szeretem a Defendert, de a Screaming is száz százalék, és ha az igen, akkor a Painkiller meg ezer.

SzuperKiraly 2006.10.17. 14:42:30

En meg csak -1 eves voltam 84-ben, ideje bepotolnom a hianyt.

Szerencsere mar voltam 5 eves a Painkiller megjelenesekor, ugyhogy azt mar orommel abszolvaltam.

sixx · http://comment.blog.hu 2006.10.17. 15:09:45

Hanzo: lesz QR is, hát má' hogyne lenne!

Melchi Zadek 2006.10.17. 15:13:39

szerintem a screaming for vengance jobb judas lemez, de ez se szar. engem a hangzás borított ki már akkor is. ilyen lélketelen dob és basszus soundot nem minden nap kevernek ki, szóval ebben a tekintetben valóban korszakalkotó műröl van. szó.

Cyrano 2006.10.17. 15:54:53

Jehűűűű! Bocsi, de ez az első "tökéletes" amivel egyetértek. Amúgy hallottam egy Halford kocertet amin volt néhány klasszik Judas nóta ...libabőr! És ha már többen felhozták saját kedvenceiket, nekem a Fields Of The Nephilim: The Nephilim c. albuma a mindent vivő.

metalhead 2006.10.17. 16:12:06

emlékeim szerint nem B. Tóth, hanem Komjáthy követte el a merényletet, és nem "szabadkerék"-re, hanem "szabadkormány"-ra fordított... de végülis mindegy, alapmű.

nomad von Fblodilovich 2006.10.17. 16:13:01

Nohát, eddig az összes "tökéletes lemez" passzol a saját véleményemmel (leszámítva a Mötley Crew-t, de akár az is passzolhatna, ha nem csak felszínesen ismerném). Biztos valahol mélyen bennem is lakik egy pici csápgéza..

pocak 2006.10.17. 16:21:14

Há nekem is mind bejött eddig. Queensryche-ot lelkesen várom (Operation:Mindcrime v. Empire nyilván). Dream Theater, Bruce Dickinson szóló ki ne maradjon! (Jethro Tull - teszem hozzá félve személyes szerelmemet, bár műfajilag kissé kilóg, a nevezetes 85-ös metal grammy ellenére is)

zsombi69 2006.10.17. 17:57:16

Nagyon jó lenne, ha ismét eljönnének Magyarországra koncertezni. A 2004-es koncert olyan jó volt, úgy vigyorogtam, mint akit dugni visznek. (bocs) Király lemez egy király zenekartól.

sixx · http://comment.blog.hu 2006.10.17. 17:59:38

zsombi: jó volt hát, de nekem a Ripperes buli is bejött.

Sam Spade 2006.10.18. 13:14:01

Általános 7.-es koromban ez volt a második metal kazetta amit hazavittem a Maiden után. Beraktam a magnóba, apámnak megmutattam a trafikban vásárolt Judas fotót, ő kb. 5 percig némán hallgata, majd megszólalt: "Ezek buzik fiam." Én ezen akkor teljesen kiakadtam, mondtam hogy nem ért hozzá. Kínos volt mikor 10 év múlva kiderült, hogy megint apámnak volt igaza.

Ha Judas, akkor LOVE BITES!:

www.youtube.com/watch?v=HqH3sQwPoZY

nemtom 2006.10.19. 16:23:28

Nem tudom... Valahogy a fogekony magzatkorban (11-16 kozott) nem egett belem a Priest, azota sem nagy kedvenceim, de egy-ket dalukba azert beleborsodzom barmikor, ha hallgatom. Kicsit sajnalom, hogy a ritmusszekcio kicsit lapos, barmelyik lemezt is hallgatom (szuroproba szeruen, nem ismerem az osszest).

Ha mar lehet ajanlani tokeletest, en ezeket mondanam annak:
Slayer: Show No Mercy,
Pantera: Far Beyond Driven,
Sepultura: Arise/Beneath the Remains Emperor: Anthems to the Welkin at Dusk

Rokk!

Bencze 2006.10.24. 15:28:27

hát, engem sem fogott meg sosem igazából a Priest zenéje, bár tény, h sokáig mi is a Breaking the Law- feldolgozásával nyomultunk, még hőskorunkban:)
viszont ha már Judas Priest, akkor mindenkinek ajánlanám a Deathtől a Painkiller feldolgozását... sztem magasan felülmúlja az eredetit, megvan benne az az erő, ami az eredetiből hiányzik, és sztem Chuck is felülmúlja Halfordot énekileg. Persze ez szubjektív vélemény.
Ja, és ha ajánlhatok én is egy tökéletes albumot:
Death - The sound of Perseverance(rajta a fent említett feldolgozással)
üdv!

Eg 2006.11.03. 15:59:54

nem vagyok nagy priest rajongo, de amikor 2 eve itt voltak, elmentem, mert ki tudja lathato oket meg eletben. :) csak a show erdekelt. amikor halford megerkezett egy liften a dob cucc mogul es kiemelkedett a fustbol, azt mondam, o tenyleg egy pap. a metal papja. :)

Mack 2006.11.06. 13:25:07

Komjáthy György tényleg "égő szabadkormány"-nak fordította a Freewheel Burning-et. És volt mégegy melléfordítása: a Heavy Duty (szerintem "nehéz szolgálat")-ra eszonta: "nehéz adó"

De ez is érdekes: 70-es,80-as évek...kommunizmus...összesen három rádióadó a mai többszáz helyett...

ÉS MÉGIS SOKKAL TÖBB ROCKZENE SZÓLT A RÁDIÓBÓL! KOMPLETT SZÁMOKAT ÉS LEMEZEKET ADTAK LE ÉS FEL LEHETETT VENNI ŐKET ANÉLKÜL, HOGY BELEUGATTAK VOLNA A ZENÉBE!

seabeast 2006.11.26. 15:04:41

állat egy lemez, nem csoda hogy anno a turné new york-i koncertjén a tömeg félig lerombolta a madison square garden-t.

A budapesti látnok 2007.01.23. 15:18:46

hát igen, a Judas Priest még abból az időből származott, amikor a népek ízlését nem marketingesek diktálták, és a zenei tudás volt mindennek az alapja
a Sentinel, pedig minden idők egyik legjobb dala

Cyan 2007.12.08. 15:23:04

Kinek a pap,kinek a papné,nekem a judas pap.
Számomra ők testesítik meg a tökéletes metalt.Tényleg van 1-2 elbaszott lemezük,de tényleg csak 1-2, a több tucatnyiból.Az igazi
lényegük élőben mutatkozik meg, ha lemezről
esetleg minden számuk nem is szedi le a fejed,hát élőben csúnyán odapörkölnek.Ha még
nem voltál Priest koncerten,legközelebb ne hagyd ki,nem fogsz csalódni.

balazsx 2008.04.30. 11:03:22

A lemez tényleg nagyon jó. Az egyik kedvencem. Az öcsémmel időnként felelevenitjük a forditást és jót röhögünk rajta!
Freewheel Burning - Égő szabadkormány!
Jaw Breaker - Állkapocstörő!!
Rock Hard Ride Free - Rokizz keményen ,utazz ingyen!!!!!! (ez a legszigorúbb szerintem :))))))
A többire sajnos nem emlékszem!!!!!
süti beállítások módosítása