Friss a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Videók a Szigetről

Nincs megjeleníthető elem

Uj "kabirbedi" Péter programajánlója

Nincs megjeleníthető elem

Program

Helyszín és időpont szerint



Keresés a fellépők között


A Csáp Géza az Index könyv-, zene- és ilyesmi blogja.

A Csáp Géza az Index könyv-,
zene- és ilyesmi blogja.

Kulcsszavak

afrika (5) ajánló (67) barcs (5) beleolvastunk (26) beszámoló (63) brit (28) demotop10 (11) demóverseny (41) esemény (28) fesztivál (15) fotó (5) francia (6) hiphop (4) hír (10) hülyeség (8) interjú (11) irodalom (39) ismeretterjesztő (5) japán (5) karácsony (8) képregény (8) koncert (80) könyv (154) könyvhét (4) könyvtop (6) krimi (4) lemez (5) link (12) magyar (88) metál (28) német (7) net (12) novella (7) orosz (5) pop (15) punk (8) rádió (4) regény (28) reggae (6) rock (40) sci-fi (10) ska (12) sziget (114) szigetvideó (9) tökéletes (9) történelem (24) újrakiadás (4) usa (51) üzlet (7) válogatás (10) vers (6) videó (15) zene (276)

Friss comment:com

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

Gentleman: A fű már nem olyan, mint régen

2006.08.13. 16:14 .:sz-b:.

Hamarosan keződik Gentleman német reggae-sztár fellépése a Nagyszínpadon, mi kora délután ültünk le vele beszélgetni.

A cd-d füzetében sok kép van rólad, ahogy Jamaicában helyiekkel bandázol. Egyébként is otthonosan mozogsz az országban, nehéz volt elfogadtatni magadat?

Sose volt ezzel nehézségem, belenőttem inkább. Nem úgy volt, hoyg odamentem Jamaicába, hogy helló, itt vagyok, Gentlemannek hínak, és lemezeket akarok csinálni. Sok időt töltöttem Jamaicában, mielőtt előadó lettem volna, sok időt töltöttem a stúdiókban, néztem és tanultam. Tudod, a jamaicai emberek imádják a zenét. És ha látnak valakit, aki szintén szereti a zenét,  akkor kialakul a kommunikáció. Olyan zenét csinálok, aminek a szülőföldje Jamaica, beleszerettem ebbe a zenébe, és ezt az emberek látják.

Jamaicában is népszerű vagy, ezt nehéz volt elérni?

Hittem magamban. Van mondanivalóm, zenei érzékem, de ez nem arról szól, hogy bárkinek is a kedvére tegyél. Egyszerűen csinálnod kell. Én igazából ezt nem is választottam, egyszerűen csak megtörtént. Soha nem terveztem, hogy egy nap reggae-énekes leszek. Úgy érzem, ez túl is van a zenén, mert meg tudjuk változtatni a világot, az emberek meghallgatják a zenédet, szóval ez inkább olyan, mint egy küldetés.

Idén már egyszer felléptél Magyarországon, ugyanígy teljes élőzenekarral, ez nem általános a dancehallkultúrában, amibe ugye részben te is beletartozol.

Hát ha választhatsz a szalag és az élőzenekar között, akkor az élőzenekar mellett döntesz, ez nem kérdés. A lemezen is sok hangszerrel, zenésszel dolgoztam, szóval muszáj élőzenekarral előadni. Nem akarok az embereknek szalagról játszani zenét. De soundsystemshow-kat is csinálok.

Sokat énekelsz Jah-ról, ami persze tradíció is a reggae-zenében, de rasztafárinak tartod magad?

Kereső vagyok. Tudom, hogy van Isten, de nem imádok személyeket. Ha a "raszta" azt jelenti, hogy keresed az igazságot, akkor hívhatsz rasztának, de ha a"raszta" azt jelenti, hogy Szelasszié az Úr, akkor nem vagyok raszta.

Innen úgy tűnik, hogy Németország európai reggae-nagyhatalom, zászlóshajó, miért van ez?

Hát igazából nem is az. Franciaországnak is hatalmas reggae-piaca van. De nehéz megmondani, sokan, akik megveszik a lemezemet - például tavaly Berlinben kilencezer embernek játszottunk - nincsenek nagyon benne a reggae-ben. Sok fiatal van, aki mindenféle zenét hallgat. A reggae Németországban nem olyan nagy, mint a hip-hop vagy az R'n'B, esetleg a techno.

A reggae-előadók gyakran kiállnak a marihuánafogyasztás mellett, de te mintha távol tartanád magadat az ilyesmitől a dalaidban.

Én szívok marihuánát, de nem kell ezt reklámozni. A fű manapság ráadásul más, mint tíz évvel ezelőtt, sok génmanipulált fű van, ezek ahelyett, hogy megnyitnák az emberek tudatát, sok példa mutatja, hogy inkább beszűkítik azt. Én a magam részéről szeretem a marihuánát, szívom is, de nem kell ezt így elmondani, hogy "helló, marihuánát szívok", más dolgokról kell beszélni.

A lemezeden 20 szám van, mások ennyiből két albumot csinálnak. Ennyi mondanivalód van?

Az üzenet mindig ugyanaz, legfeljebb más szavakkal. Jamaicában voltam, amikor azt a lemezt készítettem, sok zenésszel dolgoztam, sok szám készült. Tizenötöt akartam a lemezre rakni, de nem tudtam kidobni azt az ötöt. Szóval rátettem az összeset, a következőn majd kevesebb lesz.

Mikor lesz új lemez?

Hamarosan vége a turnénak, aztán megyek a stúdióba. Jövő tavasz környékén fog megjelenni.

 

4 komment

Címkék: zene interjú reggae sziget

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_UnderCover_ 2006.08.13. 23:07:11

Ultradurván jó volt ez a koncert.

[] (törölt) 2006.08.15. 22:22:15

Münchenben kellett volna latnod az Indoor Reggae Festival-on.

Jan Delay is lesz osszel.

dan™ 2006.08.19. 10:31:26

daddy rings még jöhetett volna, de így is isten volt:)
süti beállítások módosítása